נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ירושה לילדים מנישואים קודמים: מה הצעדים שעליי לעשות?

איש משפט

אחד המקרים המסובכים והמורכבים ביותר בדיני ירושה הוא מקרה של חלוקת ירושה לילדים מנישואים קודמים.

על פי חוק הירושה, כאשר אדם נפטר ולא משאיר אחריו צוואה, מחצית מהעיזבון שלו עובר לילדיו והמחצית השנייה, המיטלטלין והמכונית עוברים לבן זוגו.

מכיוון שעל פי חוק הזכות בעיזבון תלויה בקשר הדם בין ההורה לילד, ילדי המנוח מהנישואים הקודמים נחשבי ילדים על פי ההגדרה המשפטית ומקבלים מחצית מהעיזבון. אך, ילדי בן או בת הזוג של המנוח מהנישואים הקודמים או הנוכחיים לא נחשבים ילדיו ולכן לא מקבלים חלק בעיזבון. במאמר זה תוכלו לקבל מידע שימושי על מצב מורכב זה.

 

אילו סיבוכים וסכסוכים מצב זה עלול לעורר?

מצב זה עלול לעורר סיבוכים וסכסוכים רבים בין היורשים ולגרום לחלק מהקרובים של המנוח להרגיש מקופחים. כמו כן, במקרים רבים, מתעוררות מריבות ירושה בין האלמנה של המנוח והילדים מהנישואים השניים לבין ילדיו מהנישואים הקודמים. ישנה חשיבות רבה למנוע את הסכסוכים הללו.

 

כיצד תמנעו קיפוח וסכסוכים?

הפתרון היעיל ביותר למניעת הסכסוכים הללו הוא כתיבת צוואה חוקית ומסודרת טרם הנישואים השניים. בצוואה זו, יש לפרט מהו הרצון של המצווה, למי הוא מעוניין להוריש את רכושו ובאילו תנאים. במקרים מסוימים ומסובכים יותר מבחינה משפטית, יש צורך לכתוב הסכם ממון לפני או אחרי הנישואים השניים.

חשוב להיעזר בעורך דין מקצועי במהלך כתיבת הצוואה וכך לוודא שהצוואה נכתבת בצורה מקצועית בצורה שלא מותירה פתח לפרשנויות שגויות והתנגדויות. כאשר אתם בוחרים עורך דין שיסייע לכם, ודאו שהוא מנוסה ומומחה בדיני ירושה ושוחחו עם לקוחות קודמים שלו על מנת לקבל חוות דעת על השירות שהוא מעניק ועל רמת המקצועיות שלו.

כמו כן, מומלץ לוודא שעורך הדין טיפל בעבר במקרים דומים למקרה שלכם ויודע כיצד להתמודד עם בעיות שונות שעלולות להתעורר במשך התהליך.

 

ערעור על צוואה מקפחת

פעמים רבות, מגיעים לבתי המשפט לענייני משפחה עקב סכסוכי יורשים הנוגעים למצב שבו למוריש היו ילדים מנישואים קודמים. סכסוכים אלו נובעים בדרך כלל מהרגשת הקיפוח של הילדים של המנוח מנישואיו הקודמים שעלולים לחוש שהדירו או הקטינו את חלקם בצוואה והעניקו יותר לילדי המנוח מהנישואים השניים.

במקרים אלו, ניתן לערער על הצוואה ולטעון שנכתבה תחת השפעה בלתי הוגנת. על מנת להוכיח זאת, יש להיעזר בעורך דין מנוסה ומומחה בתחום ולעבור 4 מבחנים שנקבעו על ידי בית המשפט העליון: מבחן תלות ועצמאות, מבחן תלות וסיוע, מבחן קשרי המצווה ומבחן נסיבות עריכת הצוואה.

מעוניינים לקבל מידע נוסף הנוגע לתחום הצוואות והירושות? זקוקים לייעוץ וסיוע מקצועי של עורך דין מנוסה? היכנסו ל- https://brunolaw.co.il וצרו קשר עם עורכת דין מירי יעקב גביש – עורכת דין מקצועית ומנוסה שמטפלת במקרים שונים הנוגעים לדיני ירושה.

 

פטיש מזהב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין