נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למה חשוב לטפל בעובש כמה שיותר מהר

עובש ירוק

אנשים רבים לא מודעים לעובדה שעובש, מעבר לנראות האסתטית שלו, עלול להוות סכנה בריאותית חמורה.

חוסר המודעות לגבי סכנות העובש מובילות לאורך הזמן להזנחה והתפשטות פטריית העובש, פגיעה בריאותיות בעיקר באוכלוסיות בעלות מערכת חיסונית מוחלשת, פגיעה בנראות המבנה וריח רע.

 

אז קודם כל, מה זה בעצם עובש?

העובש הוא פטרייה הנוצרת מנבגים העפים באוויר ונכנסים דרך הדלתות, החלונות או פתחים אחרים. הנבגים נתפסים לקירות, רהיטים ואפילו לבגדים או לנעליים, הם משגשגים בסביבה לחה ורטובה כמו למשל במקלחת ומתפתחים לצורה של כתמים כהים. למרות השכיחות של העובש במקלחת הוא יכול להופיע בכל מקום ועל כל משטח לח שאינו מאוורר כהלכה או סובל מליקויים כמו למשל סדקים בצינורות או בעיות איטום.

 

עובש עלול לסכן את הבריאות

אמנם לא כל סוגי הפטריות רעילות אך אם מופיע עובש בצבע כהה הוא עלול להיות מסוכן מאוד, ואלו מספר סכנות אפשריות המסבירות מדוע חשוב לטפל בעובש שנוצר ממים:

הנבגים של העובש שנוצר בביתכם מתפזרים באוויר והם מסוכנים למערכת הנשימה מכיוון שהם מפרישים רעלים שונים, העובש יכול לגרום לקוצר נשימה, ברונכיטיס, שיעול, אלרגיות, אסתמה והרגשה רעה כללית בכל הקשור לנשימה. לא מדובר רק בהתגברות התופעות אצל אנשים שבדרך כלל סובלים מאלרגיות ואסתמה, אלא גם אצל אנשים שלא סבלו מעולם מתופעות אלו. חשוב לציין שבמקרים קיצוניים גם כאשר מטפלים בעובש ומנקים אותו הנבגים ממשיכים להתפזר ואפילו בכמות רבה יותר ולכן עובש מאסיבי מצריך את פינוי המקום מדייריו בעת הטיפול.

תופעות אלו הן מסוכנות אפילו יותר בקרב אוכלוסיות בעלות מערכת חיסונית מוחלשת כמו למשל חולים כרוניים, מטופלים בתרופות המדכאות את מערכת החיסון, נשים בהריון וזקנים. ישנה אפשרות שהאוכלוסיות האלו ירגישו חולשה וחולי כרוני הנובע מהעובש וברוב המקרים החולי ייתפס כבעיה אחרת מכיוון שקשה לקשר בין נשימת נבגי העובש לבין הבעיה הגוברת ולכן יש לשים לב במיוחד למקרים אלו בעיקר אם אתם יודעים על אזורים בהם מתפתח עובש.

תופעות נוספות הנובעות מנשימת נבגי עובש הם קושי בריכוז ובזיכרון הנובעים מהחולשה והחולי, הקאות ובחילות ובעיות נוספות במערכת העיכול. גם אלו הם סימפטומים מאוד שכיחים ולכן רוב האנשים לא יקשרו שהמצב הבריאותי שלהם עלול להיות קשור לשאיפת נבגי עובש.

 

אם כך כיצד נוכל להימנע ולטפל ברטיבות היוצרת עובש?

קודם כל היו ערניים, שימו לב לכתמים כהים המצטברים על הקירות, הרהיטים או משטחים שונים לא רק במקלחת אלא בכל המרחבים. שימו לב למשל להצטברות של אדים בחלונות שלא נעלמת, במקרים מסוימים מצטברים אדים בעיקר בגלל הפרשי טמפרטורות בין הבית ומחוץ לבית, אך אדים שנשארים על החלונות ולא מתפוגגים יכולים לבשר לנו על לחות בחדר שיכולה ליצור עובש. במידה ולא הצלחתם למנוע את העובש היעזרו באיש מקצוע בכדי להימנע מסכנות החבויות בהתפשטות העובש.

 

סדק

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
יועץ עסקי
יועץ עסקי ארגוני

ישנם סוגים רבים של יועצים ארגוניים, אולם בסופו של דבר כולם נושאים באחריות דומה ביחס לחלק מהדברים. המכנה המשותף

איש תחזוקה
איך לתקן ניאגרות סמויות

התחדשתם בניאגרה סמויה לשירותים? תתחדש! סביר להניח שאתם מקבלים שורה ארוכה של מחמאות בכל פעם שאתם מארחים ואתם נהנים