נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איפה קונים מזוזה ותשמישי קדושה כשרים

ספר תורה

בהתחשב בפילוג שיש כיום, ההבנה שתשמישי קדושה נמצאים היום בכל בית – היא כמעט מפתיעה.

למרות שכולם צריכים תשמיש קדושה בשלב זה או אחר של חייהם, לא כולם יודעים היכן לקנות תשמישי קדושה וכמה הם אמורים לעלות.

בטקסט שלפניכם ננסה להסביר איך תוכלו לוודא שהמזוזה שקניתם היא כשרה ואיכותית, ושלא "עקצו" אתכם במחיר.

 

איך תדעו שהמזוזה שקניתם היא כשרה?

הדבר הראשון, ומן הסתם הכי חשוב לוודא כשאתם קונים כל תשמיש קדושה, ובמיוחד כשאתם קונים מזוזה, הוא שהתשמיש שאתם קונים הוא כשר. יש הלכות רבות סביב כתיבת מזוזות, וסופר הסת"ם בקיא בהן, ומיישם אותן במלאכתו. רק מזוזה שנכתבה על ידי סופר סת"ם מיומן, שמוסמך לעסוק בכתיבה של מזוזות תהיה כשרה.

אין עניין שסופר הסת"ם יכתוב את המזוזה במיוחד עבורכם, ואם מישהו מנסה למכור לכם מוצר כזה במחיר מופקע – התרחקו ממנו.

אגב, למקרה שלא ידעתם – פירוש ראשי התיבות 'סת"ם' הוא ספרי תורה ומזוזות. כמובן שכשנזכיר את מי שכותב ספרי תורה לא נקרא לו סופר רגיל או 'סתמי' .

 

איך תדעו שהמזוזה שקניתם היא איכותית?

לצערנו הרב, היום שוק המזוזות מלא בחיקויים זולים של אנשים שמנסים להרוויח כסף על חשבון תמימות או חוסר ידע של הציבור. דוגמא למזוזה מזויפת היא אחת כזו שיש לה בית מזוזה (החלק החיצוני שיש מי שנוהג לנשק) יפה ומהודר, אך בפנים הפסוקים מודפסים או מצולמים.

מזוזה שאין בתוכה קלף מעור אמיתי, ושלא נכתבה ידנית על ידי סופר סת"ם בדיו – היא מזוזה פסולה. בגלל שהליך הייצור של מזוזה פסולה הוא זול יותר, העלות הסופית של המזוזה תהיה נמוכה יותר. ככלל, זכרו שמחיר נמוך יוכל להעיד על רמה נמוכה של מוצר.

מזוזות ותשמישי קדושה יש לרכוש אך ורק במקום אמין, למשל תשמישי קדושה נתניה. אם קניתם מזוזה או כל תשמיש קדושה אחר – קחו אותו לבדיקה אצל סופר סת"ם מיומן ומוסמך, ומנעו מעצמכם כאב לב עתידי.

 

מה טווח המחירים של מזוזה?

את המחיר של מזוזה יש לחלק לשניים – בית המזוזה והקלף. בית מזוזה פשוט מפלסטיק יכול לעלות גם פחות מעשרה שקלים, בעוד שבית מזוזה מהודר יכול להגיע למחיר של אלפי שקלים (תלוי בחומר ממנו הוא עשוי). גם לקלף יש טווח, אבל הוא פחות רחב, ונע בין 100 ל-400 שקלים.

כשקונים קלף, חשוב לוודא שהוא נכתב בהתאם להלכה. כדי לוודא את זה כדאי לקנות אותו ממקום אמין, כמו מזוזות חב״ד.

 

סיכום

לסיכום, חילונים, מסורתיים ואפילו דתיים – כולם צריכים לקנות מדי פעם תשמיש קדושה. יש מי שמחפשים תפילין לבר מצווה, ויש לא מעט אנשים שמחפשים מזוזה לקבוע כשהם נכנסים לבית חדש. שימו לב מה אתם קונים, שלא תתאכזבו.

 

סמל יהודי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא דת