נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לבחור מקום לינה בבירת הולנד?

חדר שינה

אמסטרדם, בירתה של הולנד, היא אחד היעדים הפופולריים ביותר באירופה בקרב ישראלים ותיירים מהעולם כולו.

העיר הציורית והיפה יושבת על גדות תעלות החוצות אותה ומעניקות לה מראה רומנטי וקסום, אבל בואו נודה בזה, רוב האנשים לא באים לאמסטרדם רק

בשביל הארכיטקטורה היפה שלה, אלא בגלל שאמסטרדם כבר שנים ידועה בתור בירת החופש.

עוד הרבה לפני שמריחואנה נעשתה חוקית ברוב מדינות ארצות הברית, היתה זו אמסטרדם פורצת הדרך בה המריחואנה חוקית וכך גם הזנות, והתחושה

באוויר היא של חופש ושהכל מותר (בגבולות החוק והטעם הטוב כמובן).

 

אזורים ואטרקציות בעיר

אמסטרדם אינה עיר גדולה במיוחד והיא כולה שטוחה, בדומה לשאר הולנד. האיזור המרכזי של אמסטרדם בנוי מתעלות בצורת טבעות אשר סביבן הרובעים השונים של אמסטרדם (De Pijp, הדרום הישן של אמסטרדם, Westerpark ועוד) אשר לכל אחד מהם וייב ייחודי משלו. מי שבוחר להישאר במרכז אמסטרדם יוכל להתנייד לרוב המקומות ברגל או בעזרת אופניים – כלי התחבורה הנפוץ ביותר בעיר.

האטרקציות באמסטרדם מרובות, ומעבר לעישון ג'וינט בקופי שופ על גדות האמסטל או סיור ברובע החלומות האדומים, היא גם מתאימה למי שלא מוצא את עצמו כחלק מתרבות האנדרגראונד ואפילו למשפחות עם ילדים. אמסטרדם מלאה במוזיאונים לאומנות, מדע, היסטוריה ועוד, יש בה פארקים יפים, גן חיות ענק, שווקים צבעוניים (ושווקים רק של צבעונים) וגם לא מעט מסעדות טעימות.

כמו שכבר ציינו, אמסטרדם אינה גדולה במיוחד, כך שגם אם תישארו  באחת השכונות שמחוץ לאזור הטבעות המרכזי לא תהיו כה רחוקים מהמרכז עצמו, וגם תוכלו למצוא לא מעט אטרקציות באזורכם – לא כל האטרקציות באמסטרדם הן בהכרח במרכז. בנוסף לאופציית ההליכה ברגל והאופניים תמיד תוכלו להיעזר בתחבורה הציבורית היעילה מאוד של אמסטרדם ולהגיע בעזרת אוטובוסים/ טראם או מטרו לכל פינה בעיר.

 

איפה ישנים?

המלונות באמסטרדם במרכז יכולים לנוע מאכסניות פשוטות ועד מלונות 5 כוכבים מפנקים. מלונות מומלצים במיוחד כמו מלון רנסנס אמסטרדם (5 כוכבים) וגם מלון אמבסדור (4 כוכבים) יושבים בתוך הטבעות של מרכז אמסטרדם וקרובים מאוד לאטרקציות הרבות.

איזור הדרום הישן של אמסטרדם, לדוגמא, הוא קצת מחוץ למרכז, אך נמצאים בו שני פארקים גדולים – וונדל פארק ופארק רמברנדט וגם לא מעט מוזיאונים. רובע זה הוא גם אהוב מאוד בקרב תיירים ותוכלו למצוא בו מלונות מומלצים רבים כמו מלון בלפורט אמסטרדם (3 כוכבים) הנמצא בדיוק בין שני הפארקים והנוף המשתקף ממנו פסטורלי במיוחד.

 

אפשרויות נוספות בעיר

המלונות באמסטרדם מומלצים מאוד ללינה, אך הם אינם האופציה היחידה. מהפכת האייר בי אן בי לא פסחה על אמסטרדם ותוכלו למצוא לא מעט אופציות בעיר. תוכלו לשכור חדר בבית של מישהו (כאשר אתם חולקים איתו חללים כמו סלון, מטבח, שירותים ומקלחת), או לשכור בית שלם לעצמכם. ישנם יתרונות וחסרונות לאייר בי אן בי מול מלון. המחירים יכולים לנוע לכאן ולכאן ואין אחד בהכרח זול יותר מהאחר אם כי לא מעט יטענו שאייר בי אן בי יותר משתלם מבחינת מחירים. בבית אייר בי אן בי תזכו לעצמאות מלאה, בעוד שבמלון ינקו ויבשלו עבורכם באופן יום יומי.

יש כמובן גם אופציה לאכסניות זולות למי שמטייל על תקציב נמוך או פשוט רוצה להכיר אנשים חדשים.

 

מה עוד העיר מציעה?

צוותי כל המלונות באמסטרדם דוברים אנגלית, כך שתוכלו להיעזר בהם לכל מה שצריך, ומומלץ לעשות זאת, כיוון שאמסטרדם מלאה בכל כך הרבה אטרקציות ולפעמים זה עלול לבלבל. אל תהססו לבקש המלצות מצוות המלון וגם לברר איתם לגבי השכרת אופניים (לעיתים יש אופציה במלון, ולעיתים יוכלו להפנות אתכם לחנות טובה), לגבי כרטיסי IAmsterdam אשר מקנים לכם הנחות וכניסות חינם לאטרקציות השונות ולתחבורה הציבורית, לגבי מסעדות מומלצות ואפילו לגבי קופי שופ עם המריחואנה הכי מוצלחת.

חשוב מאוד לבדוק ביקורות קודמות על מלונות או חדרי אייר בי אן בי על מנת שלא תתבאסו בזמן החופשה. חדר לא מוצלח יכול להרוס את כל החופשה, ועל כן רצוי ללכת למלונות המומלצים בלבד וכך תוכלו להניח לדאגות ולהנות באמת מהאטרקציות הרבות שיש לאמסטרדם להציע.

 

מזרקה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תיירות
סיבוב עולמי
מסע חובק עולם

בואו נצא לטייל שוב, כמו פעם, כשכל העולם היה פתוח ולא חשבנו בכלל שמתישהו נחיה במציאות שונה. ובזמן שאנחנו