נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם בעל עסק דתי יכול להפעיל אינסטגרם על פי ההלכה

אינסטגרם ראשית

כל בעל עסק דתי בוודאי שואל את עצמו האם מותר אינסטגרם על פי ההלכה, מהן הגבולות, האם "לא תעשה לך פסל ותמונה" תופס גם שם וכד'. תשובות במאמר הבא.

 

האם האינסטגרם מותר על פי ההלכה?

כאשר פונים לרבנים התשובות אינן חד משמעיות. יש הטוענים שמותר לנהל חשבון אינסטגרם אך בגבולות מסוימים. ויש הטוענים שעל פי התורה הזמן הוא דבר יקר ולכן יש לנצל אותו על דברים מועילים בלבד ובטח שלא על האינסטגרם. על פי הטיעונים הללו ניתן לומר שאפשר לפרסם באינסטגרם תכנים מועילים וחיוביים, אך כאשר הם מתועבים ושליליים הדבר אסור. הרבנים המאשרים את הפרסום מדברים גם על לבוש צנוע בתמונות שמעלים או מתבוננים בהן ולגבי איסור פסל ותמונה זה תקף רק לתבליטים, אך ליתר בטחון מומלץ לצלם רק את הפנים. על פי המחמירים, כל הרשתות החברתיות הן בעיתיות כיוון שהן עלולות לפרק משפחות, לחשוף בני נוער לסכנות ולהביא לידי מעשי התאבדות. כלומר, הן פועלות על היצר הרע של האדם ולכן אינן מטיבות עימו. אך האם זה גם תקף על בעלי עסקים דתיים?

 

האם בעל עסק דתי יכול להפעיל חשבון אינסטגרם על פי ההלכה?

הרבנים נוטים להסכים בעניין זה ומציינים שבמידה והמטרה של בעל העסק היא מטרה חוקית וטובה, אין שום מניעה מלשווק את העסק ולהעלות בו תכנים הקשורים לו. בתנאי שלא עושים בכך שימוש פרטי וערים לסכנות המוסריות ברשת. לפיכך, ברגע שיש גבולות הנובעים ממוסר, בעל עסק דתי יכול לקדם את העסק שלו באמצעות האינסטגרם.

 

מה בעל עסק דתי צריך לדעת על קידום באינסטגרם?

ראשית, הוא צריך לדעת שלאינסטגרם יש 2 מיליון משתמשים בארץ ואלפי עסקים עושים בו שימוש על מנת לקבל חשיפה ולמתג את העסק שלהם. שנית, כל תוכן שמעלים צריך להיות מושקע מבחינת איכות, מקוריות וענין. לא מספיק רק לפרסם מוצרים, מחירים ומבצעים, אלא להגיע לקהל היעד בזכות תכנים רלוונטיים ומעוררי עניין. שלישית, ככל שלעסק יהיו יותר עוקבים איכותיים שיעשו לפרסומים שלו לייקים, יגיבו, ישתפו וייצרו תנועה, כך הפרסומים שלו יהיו חשופים ליותר ויותר משתמשים שיהפכו לעוקבים של העסק וללקוחות פוטנציאליים. כאשר האלגוריתם של האינסטגרם מזהה אינטראקציה גבוהה ותנועה הוא מעלה את הפרסום ברמה וחושף אותו על פי מידת הדירוג שלו למשתמשים נוספים המביעים עניין בתחום בו העסק עוסק. אם כן, כיצד משיגים עוקבים?

 

איך להשיג עוקבים באינסטגרם?

כיום עסקים רבים, במיוחד בתחילת דרכם, רוצים לקבל תאוצה בחשיפה שלהם למשתמשים  באינסטגרם כדי להגדיל את היקף הלקוחות שלהם. על מנת שזה יקרה הם קונים בהשקעה מינימלית עוקבים אמיתיים ואיכותיים מ- betop ומקבלים את כמות העוקבים הדרושה להם. האפשרות הזו יכולה לקדם את העסק באופן משמעותי ואין איתה בעיה מבחינה הלכתית.

אינסטגרם

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא דיגיטל
אתר מקודם
צ'ק ליסט לקידום אתרים

בין אם יצא לכם להתעסק בקידום אתרים ובין אם לא, מדובר באחד התחומים הלוהטים בכל מה שקשור בחיפוש בגוגל