נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

יועץ עסקי ארגוני

יועץ עסקי

ישנם סוגים רבים של יועצים ארגוניים, אולם בסופו של דבר כולם נושאים באחריות דומה ביחס לחלק מהדברים. המכנה המשותף לכולם הוא שכל היועצים הארגוניים מתחילים את עבודתם הרבה קודם להגעתם למקום העבודה. הסיבה לכך נובעת מאופי העבודה של היועץ הארגוני. את הפסקאות הקרובות להקדיש כדי להבין מה תפקידו של היועץ הארגוני, ועל מה עליכם לתת את הדעת לפני התקשרות עם יועץ שכזה.

 

יועץ ארגוני – מה זה?

הדרך הנכונה ביותר להגדיר מהו יועץ ארגוני היא סקירת התפקידים שלו. ראשית כל, יועץ ארגוני אחראי על קביעת הכיוון האסטרטגי של העסק. הכיוון האסטרטגי הוא נקבע למעשה באמצעות ניתוח נתח השוק העתידי, היקף המכירות הצפוי והיכולת לצמיחה ארגונית. מעבר לכך, היועץ הארגוני יכול לסייע בבחינת תהליכי הרכש בארגון, ייעול תהליכי ייצור וצמצום העלויות שלהן.

כמו כן, היועץ הארגוני עשוי לסייע גם בהדרכה ופיתוח, וזאת באמצעות סיוע לניהול קונפליקטים, העשרת עובדים וסיוע ליצירת מדיניות תגמול ראוי. מעבר לכך, היועץ הארגוני יכול להגדיר, בסיוע בעלי העסק, מהו חזון העסק ולגזור את המבנה הארגוני של העסק על בסיס אותו החזון. מובן כי לא כל היועצים הארגוניים יכולים לספק את כל השירותים הללו, וייתכן שחלק מהם לא יוכלו לספק את כולם.

 

מה הידע של יועץ ארגוני?

כפי שזה נראה, היועץ הארגוני נדרש למגוון רחב של תחומי ידע, וזאת לאור היקף השירותים הרחב שהוא נדרש להעניק. לכן, נכון יהיה אילו היועץ הארגוני שתבחרו יהיה בעל השכלה בלפחות חלק מהתחומים הבאים: פסיכולוגיה, כלכלה, פסיכולוגיה ארגונית, שיטות מחקר, התפתחות ארגונית, מנהיגות, ניהול, ראיית חשבון, הדרכה ופיתוח. מובן כי לא כל יועץ ארגוני נדרש לידע בכל התחומים הללו בכל התערבות שהוא מבצע, אך אלו התחומים המעידים על ידע כולל ורחב של היועץ שלכם, וכן על האפשרות שהוא יהיה מסוגל לסייע לכם.

 

ניהול השינוי

ניהול השינוי משמעו ניהול, מעקב ובקרה אחר תהליכי השינוי עליהם הצביע היועץ בשלבים הראשונים להתערבות. כידוע, האתגר המרכזי בניהול הוא יצירת וודאות כי הוראה שניתנה על ידי המנהלים הגבוהים מבוצעת בשורה התחתונה על ידי העובדים הפשוטים ביותר. נראה כי ללא וודאות זו בלתי אפשרי לחולל תהליכי שינוי אמיתיים. לכן, באמצעות בניית תכנית עסקית מפורטת הניתנת למעקב ופיקוח, בכוחו של היועץ הארגוני לוודא שדבריו מיושמים בפועל.

 

עלויות

לאור הידע הרב לו נדרש יועץ ארגוני טוב מובן כי שירותיו הם בדרך כלל אינם מאוד זולים. עם זאת, הצידוק לתשלום הוא רב. בכוחו של היועץ להוביל תהליכי שינוי שיביאו לחיסכון כספי רב, או לחילופין להגדלת הרווחים באופן משמעותי. בכל מקרה, במצב בו שירותיו של היועץ אכן יעילים ומביאים לשיפור בחברה, הרי שהתשלום לו הוא בגדר "כסף קטן" לעומת התועלת הפוטנציאלית.

יועץ עסקי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
איש תחזוקה
איך לתקן ניאגרות סמויות

התחדשתם בניאגרה סמויה לשירותים? תתחדש! סביר להניח שאתם מקבלים שורה ארוכה של מחמאות בכל פעם שאתם מארחים ואתם נהנים