נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אוסף ספרים המעוררים דמיון ויצירתיות אצל ילדים

יצירתיות אצל ילדים

הורים רבים בוחרים לילדים שלהם ספרים חדשים בהתאם לצורך שקיים אצלם. בירור מעמיק שערכנו בנושא גילה לנו כי יש העדפה ברורה לספרי דמיון ויצירתיות. שכן, ספרים אלו מפתחים את המוח ומאפשרים לילדים להיכנס אל תוך עולם אחר, נטול דאגות וחששות. אנחנו מזמינים אתכם להישאר אתנו ולגלות מה הוא אוסף הספרים מעוררי הדמיון והיצירתיות שמצאנו, כדי שתוכלו להציע אותם לילדים שלכם.

 

הספר ה – 1 שמצאנו בקטגוריה זו: מעשה בכיסא

בחרנו להציג בפניכם תחילה את הספר שנקרא "מעשה בכיסא". הספר עוסק בילד שיוצא למסע ארוך על גבי כיסא בלבד. ספר זה נחשב למומלץ ביותר לפיתוח הדמיון והיצירתיות, בגלל שהוא יאפשר לילדים שלכם להסתכל אחרת על כיסאות מעתה ואילך. והאמת היא, שלא רק על כיסאות, אלא על העולם כולו.

שכן, כל פריט קטן יגרום לניצוץ גדול ולפריחה של הדמיון שתוביל בסופו של דבר לפיתוח החשיבה. ספר זה הוא כלי חיוני שיאפשר לילד שלכם להיכנס אל עולם הדמיון במצבים שבהם יש לו צורך בכך. הוא יוכל לדמיין שהוא טס לארץ רחוקה או לאדם אהוב שכבר איננו. כך שניתן להשתמש בספר זה למצבים שונים.

קטגוריה

הספר ה – 2 שמצאנו בקטגוריה זו: זה לא ארגז

הספר השני שנבחר לככב פה הוא "זה לא ארגז". מדובר בספר ייחודי שיאפשר לילדים שלכם לצאת מהקופסא (תרתי משמע) ולהכיר בכך שארגז הוא לא רק ארגז, יש בו הרבה מעבר. הספר מציג ארנב מתוק שמראה לקוראים שמה שיש לצדו זה לא ארגז בכלל, אלא מטוס או כלי תחבורה אחר. את הספר הזה ועוד ספרים אחרים בסגנון זה תוכלו למצוא בחנויות ספרים מקוונות. לפרטים נוספים לחצו כאן ותועברו מיד אל חנות ספרים מומלצת שתציג בפניכם היצע רחב.

 

לא על הספר לבדו – חשיבות הפעילות שיש לקיים לצד הקריאה

עכשיו יש בידיכם שני ספרים מעוררי דמיון ויצירתיות. כך שאתם יודעים איך להגיע אל ספרים דומים בקטגוריה זו. רגע לפני שהמדריך יסתיים, אנו רוצים לציין בפניכם עובדה חשובה. אין זה מספיק לקרוא את הספר בלבד – יש לערוך פעילות שתאפשר לילד ליישם את הנושא, כדי לעורר את הדמיון והיצירתיות שלו.

ספר לבד

צריכים השראה? הנה פעילות לדוגמא

אינכם יודעים מאיפה להתחיל? אם כך, נאמר לכם שהבסיס הוא פשוט למדי. כל שאתם צריכים לעשות בתור התחלה זה להשיג את האלמנט שמופיע בספר (למשל, כיסא או קרטון). לאחר מכן, תצטרכו לקיים פעילות שדומה לנעשה בספר. למשל, קחו ארגז ותאפשרו לילד לספר לכם מה זה (רמז: הכול, רק לא ארגז).

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את אוסף הספרים שמעודדים דמיון ויצירתיות בקרב ילדים בגילאים שונים. בשלב זה יש בידיכם את כל האינפורמציה, כך שנותר לכם רק לבחור בספר המתאים ולערוך פעילות קצרה לצידו. נאחל שיהיה לכם בהצלחה!

יצירתיות אצל ילדים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי