נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ייעוץ פרישה – בעד ונגד

זוג פנסיונרים על ספסל

עם העלייה בתוחלת החיים עולה שאלת איכות החיים בתקופת הפנסיה. לדוגמה, אדם שעבד מגיל 20 עד 65 וחי עד גיל 100 למעשה אמור להרוויח כפול בתקופת עבודתו: פעם אחת כדי להתפרנס למחייתו (כלומר לממן את חייו ב-40 השנים שבהם הוא עובד)  ופעם אחת כדי לממן את שארית חייו (40 השנים הנותרות) בתקופת הפרישה מעבודה.

לכן, יש לתכנן את תקופת הפנסיה עוד במהלך שנות העבודה ועדיף כמה שיותר מוקדם. באופן הזה לא רק אפשר להגדיל את ההכנסה בשנות הפנסיה, אלא גם להתאים אותה לפי הצרכים המשתנים עם הגיל כמו מצב בריאותי, מקורות הכנסה נוספים, גובה הפנסיה, גיל קבלת הפנסיה, מיסים ועוד.

המשמעות היא שכיום נולדו שני מקצועות חדשים – יועצי פרישה פרטיים ויועצים פנסיונים עצמאיים.  אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא ולגלות לא רק מהם ומה ההבדלים ביניהם, אלא גם להחליט אם הם נחוצים לכם או לא.

יועצי פרישה

ייעוץ פרישה הוא למעשה טיפול כלכלי מקצועי אובייקטיבי בהחלטות הפיננסיות שנובעות מהיציאה לגמלאות. מכיוון שחלק מהחלטות אלו הן החלטות מהותיות מסוג אל-חזור, חשוב לקבל אותן לאחר חשיבה מעמיקה על כל ההשלכות ובעיקר מיסוי. חשוב לזכור שכללי המס משתנים מאדם אחד למשנהו, כך שייעוץ פרישה חייב להיות מותאם אישית לכל אדם.

כיום אמנם נהנים מייעוץ פרישה רק אלו שהפרוטה בכיסם כמו חברים בוועדי עובדים גדולים, אנשי צבא קבע, עובדי מדינה ועוד, אבל המגמה היא לחייב את כל העובדים במשק (במיוחד אלו שנמצאים לפני פרישה מעבודה) לעבור ייעוץ שכזה.

יועצי הפרישה העצמאיים מחליפים יועצי פרישה בנקאיים שעבדו בכך מ-2008 (השנה בה הוכנס מקצוע זה לבנקים). ורק כדי לסבר את האוזן – נכון ל-2017 מספר הלקוחות שפנו לבנקים לצורך ייעוץ פרישה ירד ב-25% לעומת 2016 (מ-40,000 לקוחות ל-30,000 בלבד).

בבנקים טוענים שהחוק מונע מהם לפעול ביעילות בתחום ייעוץ הפרישה, למשל לפנות ישירות למקומות עבודה או ישירות למעסיקים – מה שמשאיר אותם עם לקוחות שמגיעים אליהם בכוחות עצמם. בכל מקרה – יש בכך כדי להוכיח את החשיבות של התפקיד של יועץ פרישה.

הפקדת כסף לפרישה

יועצים פנסיונים

ייעוץ פנסיוני לעומתו הוא טיפול כלכלי אובייקטיבי ומקצועי בחיסכון הפנסיוני של כל אדם – חיסכון שנצבר לאורך שנות עבודתו. ייעוץ זה אמור לכן להתחיל כמה שיותר מוקדם כדי לבחון את המוצרים הפנסיונים שיעמדו לרשות העובד עם יציאתו לגמלאות.

למשל, ייעוץ פנסיוני מייעץ לגבי בחירתן של קרנות הפנסיה השונות בהתאם לפרמטרים שונים: גובה הפנסיה החודשית האידיאלית, כסויים ביטוחים שונים, שיעורי ההפקדה החודשיים, דמי הניהול השוטפים, רמת הסיכון של קרן הפנסיה ועוד.

לכן, ייעוץ פנסיוני יש לבצע עם הכניסה למעגל העבודה ולעדכן אותו עם השינויים השונים בחיים, למשל עלייה בשכר ושינויים בסטטוס המשפחתי כמו נישואין, גירושין, הולדה של ילדים, התאלמנות ועוד.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא חסכונות
מה זה הר הכסף?

יצא לכם לשמוע לא מזמן על הר הכסף ולא ברור לכם לגמרי מה זה אומר? אם כך, בהחלט כדאי