נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה טווח המחירים של יועץ משכנתאות לבתים פרטיים?

משכנתאות

מרבית אזרחי המדינה חיים בדירות בבנייני מגורים גבוהים, מה שנקרא בנייה רוויה. אולם, קיים אחוז לא מבוטל של אזרחים הבוחרים לקנות בית פרטי אם במושב, ואם בשכונת יוקרה כזו או אחרת. פה ושם ניתן למצא בתים פרטיים גם במרכזן של שכונות שנבנו דווקא לגובה, על פי רוב מדובר בבתים שהיו שם לפני המגדלים הגבוהים. גם כשרוכשים בית פרטי לוקחים משכנתא וכדאי לעשות זאת בליווי יועץ משכנתאות. במאמר הבא נבדוק כמה זה יעלה לכם.

 

תפקידו של יועץ המשכנתאות

נתחיל בכך שהתפקיד המרכזי של יועץ המשכנתאות https://www.wayout.org.il הוא להשיג ללקוחותיו את תנאי המשכנתא הטובים ביותר שניתן. מעבר לכך, עליו להסביר ללקוחות את עלויות המשכנתא ואת ההשלכות של עלויות אלה. בנוסף, על היועץ לסייע ללקוחות להשוות בין העלויות של סוגי המשכנתאות השונות.

זאת ועוד, היועץ צריך להסביר ללקוחותיו את אפשרויות התשלום שעומדות לרשותם, את העמלות שיידרשו לשלם ולציין בפניהם כל עלות נוספת שתהיה ותשפיע על ההוצאה הכוללת של המשכנתא. הנ"ל מתייחס הן להוצאות חד פעמיות והן לתשלומי המשכנתא השוטפים.

 

מדוע מומלץ לעבוד עם יועץ משכנתאות?

יועץ משכנתאות מכיר את כל הנתונים, החוקים, העמלות, הרביות והבעיות שעלולות לצוץ בתהליך הבקשה להלוואת משכנתא ארוכת טווח. מרבית בעלי הבתים לא מכירים את מגוון אפשרויות המימון שעומדות בפניהם, ולא פעם, הם נתקלים בבעיות כאלה ואחרות, שמסבכות להם מאוד את המצב ולעיתים מכניסות אותם למצוקה של ממש. מעבר לכך, קיימים מחקרים, בעיקר אמריקאים, שמוכיחים כי קבלת ייעוץ משכנתא מיועץ מוסמך ומקצועי, משפרת מאוד את קבלת ההחלטות של הלווים ומוזילה להם את העלויות של ההלוואה.

 

אז כמה זה עולה?

במקרים של לווה רגיל ללא היסטוריה בנקאית שלילית וללא בעיות כלשהן בסטטוס של הנכס, עלותו של יועץ המשכנתאות, לרכישת בית פרטי, תנוע בין 6000 ל- 8000 שקלים. מדובר בלווים סטנדרטים, שעומדים בתנאים הבסיסיים שמציב הבנק לקבלת משכנתא.

במידה ומדובר בלווה בעל רקע בנקאי בעייתי או נכס עם בעיות רישום כלשהן, עלותו של היועץ עשויה להגיע עד 12 אלף שקלים. מדובר בלווה שניסה לקבל באופן עצמאי משכנתא מהבנק ונענה בסירוב, מצב דברים שכזה ידרוש מיועץ המשכנתא רמת מעורבות הרבה יותר אינטנסיבית ופתרון בעיות.

 

יועץ משכנתאות גם במקרים של הסתבכות עם המשכנתא

במידה ולקחתם משכנתא ולאחר זמן כלשהו, אתם מוצאים את עצמכם בבעיות עם גובה ההחזרים החודשיים, הסתייעו ביועץ משכנתאות שיסייע לכם לעצור את התדרדרות המצב. היועץ ייבחן את מצבכם הכלכלי וינסה להתאים לכם מסגרת חדשה להלוואה, מסגרת שתכלול פריסת תשלומים שונה וזולה יותר. זכרו, אף פעם לא מאוחר להיטיב את תנאי ההלוואה.

 

לסיכום

עלותו של יועץ משכנתאות אינה זולה אולם, כשמסתכלים על המשכנתא בטווח של השנים שבה היא תתקיים, מוצאים שהיועץ חוסך בעלויות ולא מוסיף להן ולכן, מומלץ מאוד להסתייע ביועץ משכנתא לפני שרוכשים בית חדש.

יועץ משכנתאות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משכנתאות