נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לערער על תוכנו של פסק הבורר?

ערעור על פסק בוררות

רבים יודעים כי ישנה טענה נפוצה שנשמעת לא פעם בהקשר של פסק הבורר. מדובר כמובן בטענה כי כמעט ואי אפשר לערער עליו. בעקבות מקרה שאירע לאחרונה והעלה את השיח בנושא, החלטנו לעצור את שטף כתיבת המדריכים שלנו במטרה להעלות מדריך שיתמקד אך ורק בערעור על תוכנו של פסק הבורר והדרך הנכונה לעשות זאת. הישארו אתנו ותקבלו את כל הפרטים החשובים בנושא.

 

תכירו קודם כל את אלו שליוו אותנו בכתיבת המדריך

מדריך זה שאתם קוראים עתה, נכתב לאחר שפנינו אל גורמים רלוונטיים שיודעים דבר או שניים בנוגע לערעור על תוכנו של פסק הבורר. שכן, הם אלו שלקחו חלק בהליך שכזה בתקופה האחרונה. אתם וודאי תוהים איך הגענו אל אותם גורמים. אז נציין בפניכם כי כתבנו הודעה בעיתון עסקי מוכר וגדול ובהודעה ציינו כי אנו זקוקים לסיוע מצד יודעי דבר בנושא.

בין היתר, הסברנו שאנו עתידים לכתוב מדריך שיציג את דרך הערעור ורשמנו את המייל של המערכת לקבלת פניות. להפתעתנו, קיבלנו מעל ל – 50 פניות בנושא. קראנו אותן בעיון רב והן אפשרו לנו לדעת את כל המידע המקיף שהיה דרוש לנו.

 

איך מערערים על תוכנו של פסק הבורר?

במהלך קריאת ההודעות שנשלחו אלינו, התברר לנו שיש 2 מסלולי ערעור שנוספו בשנים האחרונות לתיקון חוק הבוררות. כך שאם אתם מתכננים לבצע הליך שכולל ערעור על פסק בוררות, עליכם להכיר בשניהם:

  1. מסלול ערעור באמצעות בורר פרטי (בורר אחר)
  2. מסלול ערעור במסגרת בית המשפט

ראוי לציין כי שני הצדדים שחותמים על ההסכם יכולים לבחור את המסלול המתאים להם, בתנאי שהם מציינים בהסכם עצמו כי הבחירה נעשתה ביחד.

 

טיפ בנוגע לליווי מטעם בעל מקצוע

כעת, כשיש בידכם את 2 הדרכים לערעור על פסק הבורר, כדאי שתדעו שעליכם להכיר טיפ חשוב מאוד בנושא. מדובר בליווי מטעם גורם מקצועי. שכן, אם אתם פונים לערעור, עליכם להיות מלווים על ידי גורם שמכיר את התחום באופן מעמיק. בחירה בבעל מקצוע שכזה צריכה להיעשות באופן מעמיק, תוך בירור פרטים מקיפים אודותיו.

 

בחירה נכונה של בעל מקצוע

כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם בוחרים בבעל המקצוע המקצועי, האמין והמנוסה ביותר לליווי בהליך הערעור, עליכם לפנות אל אנשים שעברו את ההליך בעבר ולשאול אותם את השאלות הבאות:

  • מי היה בעל המקצוע שליווה אתכם?
  • האם הייתם מרוצים מהשירות שלו?
  • האם הערעור התקבל בסופו של דבר?

לאחר שתקבלו את כל התשובות, תוכלו לראות איזה בעל מקצוע מבין אלו שהומלצו לכם הוא המתאים ביותר ולבחור בו.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את הדרכים לערעור על תוכנו של פסק הבורר. נאחל לכם בהזדמנות זו שהערעור יתקבל ושיהיה לכם בהצלחה בהמשך הדרך.

החלטת הבורר

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין