נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה לשכור קרוואן לטיול ומה חשוב לבדוק?

טרנד חופשות

מתכננים טיול קרוואנים? זכיתם! טרנד הנופש שכובש בסערה את עולם הטיולים מציע הזדמנות לראות עולם, בלי לוותר על הנוחות של הבית. כמה זה עולה ומה חשוב לבדוק לפני שיוצאים לדרך? כל התשובות ממש כאן.

 

בואו נדבר כסף – כמה זה עולה?

השאלה שמעסיקה כל ישראלי. מכיוון שיש סוגים שונים של קרוואנים, בהם מתקנים שונים, מחירי השכרת קראוונים נעים בטווח רחב וכל אחד יכול לבחור בהתאם לתקציב שעומד לרשותו. אם מדובר בחופש בישראל, המחירים מתחילים במאות שקלים ויכולים להגיע לכמה אלפים.

למחירים נוחים מומלץ לבחור בחברה אמינה כמו קרוואן העמק, המציעה קרוואנים מאובזרים היטב במחיר נוח לכיס. בחו"ל לעומת זאת, מדובר בסגנון חופשה פופולרי ולכן ההיצע גדול יותר וכך גם טווח המחירים – החל מכמה עשרות יורו ללילה והשמיים הם הגבול. כיצד מוזילים עלויות? משריינים מראש ולא בשיא עונת התיירות.

תכנון טיול קרוואנים

טיול קרוואנים – מה חשוב לבדוק לפני שיוצאים לדרך?

  • מצב הקרוואן: שלמות הציוד ותקינות הקרוואן על כל מערכותיו, לרבות מצב הצמיגים, הבלמים והמנוע, מערכת החשמל ומערכת המים. בנוסף, ודאו כי הוא עובר בדיקות תקופתיות וטיפולים ואם יש פגמים – עדכנו את חברת ההשכרה ותעדו הכל בתמונות.
  • פסיליטיז: היות ומדובר בחופשה, מן הראוי שיהיה לכם כל מה שאתם זקוקים לו על מנת ליהנות – מיטות ומרחב בהתאם לכמות והרכב הנופשים, מטבח, מקלחת ושירותים, מיזוג אוויר, מקומות אחסון וכיו"ב. זו גם הזדמנות לוודא כי יש מספיק מים ודלק.
  • בטיחות: בהמשך לבדיקת מצב הקרוואן, בידקו כי הוא עומד בתקני הבטיחות, כי הוא כשיר לנסיעה ונשיאה של כמות האנשים והציוד שהם לוקחים עמם וכי יש בו ציוד חירום וכלים לתקן תקלות שעשויות לקרות במהלך הנסיעה. כמובן, אל תוותרו על ביטוח מתאים.
  • נסיעת מבחן: לבסוף, אל תוותרו על הנסיעה החשובה ביותר – נסיעת מבחן. זה אומנם לא משקף תרחישים שיכולים לצוץ בזמן אמת, אך זו ההתנסות הקרובה ביותר לכך והזדמנות לבדוק שאתם חשים בנוח להתנייד ולנפוש בדרך זו.

 

וממה כדאי להיזהר?

כמו בכל חופשה, גם כאן יש סכנות ודברים שכדאי להיזהר מהם ובמידת האפשר, לנסות לצמצם את נקודות החיכוך עמם. למשל –

  • תנועה בכבישים – ביחרו כבישים סלולים ורחבים והימנעו מתנועה בשעות העומס
  • חניונים – ישנם מקומות האוסרים חניית קרוואנים. ביחרו מקום בו מותר הדבר ויש גישה למים, חשמל וכל מה שאתם זקוקים לו.
  • גניבות – better safe than sorry. עשו ביטוח מתאים, כמו גם תדאגו לנעילה טובה ושמירת דברים יקרי ערך עליכם.
  • מזג אוויר – התאימו את החופשה למזג האוויר ואם צפוי מזג אוויר שאיננו לטעמכם (עומס חום, סופות אבק או משקעים מרובים), צמצמו את השהות בדרכים ותיהנו מזמן איכות בתוך הקרוואן (ומכאן שכדאי להשקיע באוכל ומשחקי חברה).

עלות השכרת קרוואן לטיול

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רכבים וטיפים