נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לחץ דם גבוה – מהם המדדים שצריכים להדאיג אתכם

מדידת לחץ

ידוע כי לחץ דם גבוה הוא אינו דבר חיובי ומשפיע על הבריאות של האדם.

אך מה הכוונה בגבוה מאיזה שלב זה נחשב? האם יש תסמינים? ומהם הגורמים לכך והאם ניתן למנוע אותם? על כך ועוד מוזמנים לקרוא בכתבה שלפניכם.  

 

 'לחץ דם' מה הכוונה?

בגופינו זורם דם לכל אורכו ורוחבו, בתוכו חמצן וחומרים שונים שמסייעים לרקמות של הגוף. מה שעוזר לדם לזרום בגוף הוא הלב המשמש כסוג של משאבה שמזרימה את הדם לאורך הרקמות בגוף. הלב מתכווץ, יוצר לחץ בגוף וכך הדם "נדחף" וזורם בעורקים ובוורידים.  לחץ הדם משתנה, כאשר הלב מתכווץ הוא גבוה יותר וכאשר הלב נמצא רפוי הוא נמוך יותר, אך הוא לעולם לא מגיע לאפס.

 

מה תקין

לחץ דם ניתן למדוד ביחידות של מילימטר כספית (ממ"כ). לחץ דם תקין כשהוא נע בין הערכים 120 ממ"כ של לחץ דם גבוה לבין 80 ממ"כ בזמן שיש לחץ נמוך. בסופו של דבר נתונים אלה יכתוב כ- 120/80 וזה מה שנראה בדף שירשום הרופא אחרי בדיקה של לחץ דם. לחץ דם גבוה הכוונה למצב בו הערכים הם מעל ל- 140/90.

 

יש תסמינים?

לעומת עניינים רפואיים אחרים, ללחץ גם גבוה אין לרוב תסמינים. במידה והלחץ דם הוא גבוה מאד וקרוב ל-200 ממ"כ, עלולים להופיע תסמינים כמו כאב ראש, כאבים בחזה, קוצר נשימה ושינוי בראייה.

 

הגורמים ללחץ דם גבוה

ראשית, בתחום הרפואה עדיין לא מצאו את כל הסיבות שעלולות לגרום ללחץ דם גבוה. עם זאת, נציג כמה מהסיבות האפשריות. אחת מהן היא כמות רבה של מים ומלח שש בגוף שקובעת את נפח הדם ובכך גדל לחץ הדם. כמו כן, כשהשריר של כלי הדם מתכווץ בעקבות הורמונים שונים כך גם עלול להיווצר לחץ מוגבר בדם. ישנן סיבות היא הקשורות לאורח חיים של האדם, כמו עודף משקל, מעט אשלגן, צריכה של סיגריות או אלכוהול, מתח נפשי ועוד.

 

 הבדלים של גיל מין ומוצא

קיימים גם גורמים הקשורים באדם מבלי שהוא יכול לשנות אותם. כך למשל אנשים מעל גיל 45 עשויים לפתח לחץ דם וכך עולה הסיכון ככל שהגיל עולה. קיים הבדל בין נשים לגברים, כאשר עד גיל 64 יש יותר סיכוי ללחץ דם גבוה אצל גברים ואילו אצל נשים רק מגיל 65 ומעלה יש סיכון לפתח לחץ דם גבוה. ניתן לראות כי גם לאתניות יש השפעה, לדוגמא אנשים ממוצא אפרו- אמריקאי נוטים לסיכון גבוה יותר ללחץ דם מאשר אמריקאים לבנים והיספאנים.

 

 לסיכום

לחץ דם גבוה הוא מצב בו הערכים הם מעל ל- 140/90. כאשר הגורמים לו עשויים להיות קשורים הן במצבי גוף שונים, הן באורח חיים המשפיע על כך וישנם גם כאלה הקשורים לסיבות מולדות שהאדם לא יכול לשנות.

מכשיר רפואי

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
שמירה על בריאותך
5 טיפים לשמירה על הבריאות שלך

שמירה על בריאות טובה היא ערבון לניהול חיים מספקים ופרודוקטיביים. למרבה הצער, הרגלים מסוימים, כמו צריכת אלכוהול מופרזת, עלולים