נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה ההבדל בין סטנדאפיסט לקומיקאי?

קומיקאי

קראתם את הכותרת? בטח תשאלו את עצמכם בדיוק את אותו הדבר – מה ההבדל באמת? אז ההבדל אמנם נשמע קטן בשמיעה ראשונה, אך גדול כשמבינים אותו באמת. בקטן? הקהל! בגדול? החוויה כולה! קומיקאי יספר את נקודת מבטו על החיים ואילו סטנדאפיסט? סטנדאפיסט יצחק על נקודת מבטך.

 

stand-up

ההבדל הראשון, והלא כל כך נכון הוא פירוש המילה סטנד-אפ. המונח הוא העתק מהמונח באנגלית סטנד-אפ קומדי, שהפירוש הוא ״קומדיה בעמידה״. אך האם זה אומר שכל ההבדל בניהם הוא מנח גופם של המציגים? לא בדיוק. קומיקאי תוכלו לפגוש בין היתר בתוכניות המערכונים השונות, סרטים ורדיו מה שמראה שהוא יוכל להציג את הבדיחות בכל דרך שיבחר ואילו הסטנדאפיסט לרוב יעמוד. אך זהו ההבדל המינורי ביותר בניהם.

 

המדריך לקומיקאי המצוי

קומיקאי תוכלו לפגוש על מסך הטלוויזיה, תוכניות הרדיו, על הבמה ובסרטים, הוא יספר בדיחות ויצחק מסיטואציות בחיי היום יום שלנו. הבדיחות, הקולות והסיפורים לרוב יהיו מתוכננות וייכתבו מראש. הקומיקאי בעצם יבצע מונולוג, הוא יעביר אלינו- הקהל את נקודת מבטו הסובייקטיבית על החיים.

 

הצחוק הוא איתך…  ועליך

את הסטנדאפיסטים תפגשו על הבמה ובמופעים כמו הסטנדאפיסט גידי ליבנה, בלייב, אלתורים, שליפות מהשרוול והרבה מאוד אומץ. הסטנדאפיסטים מנהלים דיאלוג קבוע ומתמיד מול קהלם. ועדיף שתחשבו פעמיים לפני ההתעקשות על השורה הראשונה במופע, כי חייכם ונקודת מבטכם הם החומר לבדיחות, הם הלב של המופע ומה שמצחיק את כולם ושלא תתבלבלו, הצחוק הוא ללא ספק על חייכם ועל חיי כולנו, שלמרבה ההפתעה מצחיק כמה שהם דומים.

 

הומור עצמי

לראות הומור בטלוויזיה או במופע יכול להיות מצחיק, אך לשבת במופע שבו הקהל הוא חלק בלתי נפרד מההופעה זה כבר חוויה גדולה הרבה יותר, מה שמעמיד את הסטנדאפיסט במבחן שליפה ואלתור שקשה מאוד לצלוח. במידה והוא צלח, הערב יכול להיות הצלחה גדולה, להוות חומר לבדיחות ובעיקר לצחוק על עצמך ועל הסובבים אותך ללא כל בושה יכול להיות חוויה משחררת לא פחות ממצחיקה.

 

היכן הכול התחיל?

קומיקאים היו קיימים עוד בתוכניות בידור שונות בטלוויזיה אך מופעי הסטנד אפ החלו רק בשנות ה-60 מה שהחל בכמה מופעי סטנד אפ בודדים וגדל בשנות ה-90 למספר מועדוני סטנד אפ בכל הארץ גרם לגדילת הסצנה והרחבת במת הסטנד אפ לאומנים וכישרונות רבים. דבר נוסף שהגדיל ותרם לסצנה הוא ערוץ הצחוק ביפ, שנתן במה לשלל קומיקאים וסטנדאפיסטים מתחילים להתנסות בהופעות חיות ומוקלטות לערוץ הבידור. הערוץ נתן חשיפה ופתח את דרכם של עשרות כוכבים עולים בתעשיית הצחוק המקומית.

 

אז…סטנדאפיסט או קומיקאי?

לנצח נוכל לצפות בקומיקאים בשלל התוכניות המוקלטות, תוכניות הרדיו והבידור שיש כיום, אך במופעי סטנד אפ אנו שותפים פעילים לצחוק, לנקודת המבט ולבדיחות. שם אנחנו מושא הבדיחות, מה שגורם לנו לצחוק הרבה יותר.

קומיקאי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אירועים
סטנדאפיסט בהופעה
סטנדאפיסט לבת מצווה

בתקופה האחרונה אנחנו שומעים על יותר ויותר הורים שהבינו איזו הפעלה היא הטובה והמתאימה ביותר לאירוע בת המצווה של