נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הדברה ירוקה מסוכנת לבני המשפחה?

הדברה ירוקה מסוכנת

לא פעם שומעים בתקשורת על אסונות הקשורים בהדברת מזיקים, אמנם המקרים המדוברים הולכים ופוחתים, אך החשש ממקרים כגון אלו תמיד נמצאים כשאנו רוצים לבצע בבית הדברה מפני מזיקים. מה הפתרונות הקיימים והאם הם בטיחותיים?

 

מה הסכנות הטמונות בהדברת הבית?

כאשר אנו מוצאים בעלי חיים שאינם רצויים, מיד אנו נבהלים. כמובן שלא מדובר בכלבים, חתולים וכו', אלא במזיקים כגון מכרסמים, זוחלים, פרעושים וכדומה. אך החומרים שמשתמשים בהם על מנת למגר את תופעת המזיקים, יכולים לעיתים להיות רעילים גם לבני הבית. הסכנה יכולה להיות הן בשאיפה של החומרים עצמם והן במגע עם שאריות מחומרי ההדברה. לדוגמא, אם יש תינוק בבית, הוא יכול לזחול באזורים בהם החומר עדיין פעיל ובכך לסכן את חייו.

 

מה החלופות האפשריות?

החלופות האפשריות הקיימות בשוק הן הדברה ביולוגית, או במילים אחרות הדברה ירוקה. בהדברה מהסוג הזה משתמשים בחומרים טבעיים שמכוונים להשפיע על סוג מסוים של מזיק מבלי לפגוע בבני האדם הגרים בבית ובבעלי חיים אחרים. ישנן חלופות נוספות, השאלה היא מי המזיק אותו אנו רוצים להדביר, לדוגמא, ג'ל להדברת נמלים הוא נטול ריח ואינו מהווה סכנה לנמצאים בקרבתו, אך מתאים לנמלים בלבד.

 

כיצד ניתן למצוא את איש המקצוע הנכון?

על מנת למצוא את האיש הנכון לביצוע העבודה, יש להקפיד ולוודא שיש בידיו את התעודות הנכונות והרישיונות הנכונים הנותנים לו את הסמכות והידע להשתמש בחומרים הדרושים למלאכה. כמובן שתמיד אפשר להתייעץ עם שכנים, בני משפחה וחברים שכבר הזמינו איש מקצוע שמדביר מזיקים באופן 'ירוק'.

אך גם חיפוש מושכל באינטרנט יכול לתת תוצאות טובות, כל עוד הוא מוסמך ובעל התעודות הנדרשות ורישיון מתאים. יש לשים לב מה מצוין על הרישיון, ואיזה סוג של הדברה הוא רשאי לעשות, בשטחים סגורים או פתוחים, בדירות מגורים וכדומה. בנוסף, מדביר מקצועי ידע להתאים את סוג ההדברה למזיק אותו הוא רוצה למגר. האבחון צריך להתבצע על ידו, כאן לא יספיקו דיווחי המתגוררים בבית.

 

מתי הכי מומלץ לבצע הדברה בבית פרטי?

הזמן הנכון ביותר לבצע הדברה הוא לפני בוא הקיץ. הקיץ גורם לכל המזיקים לצאת מתנומת החורף שלהם, לחפש מקומות קרירים ומקורות מזון, מה שהופך את בתי המגורים למקום המושלם להתנחלות של משפחות מזיקים מסוגים שונים. לכן, במידה וראיתם שיש צורך להזמין מדביר, אל תחכו עד שתהיו בטוחים, אלא מהרו ומגרו את התופעה בעודה קטנה בהיקפה.

 

כיצד להתנהג על מנת להגן על עצמי ועל בני משפחתי?

על מנת להיות בטוחים כי לא יגרם כל נזק, עדיף להתרחק מהבית למספר שעות. אם מדובר במטבח, כדאי להכניס את כל מוצרי האוכל וכלי האוכל לארונות סגורים. לפתוח חלונות, לאוורר כמה שיותר, ולהישמע להוראות המדביר.

הדברה ירוקה מסוכנת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא הדברה