נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה התנאים לקבלת החזרי מס בגין תרומות?

דולרים

הידעתם שאם אתם תורמים כסף למוסד ציבורי אתם זכאים לקבל החזרי מס בגובה התלוי בגובה התרומה? מי זכאי לקבל את ההחזר ובעבור איזו תרומה?

 

לאן הולכות ההכנסות שלכם?

כאשר אתם מכניסים כסף מעבודה, לא משנה אם אתם שכירים או עצמאיים, חלק מהכסף באמת מגיע ישירות אליכם, אך חלק מגיע למקומות אחרים בגדר החוק. כולנו מכירים את המוסדות האלה – רשות המיסים וביטוח לאומי, אשר מנכים חלק מהמשכורת שלנו כדי להעניק לנו בחזרה את כל התשתיות והדברים שהמדינה נותנת וכמובן, ביטוחים בסיסיים לכל מיני סיכונים כדוגמת ביטוח בריאות. אנחנו בוחרים מה לעשות עם ההכנסה שכן הגיעה אלינו, וכדי לעודד אותנו לעשות אתה משהו טוב, המדינה מתגמלת אנשים אשר בוחרים לתרום חלק ממנה.

 

קבלת החזר מס עבור תרומה מעל 190 שקלים

התגמול שהמדינה מציעה לכל מי שתורם כסף לאחרים תלוי בכל מיני תנאים אשר מגדירים באם היא תהיה מוכרת מול רשות המיסים ובאם לא. אחד התנאים הללו מתייחס קודם כל לגובה התרומה, או יותר נכון לערך הכולל של כל התרומות שנתן האדם במהלך שנה מסוימת. נכון לכתיבת שורות אלה, על מנת שהתרומה תזכה בהחזר מס, עליה להיות גבוהה מ-190 שקלים, או לחילופין שהסכום של כל התרומות שנתרמו במהלך השנה על ידי אותו אדם גבוה מ-190 שקלים.

 

קבלת החזר מס עבור תרומה לגופים ציבוריים מוכרים

לא כל תרומה הגבוהה מ-190 שקלים מזכה את התורם בקבלת החזר מס בגין תרומות, ישנה התייחסות גם למקום אליו נתרם הכסף. כדי שהתרומה תהיה מוכרת היא צריכה להיות לגוף ציבורי אשר נמצא ברשימת הגופים המוכרים במס הכנסה (מפורט באתר של רשות המיסים), באם תרמתם לגוף שלא מופיע שם, התרומה לא תהיה מוכרת. חשוב לוודא כי הגוף או המוסד אליו אתם רוצים לתרום אכן מופיע ברשימה, במיוחד טרם הגשת הבקשה לקבלת ההחזר.

 

קבלת החזר מס עד גובה מסוים של תרומה

ציינו קודם כי הערך המינימלי של התרומה כדי לקבל החזר מס הוא 190 שקלים, אך ישנה גם תקרה במקרה הזה והיא 30 אחוז מההכנסה החייבת במס, כלומר אם מישהו מרוויח 300,000 שקלים בשנה, הוא אינו יכול לקבל החזר על תרומה של בערך מעל 100,000 שקלים (ניתן להתגבר על תנאי זה על יד חלוקה לשנים, אך זה הוא אכן תנאי שנתי).

כדי לעודד אנשים לתרום כסף לגופים ציבוריים שזקוקים לכך, רשות המיסים מחזירה חלק מהמס לאלו אשר תרמו ועומדים בכל התנאים. על מנת שהתרומה אכן תיחשב היא צריכה להיות בטווח הסכומים הנוכחי (כרגע בין 190 ₪ ל-30 אחוזים מההכנסה השנתית החייבת במס). נוסף על כך, התרומה חייבת להיות לגוף ציבורי שמוכר למס הכנסה ונמצא ברשימות שלהם של חברות אשר תרומה אליהן מזכה במס.

מס

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כספים