נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה המזיק עם קצב ההתרבות הכי מהיר?

קצב ההתרבות המהיר ביותר

הפרעוש נחשב לאחד המזיקים בעלי קצב ההתרבות המהיר ביותר. פרעוש הינו טפיל הניזון מדם יונקים בשעות היום. הפרעושים עשויים להפריע את שגרת החיים התקינה: הם זעירים מאוד, עוקצים את האדם ואת בעלי החיים בבית ואף עלולים להעביר מחלות שונות. קראו על הפרעוש ועל צורת ההדברה המומלצת של המזיק.

 

מיהו הפרעוש?

תהליך ההתפתחות של הפרעוש מתחיל מביצה עובר דרך זחל, הופך לגולם ובשלב הסופי מתפתח הפרעוש הבוגר.עונת הפעילות של הפרעושים מתמקדת בעיקר בקיץ ובאביב. צבעו שחור נוטה לאדמדם וגוף הפרעוש הוא צר וקטן.

כל נקבת פרעוש מטילה במשך ימי חייה מאות ביצים, כאשר אורך החיים של כל פרעוש הוא 2-3 שבועות. נציין כי פרעושים זכר ונקבה – שניהם עוקצים את בני האדם והחי, שלא בדומה ליתושים, בהם רק נקבת היתוש היא זו העוקצת.יש לדעת כי פרעושים יכולים לקפוץ לגובה של פי 200 מגובהם, שיא שגם שיאן העולם בקפיצה לא יוכל אי פעם להשיג.

קצב ההתרבות המהיר ביותר

מדוע חשוב לבצע הדברת פרעושים?

מלבד תחושת הגרד המציקה, הפרעושים עשויים לגרום לנזקים משמעותיים יותר. בקרב בני האדם עקיצת פרעוש עשויה להעביר מחלות זיהומיות שונות של בני אדם או בעלי חיים הנגועים במחלות.

בבעלי חיים ישנה סכנה להעברת טפיל בשם: "הסרט הרע" שמסוכן לבעלי חיים ועלול אף לגרום למותם. בנוסף, מציצת דם בעל החיים על ידי הפרעוש עלולי לגרום למחלת האנמיה ומצבי חוסר דם חמורים.למידע נוסף היכנסו לאתר זה: https://cobra1.co.il

קצב ההתרבות המהיר ביותר

איך מכינים את הבית להדברה של פרעושים?

הדרך העיקרית בה נכנסים פרעושים לבית היא דרך חיות המחמד. לכן חשוב לבצע טיפול למניעת פרעושים בהמלצת וטרינר שידריך אתכם באילו חומרים להשתמש על מנת להרחיק פרעושים. נציין כי פרעושים עשויים להימצא בכל פינה בבית, אולם מקום התקבצותם העקירי הוא באזורי רביצה של בעלי חיים. צעדי ההכנה לפני הדברת המזיק:

  • יש להסיר מצעים ובגדים ולכבסם בטמפרטורה של 60 מעלות. זו מידת החום בה הפרעושים לא יכולים לשרוד.
  • יש לשאוב באמצעות שואב אבק: שטיחים, מיטות, ספות ומזרונים. את שקית השאיבה רוקנו לשקית והטמינו בשקית נוספת לפני שתשליכו אותה לאשפה.
  • בנוסף, יש לשטוף היטב את כל הבית בסמוך ממש למועד ההדברה או להמתין עם ההדברה עד 3 ימים לאחר ביצועה (על מנת שלא להסיר חומר פעיל). המומלץ הוא לצבע שטיפה קודם ולאחר ההדברה כדי למקסם את התוצאות.

לאחר ניקוי הבית היטב, יש להזמין שירותי הדברת מזיקים מקצועי.

 

הדברת פרעושים

חשוב לסכם עם חברת הדברה מקצועית לגבי סוג ההדברה וההנחיות לקראת ההדברה ולאחריה. מומלץ לעזוב את הבית למספר שעות על מנת החומרים הפעילים לא יפגעו במערכת הנשימה. יש לוודא שימוש בחומרים בטוחים ולשלול שימוש בחומרים על בסיס זרחן אורגני שהוצאו מהחוק לפני מספר שנים.

קצב ההתרבות המהיר ביותר

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי