נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מדריך מקוצר להלבנת שיניים

הלבנת שיניים

מצבן האסתטי של השיניים הוא אחד הדברים החשובים ביותר בנראות שלנו. אנו מדברים כל כך הרבה פעמים ביום וחושפים את השיניים לזולת כתוצאה מכך. טיפולי הלבנת שיניים הופכים לנפוצים יותר ויותר, על מנת לשמור על הנראות החיצונית שלנו באופן מרבי. הנה מדריך מקוצר בנושא לפניכם.

 

הצבע שהולך לאיבוד

כשצומחות לנו שיניים חדשות במקום אלו שנפלו לנו בילדות, הן בצבע לבן. עם הזמן הן מאבדות מאותו לובן. השינוי בצבע משתנה בין אנשים שונים מכל מיני סיבות. על חלל הפה בכלל ועל השיניים בפרט משפיעים גורמים חיצוניים רבים ומגוונים: מוצרי מזון ושתיה בטמפרטורות שונות, עשן כתוצאה מצריכת טבק וגם צורת שמירה היגיינת הפה שלנו בעצמנו.

התדירות, העצימות והאיכות בה משפיעים אותם גורמים על השיניים שלנו, תקבע בין היתר את הצבע העתידי של השיניים. כך או כך, תרבות הצריכה ושמירת פה לקויה, אינן מטיבות עם צבע השיניים.

 

הלבנת שיניים

קיימים טיפולים המשמרים את הצבע הלבן של השן לכמה שנים. טיפולים אלו מתבצעים במספר שיטות, כאשר ניתן לבצע את הטיפול שוב לאחר מספר שנים, כשאפקטיביות הטיפול הראשון מתחילה להישחק. מומחים לאסתטיקה דנטלית יוכלו לייעץ מה הטיפול המתאים ביותר לכל אדם ואדם, וכיצד יש לבצע אותו.

 

סוגי הלבנות שיניים

טיפולי הלבנות השיניים הופכים לשכיחים יותר. התפתחות התחום מביאה איתה מגוון נוסף של טיפולים חדשים לשמירה על לובן השן. אחד הטיפולים המוכרים להלבנת השן הוא טיפול המתבצע באמצעות לייזר, כאשר אחריו יש להשתמש בסד ייעודי. טיפול זה מבוצע באופן חד פעמי במרפאה. דרך נוספת להלבנת השיניים היא באמצעות מי חמצן. מי חמצן מסוגלים להעניק לשן צבע צחור יותר, אך הריכוז שלהם חייב להיות מדויק. מי חמצן בכמויות גדולות מדי יכולים לפגוע באופן חמור בשיניים ובחניכיים, כך שטיפול זה יתבצע רק בהשגחה ובמעקב של רופא שיניים מוסמך. כמו כן, טיפול במי חמצן יכול שלא להתאים לנשים בהריון.

 

הלבנת שיניים מהבית

אופציה נוספת שקיימת כיום היא טיפול הלבנת שיניים שמבצע המטופל בבית. אופציה זו רלוונטית יותר למי שסובל מכתמים ושינוי צבע קל, אך פחות למי שסובל משינוי צבע משמעותי. הטיפול הביתי יכול להתבצע בעזרת ערכות הלבנה ביתיות, הנמכרות ברשתות פארם וטבע שונות. טיפול אישי באמצעות ערכות אלו עשוי שלא להביא את המטופל למיצוי מרבי של תהליך ההלבנה. ניתן לבצע טיפול ביתי גם במעקב רופא, זאת לאחר פניה אל רופא מתאים וקביעת טיפול מוסכם.

 

תהליך שגרתי אך מגוון

השכיחות העולה של הלבנות השיניים הופכת אותן לתהליך שגרתי בתחום אסתטיקת הפה. מוטב לחקור לעומק את התחום לפני שניגשים לטיפול. שימו לב למצב של השיניים שלכם, להרגלי הצריכה שמשפיעים עליהן, התייעצו עם רופאי שיניים ובמידת הצורך התחילו בתהליך ההלבנה שיתאים לכם.

הלבנת שיניים

 

 

 

 

 

 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי