נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כך תקנו אוכל יעודי לגזע הכלב שלכם

גזע כלבים

כמו שכל בעל כלב יודע, קניית אוכל לכלב הפכה למשימה די מורכבת שדורשת זמן ואנרגיה. יש היום מגוון כמעט אין סופי של סוגי מזון לכלבים. הם מגיעים בשלל צבעים ואריזות, על כל אחד מהם יש פרסומות והבטחות שזה המזון הכי טוב שיש, ואנו נשארים נבוכים ולא באמת יודעים באיזה מזון לבחור.

בדיוק בגלל זה החלטנו להכין לכם כאן מדריך קצר ופשוט שיסייע לכם לרכוש את סוג המזון שמתאים בדיוק לכלב שלכם, ויחסוך לכם זמן ושאלות מיותרות. מוכנים? בואו נצא לדרך!

 

מזון לכלבים?

אם בעבר הכלב שלנו היה מקבל קצת שאריות מהארוחה עם עצמות של עוף שאכלנו, היום המצב שונה לחלוטין. מתישהו כולם הבינו שכלב ובן אדם הם לא אותו בעל חיים, ולכן לא הגיוני שהם יאכלו את אותם הדברים. הכלבים שונים מאיתנו וזקוקים לרכיבים תזונתיים, מינרלים, וויטמינים שונים מאלו שזקוקים לנו, וכאלה שלא נמצאים בתזונה השוטפת שלנו. מאז, מזון לכלבים הפך לעולם שלם בפני עצמו, ואנו כאן כדי לעזור לכם להתמצא בו.

גזע כלבים

למה חשוב לרכוש אוכל ייעודי לכלב?

הרבה אנשים חושבים שכלב הוא כלב, אז מה זה כל כך משנה איזה אוכל נקנה לו. מדובר על טעות חמורה שיכולה לפגוע בכלב שלכם ולהזיק לו. הרי אנחנו לא מצפים שתינוק ואדם מבוגר יאכלו את אותו אוכל, ובין כלבים יש שוני גדול הרבה יותר. ברור שרועה בלגי ופודל הם שני יצורים שונים לחלוטין שזקוקים לאוכל שונה.

 

איך נבחר אוכל שמתאים לכלב שלנו?

מזון לכלבים מחולק לפי כמה קטגוריות. כדי להתאים אותו לגזע של הכלב שלכם חשוב מאוד לבדוק עבור איזה כלבים המזון הזה מיועד. לרוב, מזון לא יהיה מיועד לגזע ספציפי של כלבים אלא החלוקה עובדת על פי גודל: כלבים קטנים, כלבים בינוניים, וכלבים גדולים.

חשוב לדעת שחוץ מהחלוקה הזו ישנה חלוקה נוספת של המזון והיא לפי גיל: יש מזון לגורים, מזון לכלבים מתבגרים, מזון לכלבים מבוגרים, ומזון לכלבים קשישים. חוץ מכל אלו יש גם סוגי מזון שונים שנועדו לכלבים עם בעיות בריאותיות מסוימות או רגישויות למזון מסוג כלשהו.

גזע כלבים

איך נדע אם המזון של הכלב שלנו איכותי?

טיפ נוסף שאנו ממליצים לכם ליישם בנוגע למזון של הכלב שלכם הוא לעיין היטב ברשימת הרכיבים. בדומה למוצרי מזון של בני אדם, גם במוצרי מזון של כלבים הרשימה מופיעה לפי כמות הרכיב במוצר, כאשר הרכיב הראשון שמופיע הוא זה שנמצא במזון בכמות הגבוהה ביותר. כדאי לוודא שיש במזון הרבה חלבון ובשר, ושהרכיב העיקרי הוא לא דגנים.

 

סיכום

בחירת מזון לכלב אולי נראית לכם משהו מאוד מורכב ומבלבל, אבל זה לא חייב להיות ככה. ברגע שעליתם על מה שמתאים לכלב שלכם מבחינת גודל וגיל פתרתם את העניין לזמן הקרוב.

גזע כלבים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אוכל
בחצר ראשית
5 פתרונות לבישול בחצר

בישול בחצר יכול להיות עסק מאוד מסובך ועם זאת פשוט עד מאוד. הנה 5 פתרונות שיסייעו לכם להגיע לחווית