נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אסטרטגיה שיווקית – למה היא חשובה?

אסטרטגית שיווק

המוצר או השירות הטובים ביותר עלולים להיכשל אם הם לא יוצגו לציבור באופן ראוי ותוך התחשבות ברצונות הלקוחות ובדיקת המתחרים. ההחלטות הרבות הנדרשות בשיווק מוצר יתאפשרו רק באמצעות גיבוש אסטרטגיה שיווקית מתאימה

 

תוכנית משחק

כאשר חברה עסקית מחליטה לשווק מוצר או שירות מסוים, קרי, קידום מכירות והפצה שלהם, עליה לוודא כי שהיא פונה לקהלים הנכונים ומשתמשת בכלים הנכונים. סוגיות אלה ואחרות מהוות את הבסיס של בניית אסטרטגיה שיווקית. מוצר הנחשב לאיכותי וטוב עלול להיכשל בשוק, למרות השקעה של מיליוני שקלים, אם הוא לא ישווק לקהל היעד הנכון, במחיר הנכון ובאמצעות הקמפיין הפרסומי המתאים.

אסטרטגיה שיווקית יעילה מבדילה את המוצר או השירות ממוצרים או שירותים אחרים המתחרים על אותם קהלים ופועלת ליצור לו יתרון על פניהם. היא אמורה לקבוע את האופן בו ינסו להשפיע על לקוחות להעדיף את המוצר שלהם על פני מוצר של חברה מתחרה.

 

תכנון אסטרטגיה שיווקית

בניית אסטרטגיה שיווקית היא שיטת עבודה ארוכת טווח, לפרק זמן של שנים, במהלכם יוצג המוצר לציבור ויושקע מאמץ לשכנע את הציבור כי הוא עדיף או מתאים יותר. אמצעים אלה כוללים קמפיין פרסומי שיציג את המוצר ואת מחירו. המחיר יכול להיות זול יותר כדי לפתות את הצרכנים להשתמש בו או צמוד למוצרים מתחרים. ההחלטות בסוגיות אלה מתקבלות בשלב מוקדם יותר, באמצעות כלים מחקריים שיבחנו את רצונות השוק.

יתכן כי מחקר יזהה צורך שאין לא מענה בשוק וכתוצאה מכך תבוצע התאמה בשלב הפיתוח והצגת  המוצר כמענה לצורך. שלב המחקר בודק גם את יכולות החברה לשווק את המוצר בהתאם לדרישות. אם יכולת זאת אינה קיימת, צריך לייצר אותה. בנוסף לכך שלב המחקר יבדוק את המוצר המתחרה ואת החברה המשווקת אותו. ואם יש יותר מאחד אז גם את המתחרים האחרים.

 

שלב היישום

עם סיום שלב המחקר, יוצג החזון המעשי לשיווק המוצר בקרב ציבור הלקוחות הפוטנציאלי. החזון אמור להציג תמונה מציאותית לטווח הארוך הכוללת ערכות לגבי גודל השוק, היקף התחרות וגורמים נוספים. ב-15 השנים האחרונות חל שינוי משמעותי בשיטות השיווק עקב עלייתן של הרשתות החברתיות והטלפונים הניידים שהפכו את השיווק הדיגיטלי לאחד האפיקים המרכזיים בשיווק מוצרים.

יתרונו הגדול הוא יכולות הפילוח והפידבק המידי המאפשר למשווקים להבין בזמן אמת אם הקמפיין הפרסומי מצליח. ישנם גם אפיקי שיווק רלוונטיים אחרים שנבחנים בשלב בניית האסטרטגיה השיווקית.

 

סוף מעשה במחשבה תחילה

חשיבותה של אסטרטגיה שיווקית נובעת מהמשאבים המשמעותיים המושקעים לצורך פיתוח, שיווק ומיתוג מוצר מסוים. שלב הפיתוח, לכשעצמו, נחשב לייקר ומצריך משאבים רבים. לכן הוא צריך להיות מגובה במחקרים שיבחנו את גודל השוק הפוטנציאלי למוצר. ההחלטות הרבות המתקבלות לגבי המוצר אינן יכולות להיות שרירותיות ולכן הן מחייבות גיבוש אסטרטגיה שיווקית המבוססת על מחקרי שוק ומידע.

אסטרטגית שיווק

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עסקים
מטבעות
כך תתרחבו לחו"ל

העסק שלכם הצליח בארץ וכעת אתם רוצים לעבר ליעד הבא ולהגשים את עצמכם בחו"ל? ברכותיי! זוהי שאיפה מצוינת, אך