נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מדריך צעד ראשון לתינוק – האם חשוב ללכת גם יחפים?

נעליים סגורות

עוד לפני שהתינוק שלכם נולד, ועוד יותר כשמסתובבים איתו בעגלה, נעלי התינוקות קורצות לנו מחנויות הראווה.

הצבעוניות, העיצובים ועצם זה שהן כל כך קטנות מושך את העין וקורא לנו להיכנס פנימה ולרצות למדוד עליו את כל הנעליים בחנות.

רגע לפני שאתן ממהרות לקנות, כדאי לעצור רגע ולחשוב – האם חשוב ללכת יחפים?

 

למה נועדו הנעליים?

נעלי צעד ראשון לתינוק או נעלי טרום הליכה, נועדו כדי להגן על כף הרגל של התינוק מהסכנות של משטחים הנמצאים מחוץ לבית. בין הסכנות האלו כלולים זכוכיות, אבנים קטנות, קרקע חמה או מזג אוויר קר. בנוסף, הן נועדו לתת תמיכה למי שמתקשה ביציבות באופן עצמאי וזקוק למעט עזרה חיצונית.

 

למה לא להשתמש בהן תמיד?

כל מי שיספר לכם על נעליים לתינוקות, ובכל מדריך צעד ראשון לתינוק, יזכירו לנו כמה חשוב שבבחירת הנעליים נבחר נעליים שיאפשרו תנועה חופשית של כף הרגל שתדמה עד כמה שניתן הליכה יחפה. לכן, נקפיד בבחירת הנעליים לבחור נעליים מספיק גמישות, רכות ובעלות מפתח רחב, כדי ליצור את חופש התנועה הזה. אז אם כל כך השקענו ובחרנו נעליים כאלו, למה חשוב שהתינוק שלנו ילך יחף?

הליכה יחפה היא ההליכה הכי טבעית ובריאה לפעוטות. במחקרים שנערכו באוכלוסיות שנוהגות ללכת יחפות כמו אפריקאים, הודים ואסיאתיים אחרים, נמצא שבדרך כלל כפות הרגליים שלהם בריאות יותר. הליכה כזו תורמת להתפתחות תקינה של השרירים סביב כף הרגל וכך מאפשרת לכף הרגל לגדול, להתפתח ולהתחזק בצורה הטובה ביותר.

בנוסף, כפות הרגליים הן אחד החלקים הכי חושיים בגוף האנושי. מעל 200 אלף קצות עצבים יושבים בכף הרגל ומהווים קולטנים של מידע מהסביבה. מהסיבה הזו, הן מאוד רגישות למגע, ולכן, כאשר הפעוט הולך יחף, מסלולי המישוש שלו מרגישים את פני השטח, הקולטנים בכפות הרגליים שלו מגיבים ללחץ והמגע עם פני השטח מחזק את האוריינטציה המרחבית שלו, האיזון והתיאום. ההליכה היחפה דורשת מהפעוט מודעות לצעדיו וכך נוצר עבורו מיקוד ומודעות בהליכה ובתנועה בחלל.

בהתאם לכך, לא רק הליכה יחפה תשפר את הלמידה של הפעוט. חשוב לתת לו להתנסות בהליכה מגוונת – עם נעליים, בלי נעליים, עם גרביים וכמובן יחף. כמו כן, מומלץ לחשוף את הילד להליכה על משטחים שונים על מנת לגוון בתחושות בכף הרגל. בסופו של דבר, הכי חשוב לאזן.

 

איך נשיג יתרונות דומים עם נעליים?

עם המודעות הגוברת לחשיבות של הליכה יחפה, יש הרבה פתרונות שמוצאים את האמצע בין הדברים. בחנויות נעליים רבות תוכלו למצוא אותם תחת הכותרות: "יחפנים", נעלי צעד ראשון או הנעלה מינימלית. נעליים אלו נועדו לספק הגנה מסכנות ההליכה בחוץ, תוך כדי מרחב תנועה חופשי לאצבעות הרגליים ולכף הרגל.

 

פעוט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא הריון ולידה