נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה פעמים יש ללכת לשיננית בשנה?

שן ורופא

אנשים רבים באוכלוסייה נרתעים מללכת לרופא השיניים או לשיננית.

הרתיעה נובעת ככל הנראה מהתחושה המאיימת והמוזרה שאנו חווים כאשר אנו יושבים על כיסא הטיפולים – כאשר מכשירים נכנסים ויוצאים מחלל הפה שלנו, לעיתים גם מכאיבים וגורמים לדימום, ולנו לרוב אין מה לעשות חוץ מלשבת שם ולספור את הדקות עד שהטיפול נגמר.

עם זאת, אין להקל ראש בחשיבות הביקור אצל רופא שיניים או שיננית.

לרופא השיניים הולכים כאשר יש בעיה או כאב, אך לשיננית יש ללכת בקביעות.

 

חשיבות השיננית – מה היא בעצם עושה?

תפקידה של השיננית הוא לדאוג לבריאות הפה ולמראה השיניים שלנו. אמנם אנו נדרשים לצחצח שיניים פעמיים ביום, ורוב האנשים משתמשים גם בחוט דנטלי ובשטיפת פה על מנת לשמור על היגיינת פה בריאה – אך השיננית מהווה את החותם לכך שמצב השיניים תקין, והן בריאות ומטופלות בצורה טובה.

השיננית מבצעת ניקוי יסודי של השיניים והחניכיים, מסירה כתמים מהשיניים ואת האבנית שהצטברה עם הזמן, ומציעה גם אפשרות לטיפול פלואוריד שעוזר לשמור על השיניים ועל המראה שלהן.

 

אז כמה פעמים מומלץ ללכת אל השיננית בשנה?

כפי שניתן לראות, הביקור אצל השיננית הוא חיוני וחשוב. השיננית מוודאת שמצב השיניים שלכם תקין ובריא, שאתם שומרים עליהן בצורה מספיק טובה, ובמידת הצורך אף מדריכה אתכם כיצד לשמור עליהן בצורה טובה יותר (או ממליצה על שימוש במוצרים שונים על מנת להקנות לשיניים מראה אסתטי יותר).

על מנת לשמור על האפקטיביות והיעילות של השיננית, מומלץ לבקר אצלה לפחות פעמיים בשנה – פעם בשישה חודשים. בצורה כזאת תוכלו לבצע מעקב על מצב השיניים שלכם גם לאורך זמן, וכך תהיו בטוחים שיש גורם מקצועי שרואה אתכם כל מספר חודשים ובודק שהשיניים שלכם במצב טוב.

בהזדמנות זו חשוב להדגיש כי אי ביקור אצל שיננית, או אי שמירה על היגיינת פה מספיקה (וכאשר אין גורם מקצועי שידריך אתכם כיצד לשפר את השמירה על היגיינת הפה שלכם) עשויה לגרום למחלות ודלקות באזור השיניים והחניכיים, וחלקן אף עלולות להידרדר ולגרום למחלות לב או שבץ. מסיבה זו, חשוב מאוד לא להקל ראש בחשיבות השמירה על בריאות השיניים ובביקורת אצל גורם מקצוע!

 

לטיפולים מקצועיים יותר – יש לקבוע תור לרופא שיניים

אם אתם מרגישים כאב בשן, או שהשיננית הפנתה את תשומת ליבכם לכך שיש בעיה כלשהי שדורשת טיפול מקצועי יותר – נדרש לתאם ביקור אצל רופא שיניים, על מנת לטפל בבעיה.

בעוד ששיננית בעיקר מנקה את השיניים, רופא השיניים הוא זה שמבצע את טיפולי השיניים עצמם. טיפולים אלו עשויים גם להיות אלקטיביים, ולא כתוצאה מצורך רפואי – כמו הלבנת השיניים או יישור שיניים.

למידע נוסף על כל טיפולי השיניים שתוכלו לבצע, תוכלו להיכנס לאתר https://www.dr-tzohar.co.il.

 

אישה מחייכת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפים ביהדות ובריאות