נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה ההבדל בין אוכל טבעי לאוכל רגיל לכלבים?

קערת אוכל

טרנד חדש בקרב מגדלי הכלבים היום הוא תזונה טבעית. כמו כל טרנד, גבי לגבי תזונה טבעית לכלבים קיימת מחלוקת. הטענות ששני הצדדים מחזיקים בהן משכנעות, ובמאמר זה נסקור עבורכם את כל מה שחשוב וצריך לדעת על תזונה טבעית לכלבים, במה היא שונה מתזונה רגילה, ואת היתרונות והחסרונות שלה.

לפני שתחליטו לעבור לתזונה טבעית – קראו את המאמר הזה.

 

תזונה טבעית לכלב

בבסיס שיטת התזונה הטבעית לכלב, עומדת ההנחה כי התזונה הבריאה ביותר עבור הכלב היא על פי האופן שבו הוא התפתח גנטית מבחינה האבולוציה. אוכל טבעי לכלבים מבוסס על מזונות טריים כמו בשר טרי, עצמות, ירקות, ופירות.

מספר חברות מייצרות היום אוכל טבעי לכלבים בצורתו התעשייתית, עבור אלו הבוחרים לא לבשל את המזון לכלב בעצמם.

 

יתרונותיו של האוכל הטבעי לכלב

כאשר מתמקדים בערכיו התזונתיים של המזון לכלבים, נמצא כי חלבון ממקור טבעי הנו איכותי יותר מזה שנמצא בחלק מהמזונות היבשים של אוכל לכלבים שאינו מתאים למאכל אדם. המזון הטבעי האיכותי מכיל כמות גבוהה במיוחד של חלבון בהשוואה למזונות היבשים.

התומכים בשיטה טוענים כי התזונה הטבעית מסייעת בשמירה על משקל גוף תקין, ואם בחרתם לבשל לכלב את האוכל בעצמכם – תוכלו לראות בדיוק מה המזון מכיל ולשלוט בכמויות של הרכיבים השונים בהם אתם מאכילים אותו.

 

חסרונותיו של האוכל הטבעי לכלב

אבל זהו, שלא הכול ורוד. בין החסרונות של תזונה טבעית לכלב ניתן למנות:

 

חיידקים 

מזון טבעי לכלב הוא מצע נהדר לחיידקים ובקטריות, בניגוד למזון היבש שתהליך הייצור שלו הופך אותו לכזה שהסיכוי להתפתחות חיידקים וזיהומים בו נמוך מאוד. בקטריות המתפתחות על מזון מהחי עלולות לסכן חיים!

 

עלות גבוהה

מזון טבעי לכלב יקר משמעותית ממזון רגיל. מדובר בעוד הוצאה יקרה הכלולה בגידול הכלב, שהנו יקר ממילא.

 

סרבול 

מזון טבעי לעתים דורש הקפאה, ולאחר שהוא מופשר, יש לשמור אותו במקרר. הריח והמראה יכולים להיות קשים עבור חלק מכם.

בנוסף, הכלב המבוית רגיל לאכילת מזון תעשייתי ויבש, ותהליך הביות הביא לכך שתזונה טבעית אינה בהכרח הדבר הכי טוב עבורו. מדובר באחריות גדולה עבור בעלי הכלבים, שאינם מומחי תזונה ואינם מחזיקים בדרך כלל בידע המתאים הדרוש בכדי לשלוט בכמויות הערכים התזונתיים שהכלב צריך.

 

 לסיכום

נסכם ונאמר כי היתרון הגדול בתזונה טבעית לכלב על פני מזון יבש הוא שהמזון הטבעי אינו עובר תהליך של שריפה בטמפרטורות גבוהות, הפוגמות באיכות המרכיבים והערכים התזונתיים שלהם. עם זאת, העלויות הזולות של המזון היבש, יחד עם השימוש הנוח בו, והעובדה שניתן למצוא מזונות איכותיים מאד כיום בשוק, מציבים תחרות קשה.

התחשבו בכל השיקולים המצוינים במאמר זה, ובחרו את האפשרות המתאימה לכם. אתם רוצים את הטוב ביותר בשביל הכלב שלכם – בחרו את הטוב ביותר עבורו.

חטיפים לכלבים

 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
יועץ עסקי
יועץ עסקי ארגוני

ישנם סוגים רבים של יועצים ארגוניים, אולם בסופו של דבר כולם נושאים באחריות דומה ביחס לחלק מהדברים. המכנה המשותף

איש תחזוקה
איך לתקן ניאגרות סמויות

התחדשתם בניאגרה סמויה לשירותים? תתחדש! סביר להניח שאתם מקבלים שורה ארוכה של מחמאות בכל פעם שאתם מארחים ואתם נהנים