נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך תזהו עקיצות פשפשים ומה ניתן לעשות כדי להיפטר מהם?

פרעוש ראשית

עקיצות פשפשים הן ללא ספק מכה נוראית. גירויים ופריחה על כל חלקי הגוף אשר מלווים ברצון עז להתגרד 24/7 – ללא ספק סיטואציה שכדאי להימנע ממנה. לרוע המזל, מדובר בנגע נפוץ למדי בישראל ולא מעט מקומות סובלים מהתפשטותם של היצורים הקטנים. בכתבה הבאה נסביר כיצד לזהות עקיצות פשפשים ומהן הדרכים להיפטר מהם.

 

הראשון לזהות

יש כמה וכמה סימנים שמבחינים עקיצות פשפשים מעקיצות אחרות. ראשית, עקיצות אלו ילוו בכתמי דם על המיטה, דבר שמבדיל אותן מעקיצות רגילות של יתושים. שנית, עקיצות פשפשים יהיו לרוב על כל הגוף, עם דגש על פלג הגוף העליון. זאת בשונה מעקיצות פרעושים, בהן הצטברות העקיצות נעשית על הבטן התחתונה וברגליים בלבד.

גם מקור העקיצות הוא דרך טובה לבירור זהות העוקץ. בעוד שיתושים משגשגים בסביבת מים עומדים, ופרעושים לרוב מגיעים לבני אדם דרך חיות המחמד שלהם, פשפשים נוהגים לקנן במקומות לא היגייניים, כגון בתי סוהר, מחנות צבאיים ואזורים צפופים אחרים. מזרונים וספות "אשר" מיובאות" מהרחוב בחינם עשויות להיות כר פורה לפשפשים, מאחר והם אוהבים לקנן על מזרונים וחפצים דומים. בהקשר זה, נזכיר דרך נוספת לזיהוי של פשפש המיטה – הימצאות נשלים חומים על המיטה תלמד על כך שאתם לא היחידים שישנים עליה.

 

איך לגרש את הפשפש?

הדרך הטובה ביותר לטפל בעקיצות פשפשים היא למנוע את היתכנותן. אפשר לעשות זאת באמצעות הצבת מלכודות פשפשים בבית. עם זאת יש לדעת שמדובר באמצעי יעיל עד גבול מסוים – במידה והפשפשים כבר התפשטו באופן מסיבי על כל תשתיות הבית להילחם נגדם עם מלכודות יהיה פשוט קרב אבוד מראש.

שיטה אפקטיבית יותר היא היעזרות בגורמי מקצוע, קרי הדברה מקצועית. הדברה זו יכולה להתבצע בדרך הרגילה או בשיטת הדברה ירוקה, כלומר באופן יחסית טבעי עם דגש על הימנעות מפיזור רעלים אשר עלולים לסכן בני אדם. כדאי לדעת שהדברת פשפשים היא פעולת הדברה לא פשוטה, אשר לפעמים מצריכה שלושה ביקורים בכדי להיפטר מהנגע כליל. במקרה של פשפשים ההדברה נעשית באמצעות פיזור קיטור בכל רחבי הבית בעזרתה של מכונה מיוחדת. לאחר שהמכונה מסיימת את תפקידה ייעשה שימוש במלכודות ובחומרי הדברה נוספים על מנת להשלים את המלאכה.

כאשר פונים להדברה מקצועית חובה לוודא שמדובר בבעל מקצוע בעל הכשרה המתאימה ורישיון הדברה בתוקף. בנוסף, כדאי לבחור בבעל מקצוע אשר הצלחתם למצוא כמה המלצות עליו, בין אם מהסביבה הקרובה, ובין אם ממקורות רחוקים יותר כגון רשתות חבריות ואתרי אינטרנט.      

 

איך לאלחש את עקיצת הפשפש?

כידוע לכל, תחום העקיצות רווי בתרופות סבתא, מהן אפקטיביות יותר או פחות. אחת השיטות המומלצות לטיפול בעקיצות פשפשים  היא מריחת חומץ על האזור הנגוע. זה אמנם לא ישפר את ריח הגוף שלכם אך כן אמור לעזור בהתמודדות עם העקיצות.

עוד דבר שחשוב לזכור בהקשר זה הוא שלא כולם מגיבים דומה לעקיצות של חרקים בכלל ופשפשים בפרט. חלק מהאוכלוסייה עשויה לפתח תגובות אלרגניות חמורות יותר מגירויים מעקצצים, כגון כאבי בטן, נפיחות משמעותית או קוצר נשימה. בכל מקרה זה (ובכל מקרה בו יש אפילו ספק קל) יש לפנות לסיוע רפואי בדחיפות.

פשפשים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי חיים וטיפים