נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הטרדה מינית בבית ספר – למי לפנות ומה ניתן לעשות?

הטרדה מינית

הטרדה מינית, היא תופעה קשה ורווחת, שעלולה לקרות בכל מקום – במרחב העבודה, במרחב הציבורי, וכן גם בבתי ספר ובאוניברסיטאות. במקרה של הטרדה מינית בבית הספר ,יש מספר גורמים שניתן לפנות אליהם, כדי לטפל במצב ולהרחיק ממכם את הגורם הפוגעני.

הטרדה בבית הספר יכולה לבוא הן מהעובדים ומסגל המקום, והן מתלמידים הלומדים במקום – ולכל הטרדה יש גם אופני טיפול וגורמים מתאימים לפנות אליהם שחשוב להכיר. לפניכם הכל על הטרדה מינית בבית ספר – למי לפנות ומה ניתן לעשות?.

 

 מה היא הטרדה מינית בבית ספר?

הטרדה מינית בבית ספר, היא כל פנייה לא רצויה ולא נאותה, הן וורבלית והן פיזית, מגורם אחד לאחר. כל אדם שחש שחווה הטרדה מינית בבית הספר, יכול לפנות למגוון גורמים, הן בתוך בית הספר והן מחוצה לו, שיעזרו לו להתמודד עם המצב בצורה המיטבית, ויבטיחו טיפול הולם שירחיק את הפוגע מהמרחב שלכם לצמיתות.מדובר בפעולה לא חוקית, ומי שהטריד בבית הספר – צפוי הרחקה, עונשים וגם אפילו למאסר. לעוד מידע ולייעוץ, מומלץ לפנות אל עורך הדין www.dw-law.co.il.

 

למי לפנות במקרה של הטרדה מינית בבית הספר?

 

גורמים פנימיים – יועצת, פסיכולוגית ועובדת סוציאלית

קיימת רשת ביטחון בתוך מקום העבודה ובית הספר, שייעודה להוות את המקום לפניות ולתלונות לגבי הטרדה מינית, ולטפל בה בחומרה. כל אדם שחש שהוא הוטרד מינית, יכול להגיע אל העובדים הללו, שזה הוא תפקידם – לשמוע, לתת כלים לתמיכה, ולעזור פרקטית במידה ותרצו להתלונן בהמשך.

מדובר באנשי מקצוע שמיומנים בתחום וודאי טיפלו כבר בכמה מקרים בתוך בית הספר – כך שזה הוא מקום מקבל, מקצועי וחם לפתוח בפניו ולקבל ייעוץ ותמיכה. בהמשך, אלה יוכלו לעזור לכם בלפטר או להרחיק את האדם שפגע בכם מהמסגרת הבית ספרית, וכן לתמוך בכם בעת הגשת תלונה אם תבחרו בכך.

 

גורמים חיצוניים – עמותות ייעודיות ופסיכולוג

גם מחוץ למערכת הבית ספרית, יש מגוון של נותני שירות ייעודיים שמיומנים בנתינת תמיכה והדרכה לאחר הטרדה מינית. למשל, מגוון פסיכולוגיים, וכן גם ייעוץ חינמי ותמיכה טלפונית על ידי עמותות שונות שניתן לפנות אליהם בכל עת ובאנונימיות. הטרדה מינית היא לא דבר שכדאי או צריך להתמודד אתו לבד, ולמרות המבוכה והקושי בדבר – גורמים כאלה ייתנו לכם מידע וכלים להתמודד עם המצב ולשקול צעדכם.

 

תלונה ופנייה לעורך דין

במידה ועברתם הטרדה מינית, חשוב שתכירו שמדובר במעשה לא חוקי, שקיימות לו השלכות פליליות שונות, בניהם הרחקה וגם מאסר. במידה ותרצו להגיש תלונה, התחלה טובה תיהה להגיע לפגישה ראשונה עם עורך דין המומחה בתחום, כדי לשמוע על התהליך, הדינים, ומה שמצפה לכם – כך תוכלו לשקול צעדכם ולהתלונן ולהגיש את התביעה במידה ותבחרו בכך. עורך דין יוכל להסביר לכם את כל הפרוצדורה ומה האפשרויות שלפניכם.

הטרדה מינית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין הטרדה מינית