נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך תכינו אסאדו מושלם למשפחה ולחברים?

אסאדו ראשית

הכנת אסאדו תשאיר את החברים והמשפחה שלכם פעורי פה ותשמחו לגלות שהיא לא כל כך מסובכת כמו הרושם שקיבלתם.

 

מנגלי פחמים, מעשנות בשרים וגרילי גז הם כולם מכשירים מצוינים להכנת בשר על האש מוצלח לכל החברה או לכל המשפחה. בדרך כלל ערב על האש יסתכם בנקניקיות, המבורגרים, קבבים ולמקצוענים גם סטייק. אך נוסף על כל המאכלים הסטנדרטיים האלה ישנו מאכל נוסף ומעט מסתורי – האסאדו. מסתבר שהוא לא כל כך מסובך להכנה ושהוא בעצם גם סוג של שיטת בישול. בואו נעשה קצת סדר באיך להכין אסאדו מושלם.

 

אסאדו

כאשר מדברים על מושג זה חשוב לדייק בין שתי הגדרות דומות אך שונות. ראשית המושג אסאדו הוא העתק מהשפה הספרדית ופירוש מילה זאת בעברית – צלוי. כמו שמו גם ההגדרה הראשונה של אסאדו מתייחסת לדרך מיוחדת להכנת בשר צלוי וזאת על די שיפוד של צלעות (לרוב ממש כל השדרה) על מוט העשוי עץ או ברזל וצלייתו של הנתח זמן רב מעל מדורה לוהטת.

 

ההגדרה השנייה מתייחסת ממש לסוג הבשר או יותר נכון לנתח הרלוונטי של העגל, אך יכול להיות גם נתח של בעל חיים אחר. נתח האסאדו הוא כאמור נתח של צלעות ועל כן הוא מאוד מאוד רך ביחס לנתחים אחרים.

 

הכנה להכנה

למרות שמדובר בשתי הגדרות שונות כאשר חבר יזמין אתכם לערב אסאדו בבית הוא כנראה יתכוון לנתח האסאדו בצלייה של כמה שעות טובות, מעין שילוב בין שתי ההגדרות שהוזכרו. על מנת להכין אסאדו איכותי ככל האפשר כדאי לבחור דווקא בנתח שהעצם עדיין חלק ממנו ונמצאת בתוכו. בפועל החימום של הנתח בשילוב החימום של העצם יצור בישול הן חיצוני והן פנימי לבישול מושלם.

 

התיישנות

מומלץ לא להכין את הנתח בצמוד לקנייה אלא להעניק לו זמן להתיישן, בפועל ניתן כבר מראש לקנות בקצביה נתח מיושן ואם לא נמצא אחד כזה אז ליישן אותו. תקופת ההתיישנות המומלצת היא בסביבות 5-6 ימים כך שמניחים את הנתח במקרר לנוח. חשוב לשמור את הנתח במקרר כדי שלא יתקלקל אך לא במקפיא שם יהרס ומומלץ להפוך אותו מדי פעם כשהוא מתיישן במקרר.

 

הכנה

סוף סוף הגענו לערב האסאדו ואנו מוציאים את הנתח מהמקרר, מושכים אותו בשמן זית או בתבלינים אחרים שאתם אוהבים ומחכים שיתחמם מעט לאחר השהות הממושכת בטמפרטורת המקרר. ניקח את הנתח ונניח אותו על הגריל שחומם כבר מראש לצורך הצלייה, שלב זה יסתיים כאשר צבע הנתח נהיה כהה ואז נעבור לשלב השני. נקטין את עוצמת האש בגריל ואף נרחיק את הרשת מהלהבות על מנת לקבל חום נמוך לזמן ממושך. נכסה את הנתח ונמתין כ- 4 שעות עד שהנתח עסיסי ורך כמו שאסאדו מושלם צריך להיות.

 

אסאדו

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אוכל
בחצר ראשית
5 פתרונות לבישול בחצר

בישול בחצר יכול להיות עסק מאוד מסובך ועם זאת פשוט עד מאוד. הנה 5 פתרונות שיסייעו לכם להגיע לחווית