נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כתיבת דרשה לבר מצווה – במה חשוב להתמקד

עלייה לתורה

בר המצווה הוא אירוע חשוב בחיים של כל ילד יהודי ומסמן את תחילת תהליך הבגרות וההפיכה לגבר. במסגרת עריכת אירוע בר מצווה יש הרבה דברים שצריך לחשוב עליהם – כיצד לערוך את האירוע, היכן לערוך אותו, האם לקרוא את כל הפרשה בבית הכנסת או רק לעלות לתורה, מה יהיה אופי המסיבה ועוד. אחד הדברים החשובים באירוע הוא דרשת בר המצווה. כיצד נכתוב את הדרשה, ובמה חשוב להתמקד? על שאלות אלה נענה במאמר זה.

 

מהו האורך האידיאלי של דרשת בר מצווה?

חשוב למצוא את נקודת האיזון בין דרשה ארוכה מדי שתלאה את האורחים ותשעמם אותם לבין דרשה קצרה מדי שלא מכילה תוכן ממשי. לדעתנו האורך האידיאלי של דרשת בר מצווה הוא בין עמוד לשני עמודים, ובאורך כזה תוכלו להכניס את כל התוכן הרלוונטי בעיניכם אך זה לא מאוד ארוך ולא יקח יותר מדי זמן.

 

במה חשוב להתמקד בדרשת בר מצווה?

דרשות בר מצווה יכולות ללכת לכיוונים שונים, וזה תלוי לגמרי בכם. חשוב לדעת כי לא כל דרשה תתאים לכל אחד, ודרשה לילד חילוני לא תתאים לדרשת בר מצווה של ילד חרדי וההפך. אלה הם נושאים כללים שתוכלו להתמקד בהם בדרשה:

  • משמעות השם שלכם: תמיד אפשר להתעמק בשם שההורים שלכם נתנו לכם, במשמעות שלו ובסיבה שקיבלתם שם זה ולספר עליו קצת לאורחים. למשל, אם אתם קרויים על שם סבא שנפטר תוכלו לפתוח בסיפור קצר על החיים שלו וכד'.
  • המשפחה שלכם: בר מצווה הוא אירוע שבמרכזו עומדת גם המשפחה, ויעניין את האורחים שלכם לשמוע את הסיפור של המשפחה. תמיד נחמד להיזכר שגם ההורים שלנו והסבים והסבתות היו בגיל 13 וחגגו בר/בת מצווה ולראות מה מעניין לספר על זה.
  • פרשת השבוע: פרשת השבוע עומדת במרכז העניינים בבר מצווה. תוכלו לספר לאורחים בקצרה מה קרה בפרשת השבוע, לקשור את הסיפור אליכם ואל ערכים שאתם מאמינים בהם וכיצד נושאים מסוימים באים בה לידי ביטוי.

 

איך לכתוב דרשת בר מצווה?

ישנן מספר דרכים לכך:

  • כתיבת הדרשה לבד: כתיבת דרשת בר מצווה לבד מתאימה מאוד למי שיש להם כישרון כתיבה בולט ושמילים באות להם בקלות. כתיבת הדרשה בעצמכם מאפשרת לכם להתאים אותה לאירוע שלכם ולייחודיות שלו, אך לכתוב דרשה מקורית ולא בנאלית זה לא תמיד קל.
  • להיעזר בכותב מקצועי: היום ישנם לא מעט כותבים מקצועיים שיכתבו בשבילכם דרשת בר מצווה מותאמת אישית. לא כולם יכולים לכתוב דרשה לבד וזה בסדר גמור – אנשים מכובדים מאוד נעזרים בכותבים מקצועיים כדי לכתוב נאומים, וגם לכם מותר.

 

דרשות בר מצווה באתר הברכות השלם

באתר הברכות השלם תוכלו למצוא מגוון ברכות חינמיות לאירועים מכל סוג ולהזמין ברכות בהתאמה אישית בשבילכם. בנוסף, האתר מציע שירות בתשלום של כתיבת דרשה לבת מצווה או בר מצווה במחירים נוחים ביותר, כך שתוכלו לשאת דרשה מקורית ויפה גם אם לא התברכתם בכישרון כתיבה.

 

בית כנסת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אירועים
סטנדאפיסט בהופעה
סטנדאפיסט לבת מצווה

בתקופה האחרונה אנחנו שומעים על יותר ויותר הורים שהבינו איזו הפעלה היא הטובה והמתאימה ביותר לאירוע בת המצווה של