נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

המדריך המלא לגידול צ'ינצ'ילה אביזרים ועוד

Chinchilla

הצ'ינצ'ילה היא חיית מחמד נהדרת שמתאימה כמעט לכל אחד שרוצה לאמץ חיית מחמד ולצרף שותף נוסף לחיים שלו. מדובר במכרסם אינטליגנטי שמקורו בהרי האנדים שבדרום אמריקה. הטיפול בצ'ינצ'ילה לא דורש מאמץ רב ותוחלת החיים שלה בשבי ארוכה למדי.

במדריך זה אספנו עבורכם את כל המידע הנדרש על מנת לגדל צ'ינצ'ילה בבית שלכם ולהעניק לה טיפול מסור והולם.

 

איך להתנהג עם הצ'ינצ'ילה?

כאשר אתם מוציאים את הצ'ינצ'ילה מהכלוב, אתם יכולים להתחיל לבנות איתן קשר ולגרום להן לבטוח בכן. מדובר בתהליך שעלול לקחת זמן רב ולכן עליכם להיות סבלניים ורגועים ולתת לזמן לעשות את שלו. אל תנסו לכפות על הצ'ינצ'ילה להתקרב אליכם, תנו לה את הזמן שלה ותראו איל היא לאט לאט מתחילה לבטוח בכם ואפילו לתת לכם להאכיל אותה מהיד וללטף אותה בעדינות.

שימו לב, צ'ינצ'ילות לא אוהבות שמרימים אותן ואם תרימו אותן יותר מדי ללא צורך הן עלולות לפתח לחץ נפשי שעלול להשפיע על בריאותם ועל מערכת החיסון שלהם ולגרום להם חולי.

 

איזה ציוד צריך על מנת להעניק לצ'ינצ'ילה טיפול הולם?

להלן מספר דוגמאות של ציוד שחשוב לרכוש לצ'ינצ'ילה על מנת להעניק לה טיפול הולם:

  • כלוב: חשוב לרכוש לצ'ינצ'ילה כלוב מתכת, כדי שהיא לא תוכל לכרסם את הדפנות ולברוח ממנו. בנוסף, חשוב לבחור בכלוב גדול ומרווח כדי שהצ'ינצ'ילה תוכל לשחק, לרוץ ולטפס כמה שהיא רוצה. יש להקפיד להניח את הכלוב במקום עם טמפרטורה נעימה ולא לחשוף את הצ'ינצ'ילה לשמש חמה מדי או רוחות קרות. שימו לב, חום גבוה מדי עלול להזיק באופן משמעותי לצ'ינצ'ילה ובמקרים מסוימים אף להוביל למוות.
  • מצע: מומלץ לרפד את תחתית הכלוב בנסורת או נייר עיתון. הואיל והצ'ינצ'ילה עושה את צרכיה על המצע, מומלץ להחליף אותו כל יומיים בערך.
  • אביזרים לצ'ינצ'ילה: חשוב להתקין בכלוב אביזרים ומשחקים שיאפשרו לצ'ינצ'ילה לשחק ולהוציא אנרגיה כגון: גלגל ריצה, ענפי עץ, מדפים וכדומה. בנוסף, חשוב להכניס לתוך הכלוב של הצ'ינצ'ילות חומר קשיח שאותו הם יכרסמו על מנת לשייף את השיניים שלהן. ניתן להשתמש בגזעי עצים או במזון קשה שתרכשו באופן ייעודי.
  • מזון ושתייה: יש להעניק לצ'ינצ'ילות תערובת מזון המיועדת במיוחד לצ'ינצ'ילות שניתן לקנות בחנויות חיות שונות. כמו כן ניתן לתת להן לאכול חציר, נבטים, צימוקים ואגוזים.

 

כיצד לשמור על ניקיון והיגיינה?

חשוב להקפיד על טיפול שגרתי נכון ולשמור על ניקיון והיגיינה של הצ'ינצ'ילה ושל הכלוב שלה. מומלץ לנקות את הכלוב פעם בשבוע, לשמור עליו היגייני ולסדר אותו בצורה שתקל עליכם בניקוי.
הצ'ינצ'ילות לא זקוקות למקלחת, הן מתנקות בעצמן באמבטיית חול. לכן, החזיקו ליד הכלוב אמבטיית חול ופעם ביומיים תכניסו אותה לכלוב כדי שהצ'ינצ'ילות ינקו את עצמן.

Chinchilla

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי חיים וטיפים