נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אליפות העולם בכדורגל – סקירה על הטורניר הגדול בתבל

כדורגל ראשית

אליפות העולם בכדורגל, הידועה בשמה "מונדיאל", הינה תחרות הספורט הפופולארית ביותר בעולם. לכל אחד מחובבי הספורט בעולם, יש מספר רב של סיפורים, חוויות וזיכרונות מאליפות העולם בכדורגל. סביר להניח שאם נשאל כל חובב כדורגל ממוצע, הוא יידע להגיד לנו איפה היה בזמן המונדיאל, בן כמה היה ומי הנבחרת שזכתה באותו טורניר. המונדיאל, הוא הרבה יותר מכדורגל, הוא חודש אחד של מפגש אנרגיות ותרבויות שונות מכל העולם ולרוב גם מהווה את נושא השיחה הפופולארי ביותר, לא משנה היכן תימצא על כדור הארץ.

 

היסטוריה

במחצית המאה ה-19 התפתח ענף הכדורגל לענף שאנו מכירים היום, בשנת 1872 התקיים מפגש הכדורגל הבינלאומי הראשון בגלזגו, כאשר נבחרות אנגליה וסקוטלנד התמודדו ביניהן. 12 שנים לאחר מכן, בשנת 1884, התקיים הטורניר הבינלאומי הראשון שנקרא "טורניר הבית הבריטי". באותה עת, הכדורגל היה ענף ספורט פופולארי בעיקר באי הבריטי, את הפופולאריות שלו מסביב לעולם הוא צבר בתחילת המאה ה-20 עם הקמת ארגון פיפ"א בשנת 1904.

עד סוף העשור השלישי של המאה ה-20, התקיימו טורנירים בצורה חובבנית וידידותית, אך לא תחרותית. בשנת 1928 התקבלה ההחלטה לקיים טורניר כדורגל בינלאומי בחסות פיפ"א ושנתיים לאחר ההחלטה, התקיימה אליפות העולם בכדורגל, לראשונה בהיסטוריה, באורוגוואי. שואלים את עצמכם מי היתה הנבחרת שזכתה? ובכן, זו היתה הנבחרת המארחת – אורוגוואי. מאז ועד היום, למעט 1942 ו-1946 (מלחמת העולם השנייה), מתקיימת אליפות העולם בכדורגל, כל ארבע שנים.

 

מבנה

למעשה, מאז 1934 מתקיימים שני שלבים לאליפות העולם בכדורגל. השלב הראשון: מוקדמות – זהו השלב בו הנבחרות מתחרות ביניהן לפי מיקום גיאוגרפי, הטובות שבכל אזור מעפילות לטורניר הגמר (המונדיאל) שמתקיים אחת ל-4 שנים. עד שנות ה-80 השתתפו בין 10 ל-20 נבחרות, בשנות ה-80 מספר המשתתפות בטורניר הגמר קפץ ל-24, והחל ממונדיאל 1998 שהתקיים בצרפת, ישנן 32 משתתפות בטורניר הגדול בתבל.

השלב השני: טורניר הגמר – הנבחרות מתחלקות לבתים מוקדמים בהתאם לדירוג האיכות שלהן ומהבתים מעפילות 2 נבחרות שמתמודדות בשלב הנוקאאוט מול נבחרות אחרות. בשיטה של היום, יש להעפיל לשלב הנוקאאוט דרך המקום הראשון או השני ולאחר מכן, לנצח ארבעה משחקים, משמינית הגמר ועד הגמר.

 

זוכות

הנבחרת הברזילאית לימדה את העולם כולו איך להרגיש, איך לאהוב ואיך לשמוח מהדבר המופלא הזה שנקרא כדורגל. אבל הנבחרת מדרום אמריקה איננה רומנטית בלבד, היא גם הנבחרת המעוטרת ביותר כאשר בידה יש 5 זכיות בגביע העולם. מתחתיה נמצאות נבחרות איטליה וגרמניה שזכו בארבעה טורנירים כל אחת. אורוגוואי, צרפת וארגנטינה זכו בשתי אליפויות עולם בעוד שאנגליה וספרד זכו באליפות עולם אחת בודדת. למעשה יש רק 8 נבחרות שזכו בטורניר היוקרתי, דבר שמלמד על הקושי ועל המסורת שיש לייצר כדי להביא את גביע העולם הביתה.

 

הגביע

במה הנבחרות זוכות אתם ודאי שואלים את עצמכם? ובכן, בין השנים 1930-1970 היה גביע שעוצב באופן ייחודי ונקרא גביע "ז'יל רימה" על שם נשיא פיפ"א הראשון. הגביע עבר מזוכה אחת לזוכה אחרת, כך שלא היו מייצרים גביע חדש לכל טורניר. בשנת 1974, עוצב הגביע המודרני שכולנו מכירים ע"י מעצב איטלקי, הגביע עשוי מ-75% זהב ולאור ריבוי ניסיונות גניבה, הזוכות מקבלות העתק של הגביע עם שמן חרוט עליו, העותק המקורי נשאר במשרדים של פיפ"א בצרפת. גביע איכותי בסיומו של טורניר הוא חלק בלתי נפרד בכל סוג של תחרות ספורט, גביעים כאלו ניתן למצוא ב- https://milmanltd.co.il.

כדורגל

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אירועים
סטנדאפיסט בהופעה
סטנדאפיסט לבת מצווה

בתקופה האחרונה אנחנו שומעים על יותר ויותר הורים שהבינו איזו הפעלה היא הטובה והמתאימה ביותר לאירוע בת המצווה של