נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

בניית דק בעיצוב מסורתי

צבע עץ חזק

עבודות בנייה בארץ ישראל, הן יותר מסתם עבודה. יש להן חשיבות סימבולית עמוקה לכל יהודי, ותחושה של שורשים החודרים כמו יסודות המבנה עמוק אל אדמת המולדת ונאחזים בה מחדש. בניית דק בעיצוב מסורתי היא היום אחד מהדברים הפופולאריים ביותר בקרב חלקים נרחבים בציבור. ההשראה המסורתית יכולה להגיע במספר צורות, במאמר זה נפרט על חלקן.

 

שימוש בחומרי גלם מקומיים

בניית דק בהשראה מסורתית, לא יכולה להיות רק באמצעות קישוטים. המסורת בבנייה היהודית בארץ ישראל היא עמוקה ונרחבת מאוד, ולא יכולה להסתכם רק בקישוט קטן שמבטא חיבור למסורת. אחת מהדרכים הטובות ביותר לבטא את הקשר העמוק אל האדמה והארץ, היא לבנות את הדק מחומרים מקומיים. ארץ ישראל בורכה בהרבה דברים, אך יערות עבותים המאפשרים הקמת מנסרות עץ אינן אחד מהם. למרות זאת, כדאי מאוד לשקול לבנות את הדק מעצים אשר גדלים גם בארץ, למרות שבפועל הם מיובאים מחול. החומר הקל והנוח ביותר לבניית דקים, שהוא גם העץ הזול ביותר שיש, הוא אורן. האורן עובר טיפול ההופך אותו לעמיד לבערה, וניתן לצבוע אותו בחומר דוחה מים אשר יאריך את חייו. ניתן גם לרכוש עצים מקומיים יקרים יותר כמו אלון, או לשלב בצדדי הדק אבני מולדת שיחסמו את הכניסה לחלקו התחתון.

שילוב של עיטורים מעולם התוכן היהודי

למרות שקישוטים לעולם לא יוכלו להעביר את העוצמה והעושר של עולם התוכן היהודי, הם עדיין יכולים בהחלט להיות חלק אינטגרלי מהדק שלכם. יש מגוון אפשרויות עצום לקישוט הדק שלכם, וכדאי לנסות לחשוב מה הכי מתאים לכם לפני קבלת ההחלטה. ניתן לכתוב פסוקים מהמקרא על קורות העץ המרכיבות את הדק. פסוקים אלו, אשר יכולים גם להגיע כמובן מספר הזהר או תהילים, חייבים להירשם על חלקו התחתון של הדק, כדי למנוע מראית עין של דריכה עליהם. ניתן גם לשלב ציורים על גבי העץ עצמו, אשר יכוסו לאחר מכן בשכבת לקה שקופה שתשמור עליהם לזמן ממושך. אפשרות נוספת היא שילוב של גילופים בחלק מהעצים המהווים את מעקה הדק. ניתן לגלף את העמודים כמו ספרי תורה, או לגלף בהם סמלים כמו מגן דוד.

 

תכנון על פי חוכמת הקבלה

חוכמת הקבלה היא תחום אשר גם תלמידי חכמים רבים נזהרים מאוד מלהתחיל ללמוד. מדובר בעולם תוכן רחב ועשיר, אשר הרשום בו עשוי להיות יותר מדי עבור אדם אשר אינו נמצא בדרגה רוחנית מספקת. עם זאת, ניתן בהחלט להתייעץ עם חכמי הקבלה והזוהר, ולקבל מהם עצות בנוגע לתכנון הדק שלכם. תכנון הדק עשוי לכלול מספר פאות על פי תורת הנומרולוגיה המקראית, או לפנות אל ירושלים כדי לשאוב ממנה ברכה לבני הבית. לעיתים יעשה שימוש בסידור מסוים על עצי הדק כך שהם יהפכו לסמלים קבליים.

פרקט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לגינה