נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה הן הראיות הנחוצות לתביעת רשלנות רפואית?

פטיש

למרבה הצער, אנחנו או אנשים קרובים אלינו נזדקק לטיפול ועזרה רפואית בשלב כלשהו של החיים. לאנשים העוסקים במקצועות הרפואה ניתן אמון מסוג מיוחד. אנחנו סומכים עליהם שיעשו ככל שביכולתם בכדי להעניק לנו את הטיפול המקצועי והמקיף ביותר לבעיה.

ברוב המקרים, הצוות הרפואי אכן עושה את עבודתו בצורה מצוינת. אך קיימים מקרים בהם הצוות הרפואי מתרשל, ומעניק טיפול רפואי שעשוי להיות מסכן חיים במקרה הרע, ובעל פוטנציאל לעוגמת נפש, במקרה הטוב.

במקרים שכאלו – ניתן לתבוע את הגורמים המעורבים בתביעת רשלנות רפואית.

 

מהי רשלנות רפואית

רשלנות רפואית מתרחשת כאשר נותני שירות בתחום הבריאות מעניקים טיפול העומד מתחת לסטנדרטים המקובלים, דבר המעמיד את המטופל בסיכון לנזק רפואי ואף למוות. במקרים כאלו, ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית (ניתן לקרוא עוד על כך באתר – https://www.s-klaw.co.il).

דוגמה לרשלנות רפואית היא שחרור מוקדם מבית החולים ללא המשך טיפול כאשר היה צורך בכך, מרשם תרופות שאינן מתאימות, נזק בשל הליך רפואי פולשני כמו ניתוח, או אי התייחסות לתוצאות של בדיקות מעבדה, בדיקות הדמיה, ועוד.

 

כיצד ניתן להוכיח רשלנות רפואית

אדם שנפגע מטיפול רפואי רשלני צריך להראות לבית המשפט הוכחות המראות כי הרופא הפר את חובת הזהירות שהייתה לו כלפיו, וכי הטיפול הרשלני שקיבל הוא זה שגרם לנזק המדובר. האחראים לרשלנות רפואית יכולים להיות כל הגורמים המעורבים בתהליך הרפואי, והם כוללים את הרופאים, האחיות, כוח העזר הרפואי, ועוד.

אם הנכם סבורים כי נפלתם קורבן לרשלנות רפואית, חשוב שתתעדו בכתב את כל הזכור והידוע לכם, לרבות את שמותיהם של אנשי הצוות הרפואי המעורבים בתהליך, וכן טפסים של בדיקות רלוונטיות. המסמכים הנ"ל חשובים על מנת שתוכלו לקבל שירות מעורך דין מקצועי ומומחה בתחום, שיוכל לסייע לכם בתהליך המשפטי הארוך בדרך לקבלת הפיצויים הכספיים הדרושים.

 

השלבים בדרך להוכחת תביעת רשלנות רפואית

  1. רשלנות רפואית – יש להוכיח כי הרופא \ הצוות הרפואי המעורב בתהליך נהגו בצורה רשלנית ומזיקה, החורגת מהסטנדרט הרפואי המקובל בכל הנוגע לנקיטת אמצעי זהירות.
  2. קשר סיבתי – יש להוכיח כי התקיים קשר ישיר בין רשלנותו של הצוות הרפואי לנזק שנגרם, וכי היה ניתן למנוע את הנזק ע"י נקיטה באמצעי זהירות שונים.
  3. נזק – יש להוכיח כי נגרם נזק פיזי או נפשי לתובע, אשר בגינו נדרש פיצוי כספי.

ניתן לקרוא עוד אודות השלבים השונים להוכחת רשלנות רפואית באתר – https://www.s-klaw.co.il

 

לסיכום

אנחנו רוצים להחזיק באמונה כי נהיה בריאים תמיד, ובמידה ומצב זה ישתנה – נוכל לפנות לקבלת טיפול רפואי ראוי. אך המציאות שונה, ולא פעם הטיפול הרפואי שנקבל עשוי להיות לא מקצועי ולגרום לנזקים קצרי וארוכי טווח.

בכל מקרה בו אתם חושדים כי נפלתם קורבן לרשלנות רפואית – אל תהססו לפנות לקבלת ייצוג משפטי הולם.

משקל

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין