נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

פתיחת תיק גירושים – מה אפשרות לעשות כדי להימנע מכך?

תיק גירושין

ההחלטה להתגרש אינה פשוטה. מדובר בפירוק בית שבניתם יחד עם מי שבעבר בחרתם כשותף לחיים. מעבר לקושי הנפשי, מדובר בתהליך ארוך ומורכב. אז איך זה עובד והאם תמיד תצטרכו לפתוח תיק גירושים?

 

מה זה תיק גירושים?

לרוב, כאשר זוג יהודי אשר נישא ברבנות מעוניין להתגרש, יהיה עליו לפנות לבית הדין הרבני לצורך פתיחת תיק גירושין. פתיחת התיק מאפשרת תחילת הליך גירושין ובירורים ברבנות, בתומו תקבל האישה גט מבן זוגה ובני הזוג שהיו נשואים יחשבו לגרושים. פתיחת תיק גירושין הוא פתח לתהליך ארוך בו ינסו הדיינים בבית הדין לגשר בין בני הזוג וכן יתנהל משא ומתן בין שני הצדדים. במהלך המשא ומתן יקבעו היכן יהיו הילדים ומה תהיה המשמורת של כל הורה עליהם, מה יהיה גובה תשלומי המזונות, חלוקת רכוש בין הזוג וכל החלטה הקשורה לפירוק הזוגיות.

 

תתחילו בהידברות

גירושים לא חייבים להיות מכוערים ותוכלו לבחור לפרק את הזוגיות שלכם בצורה טובה גם אם ילדכם עוד קטינים והייתם יחד שנים רבות. ככל הנראה כאשר בחרתם בגירושים הדבר יטיב עם שניכם ותוכלו כל אחד לצאת לדרך חדשה. פתיחת תיק גירושים יכולה להיות תהליך ארוך אשר עלול לגרום להתססה בינכם לבין בני זוגכם וכן עלולה לפגוע בכל בני הבית. לכן, מומלץ ראשית שתנסו לדבר ביניכם על כל הנושאים הקשורים בגירושים.

תוכלו לנסות להגיע להחלטות משותפות המוסכמות על שניכם, בלי צורך בהתערבות דיינים. ההדברות בינכם לא רק שתחסוך לכם זמן ותהליך ארוך, אלא גם תסייע לכם להימנע מהגעה למצבים לא נעימים. גם אם תגיעו בסופו של דבר לתהליך תיק גירושים, השיח בינכם יכול לפתור לא מעט בעיות שעלולות לעלות במהלך התהליך וכן לקצר אותו.

 

זה לא חייב להיגמר בבית הדין

גירושים יכולים להתנהל גם בהליך של גישור. במקרה שכזה, תצטרכו להגיע להסכמות בינכם לגבי תנאי הגירושים, חלוקת הרכוש וכן משמורות על הילדים. את תהליך ההידיינות יצטרכו ללוות מגשרים מוסמכים אשר יהיו לרוב עורכי דין. המגשרים יעזרו לכם להגיע להסכמות בינכם ולנסח אותן בצורה משפטית מקובלת. לאחר שתחתמו על ההסכמות בינכם, תוכלו להגישן לבית הדין הרבני. הרבנות תקבל לרוב במהירות את ההסכמות שלכם ותאפשר לכם להתגרש מבלי לפתוח תיק גירושין ברבנות. הגישור לרוב יהיה תהליך מהיר ונעים יותר עבור שניכם ולכן כדאי שלא לדלג עליו ולנסות כן להגיע להסכמות בינכם.

 

בכל מקרה, פנו לאיש מקצוע

כאמור תהליך גירושים הוא תהליך ארוך ומורכב מבחינה משפטית וכן מבחינה רגשית. תוכלו לפתוח תיק גירושין או לחלופין לבחור בהליך של גישור. בכל דרך בה תבחרו לפתור את הגירושים, מומלץ כי תשכרו עורך דין לענייני משפחה שילווה אתכם לאורך כל התהליך ויעזור לכם לסיים את הנישואים בצורה שתטיב אתכם.

משפחה מתפרקת בגלל גירושין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין