נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם ישנה כשרות שונה למטבח חוץ?

חלל מעוצב אישי

הכשרות של כל מטבח נקבעת לפי סוג הכלים שבהם משתמשים וכמובן סוג האוכל שאותו מכינים.

לכן על פניו לא אמורה להיות כשרות שונה למטבח חוץ לעומת מטבח רגיל, אך יש בכל זאת מספר שיקולים שאותם כדאי להביא בחשבון

שמירה על כשרות יכולה להיות משימה פשוטה יותר מכפי שנהוג לחשוב. בשביל לשמור על כשרות במטבח, צריך למשל רק לדאוג להשתמש בחומרי גלם כשרים. חוץ מזה, רצוי שהכיור של המטבח יופרד לצד חלבי ולצד בשרי – אבל זו לא חובה. במקביל, צריך להפריד בין כלים חלביים ובשריים ולהקצות לכל ארוחה את הסירים, המחבתות או שאר האביזרים שמתאימים לה.

 

מה מאפיין מטבחי חוץ?

השאלה המתבקשת היא מה צריך לעשות על מנת להמשיך לשמור על כשרות גם במטבחי חוץ. מצד אחד, לא אמורים להיות הבדלים משמעותיים בין האופן שבו מכשירים או שומרים על כשרות במטבחים כאלה לעומת מטבחים רגילים. מצד שני, חשוב עדיין לבחון כל מקרה לגופו אם רוצים להפיק מכל מטבח את מקסימום התועלת והביצועים.

 

כך תשמרו על מטבח חוץ כשר

הטעות הנפוצה היא לנסות לחסוך בהוצאות בעת בנייה של מטבחי חוץ, בלי להביא בחשבון את ההשפעה של זה על הכשרות. אם למשל רוצים לחסוך על ידי בנייה של מטבח שיש בו רק כיור אחד, סביר להניח שיהיה קשה מאוד לשמור על כשרות. חוץ מזה, צריך לזכור שמטבח החוץ משמש בעיקר לאירוח – לכן צריך לשמור על כשרות גם כאשר לא רק בני המשפחה הקרובים משתמשים בכיור או בכלים.

הדרך לשמור על מטבח חוץ כשר היא להתאים אותו לאופי השימוש. אז נכון שאין כשרות שונה למטבח חוץ, אבל יש הרגלים שונים שאותם גם כדאי לאמץ כמה שיותר מוקדם. אם עושים את זה בצורה נכונה, התוצאה תהיה מטבח שנשאר כשר לכל אורך השנה.

 

מה עושים כאשר כלים או מאכלים לא כשרים נכנסו אל המטבח?

סוגיה אחרת ולא פחות חשובה היא מה אפשר לעשות אם כלים או מאכלים לא כשרים נכנסו אל המטבח. זה קורה למשל כאשר מגיעים חברים של הילדים שלא שומרים כשרות, או באירועים מסוימים שבהם משתמשים במטבח כדי להכין אוכל חלבי ואוכל בשרי ביחד.

החדשות הטובות הן שהדרך להכשיר מטבח קיים זהה – בלי קשר לשאלה אם הוא נמצא בתוך או מחוץ לבית. כדי להכשיר את הכלים למשל, אפשר לבצע ליבון או הגעלה שלהם. אם מדובר על הכשרה לפסח, אפשר להגיע למקום מרכזי בשכונה או בעיר שבה גרים ולהעביר חלק מהכלים המתאימים בתוך אש גלויה.

לאחר מכן, כבר אמור להיות קל יותר לשמור על כשרות תוך כדי אימוץ ההרגלים הנכונים עבור כל בני המשפחה ועדכון של החברים שמתארחים בחצר..

 

בר גינה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא דת