נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

בקיץ הזה נוסעים לאי הירוק!

נהר

חולמים על טיול בקיץ למקום שיתן לכם קצת בריחה מהחום הכבד של יולי-אוגוסט? מקום קסום שמשלב היסטוריה, טבע ירוק והרבה כיף? אם מיציתם את אירופה הקלאסית, והחופים של פוקט הם חלום רחוק עבורכם – מצב שטיול לדבלין הוא התשובה. דבלין, בירתה של אירלנד, השוכנת בצפון מזרח הארץ, במרחק של כשעה מהגבול של צפון אירלנד, היא עיר שנעשתה פופולרית בקרב הישראלים רק בשנים האחרונות עם כמות טיסות הלואו-קוסט הרבות שנפתחו.

 

קצת היסטוריה, מה יש?

דבלין הוקמה בסביבות 140 לספירה, אז היתה היאחזות ויקינגית ועם הזמן הפכה להיאחזות נורדית- גאלית. דבלין היתה עיר כה חשובה בהיסטוריה שלה שלתקופה אפילו נקראה "ממלכת דבלין", אך בעקבות רעב תפוחי האדמה הגדול באירלנד במאה ה-19 ומלחמת העולם השניה נפגעה דבלין קשות ומצבה התדרדר. רק בשנות ה-60 של המאה ה-20 חזרה דבלין להיות עיר משגשגת והחלה למשוך אליה תיירות רבה מכל העולם, ולאחרונה יותר ויותר תיירות גם מישראל, אך כיוון שדבלין היא עדיין לא מהערים המבוקשות ביותר לטיולים בקהל הישראלי, תוכלו להנות שם מחופשה באמת, מבלי לראות ישראלים ולשמוע עברית בכל פינה, ובאמת להיחשף לתרבות המקומית.

 

שמחה וששון בממלכת הפיות

האירים ידועים בלבביות ושמחת החיים שלהם, ודבלין היא דוגמא מובהקת לכך – עיר שתקבל אתכם בשמחה, תוכלו לטייל בה בבטחה ולהנות מכל רגע. טיול לדבלין ייקח אתכם ממחוזותיה ההיסטוריים של העיר עם כנסיות עתיקות כגון קתדרלת קרייסטצ'רצ', טירות עתיקות כגון טירת דבלין ומוזיאון דבלין הבינלאומי שיתן לכם פירוט מלא על ההיסטוריה הרחבה של העיר, וגם יצירות אומנות עתיקות ומודרניות מאירלנד ומכל רחבי אירופה.
תוכלו למצוא בדבלין אתריים ייחודיים כמו כלא קילמיינהאם גול הנטוש, ספריית הקולג' טריניטי- שהיא חוויה גם לחובבי הארכיטקטורה וכמובן לחובבי הידע והספרים, והגנים הבוטניים הלאומיים.

 

חסכו במים – שתו בירה!

כמובן שאין ביקור בדבלין בלי לחוות את תרבות האלכוהול המקומית. במבשלת גינס תוכלו להנות מביקור במוזיאון האינטרקטיבי שיספר לכם בפרוטרוט כיצד נעשית הבירה המצויינת וכמובן להנות מגינס בסוף הסיור. בערבים תוכלו לטייל באזור הטמפל בר- איפה שחיי הלילה התוססים של אירלנד הכוללים שתייה, מוזיקה וריקודים מתרכזים במקום אחד.

העולם הקולינרי בדבלין החל להתפתח מאוד עם עליית התיירות ותוכלו להשביע את רעבכם במסעדות איריות אשר רבות מהן גם יספקו לכם אווירה נעימה בזמן הארוחה עם מוזיקה אירית חיה וריקודים, ומסעדות צרפתיות, אסייתיות וים תיכוניות משובחות.

 

התניידות בקלי קלות

אירלנד ידועה בטבע הקסום שלה, ודבלין אינה שונה. פארק פניקס הנמצא בדבלין הוא אחד מהפארקים הגדולים ביותר באירופה וכולל מדשאות גדולות בהם תוכלו לרבוץ ולהנות מהטבע, גן חיות ומונומטים ופסלים רבים, ביניהם אנדרטת ולינגטון המפורסמת. כיוון שאירלנד אינה גדולה מאוד, תוכלו לצאת מחוץ לדבלין בקלות עם תחבורה ציבורית או רכב שכור ולהנות משאר הטבע הקסום של אירלנד הנמצא במרחק לא גדול, לעשות טיולי יום ולחזור לנוח בדבלין.

התחבורה הציבורית בדבלין נוחה מאוד וקלה לשימוש, העיר מרושתת היטב ותוכלו להגיע לכל מקום בקלות ובמהירות. תוכלו לרכוש באינטרנט את כרטיס ה- Leap Visitor Card, אשר בהתאם לתעריף שתבחרו יספק לכם נסיעות בתחבורה הציבורית ברחבי העיר.

טיול לדבלין מומלץ ביותר בחודשי הקיץ, בהם תוכלו להנות מהסבירות הכי גבוהה לימי שמש חמימים ונעימים, דבר שאינו נפוץ במיוחד באירלנד.

 

חוף ים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תיירות
סיבוב עולמי
מסע חובק עולם

בואו נצא לטייל שוב, כמו פעם, כשכל העולם היה פתוח ולא חשבנו בכלל שמתישהו נחיה במציאות שונה. ובזמן שאנחנו