נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שני כללים על תכשיטים לפי היהדות

טבעות

עולם היהדות, נתפס בעיניי רבים כעולם שמרני, שאינו דוגל או מאפשר את קיומם של מותרות.

כלומר, בעיניי רבים ובניהם גם יהודים ממש, מצטייר היהודי כאדם שפוף, פשוט וגלותי.

אך, לא כך הדבר. ביהדות, יש מקום לחיי החומר ואף ליופי ונוי. אחת מההוכחות הטובות ביותר לכך היא העובדה שביהדות אחד הנושאים החשובים ביותר הוא בית המקדש. בית המקדש, הוא בית ענק, מפואר, מלא באבנים יקרות ובקישוטים, בו העם היהודי עובד את אלוקיו.

לכן, גם ביחס לתכשיטים, ליהדות יש יחס של כבוד והיא נותנת להם מקום. בתלמוד מסופר כי אחת מהדרכים בהן הגבר יכול לשמח את אשתו בחגים, בשלושת הרגלים בשנה, היא על ידי קניית בגדים ותכשיטים לאשה. בנוסף, לאורך כל התלמוד יש אזכורים של תכשיטים אותם עונד הגבר ואותם עונדת האישה.

ננסה לצייר כמה כללים בהירים ביחס לתכשיטים ביהדות.

 

כללים ביחס לתכשיטים

יעוד מגדרי לתכשיט

היהדות מתירה ואף מורה לנשים להתקשט על מנת שימצאו חן בעיניי הבעלים שלהם. אפילו בזמן בו האישה אסורה על הגבר על פי ההלכה, היא מותרת להתקשט ולהתאפר. אך, היהדות אוסרת על אישה ללבוש בגדים ותכשיטים המיועדים לגברים, וכן אף אוסרת על גברים ללבוש תכשיטים ובגדים המיועדים לנשים.

המקור לאיסור הוא הפסוק: "לא ילבש גבר שמלת אישה" בספר דברים לכן, יש להקפיד על ענידת תכשיטים המתאימים למגדר אליו משויך עונד התכשיט.

 

משיכת תשומת לב

חכמים בתלמוד ובמשנה, הטילו כבר איסור על ענידת תכשיטים ובגדים שמושכים בצורה יוצאת דופן את תשומת הלב של הסובבים את עונד התכשיט. כלומר, רצוי ואף מותר ללבוש כל תכשיט בו הראשה או הגבר חפצים, אך יש להימנע ממשיכת תשומת לב מוגזמת באמצעות ענידת התכשיט.

 

קשר ליהדות

מומלץ, למי שרוצה לשלב את עולם היהדות בתכשיטים שלו, לרכוש תכשיטים בעלי קשר מסוים ליהדות. בימי קדם, היו אלו תכשיטים שמבטאים את הציפייה לבית המקדש ולירושלים, דוגמת תכשיט "ירושלים של זהב" אתו קנה רבי עקיבא לאשתו רחל כמתואר בתלמוד. כיום ישנו סוג חדש של תכשיטים שמגשימים את היעוד הזה ביתר קלות ואודותיהם נפרט כעת.

 

ננו תנ"ך

ענף תכשיטים זה, נקרא "ננו תכשיטים". כלומר, באמצעות טכנולוגיה ייחודית, מכשירים משוכללים ומתקדמים ותוכנות הדמיה חדשניות, מחברים בין שבב זעיר המכיל את כל התנ"ך בצורה מיקרוסקופית על אותו שבב. את התנ"ך הזעיר ניתן לקרוא באמצעות טלסקופ ייחודי המוצב בחנות התכשיטים.

כך, זוכה רוכש התכשיט לרווח כפול. גם לחיבור תמידי ומקיף לעולם היהדות שמלווה אותו כבדרך קבע, וגם תכשיט נאה לכל דבר, בכל צורה או עיצוב בהם  חפץ הרוכש. ניתן לקרוא על כך בקישור הבא: https://www.nano-jewelry.co.il.

 

לסיכום

כעת, הוצגו בפניכם עיקרי הכללים ביחס לתכשיטים בעולם היהדות.

 

צמיד

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תכשיטים