נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מורה נבוכים – מדריך לעיצוב הבית

עיצוב בית

אנשים רבים מתלבטים באילו חומרי גלם, צבעים ואביזרים לבחור כשהם מעצבים את הבית. על מנת לעצב בית בצורה מקצועית, ניתן לשכור שירותי מעצב פנים. יחד עם זאת, לעיתים מספיק שינוי קטן כדי לשדרג את המראה של הבית, ואותו ניתן לבצע עצמאית. השאלה היא איך עושים זאת. קבלו את המדריך לעיצוב הבית.

 

איך לבחור צבעים לחיפויי קירות?

כשצובעים את הקירות או מחפים אותם צריך להחליט על צבעים שיתאימו לעיצוב החלל ולריהוט שיש בו, מעבר לטעם אישי. בנוסף, בכל שנה יש טרנד אחר של צבעים. למשל, טרנד של מטבחים לבנים, טרנד של ציפוי קירות בטפטים וכד'.

אם בעבר השתמשו בצבעי לבן, שחור ואפור, היום הבחירה הפופולרית היא בצבעי אדמה המתמזגים עם הסביבה. למרות זאת הצבע האפור עדיין משמש כצבע ניטרלי, בין אם מדובר על עיצוב הקירות ובין אם על עיצוב חיפויי הרצפה. גם הבז' נחשב לצבע ניטרלי שניתן לשלב אותו במינונים שונים כדי להגיע להרמוניה מיטבית בחלל.

צבעי האדמה אינם מומלצים לחיפוי הקירות, אך בהחלט ישתלבו עם צבעים בהירים, בין אם ברהיטים ובין אם במוצרי טקסטיל שונים. באתר https://www.sananes.co.il ניתן לראות דוגמאות של חיפויים לקירות ולרצפה וכיצד הם משתלבים בחללי הבית.

 

לעצב במינימום ולהגיע למקסימום

אם התקציב שלכם דל ובכל זאת אתם שואפים לעצב את הבית ולשנות את המראה שלו, תוכלו לבצע את השינויים לבד עם חומרי גלם זולים. למשל, להכניס חיים לסלון באמצעות כריות, שטיחים או וילונות העשויים מבדים איכותיים וצבעים המותאמים לריהוט. כדי לחפות קירות בזול תוכלו לבחור באלמנט הטפטים. מספיק לחפות קיר אחד בסלון כדי להרגיש בשינוי וכך גם לא צריך להוציא הרבה כסף על צבע או לעבוד קשה מדי. מדובר על טפטים רחיצים שיסתירו את הקירות הפגומים.

 

להכניס אקססוריז לחלל

עוד שינוי מינימלי שיכול לשדרג את הבית הם אקססוריז שונים בדומה לאגרטלים, עציצים, חפצי נוי, פסלים ותמונות. אם בחרתם לעצב את הבית בסגנון מודרני מומלץ לבחור במעט מאוד אקססוריז כי המינימליזם הוא המאפיין העיקרי של עיצוב זה.

כלומר, מספיק תמונה אחת על קיר בהיר או אגרטל אחד על המזנון בסלון. במידה ומדובר בסגנון אקלקטי תוכלו לשלב חפצי נוי שונים ודקורטיביים. בסגנון הכפרי יתאימו וילונות בצבעי חמרה, כריות, ריפוד קטיפתי בסלון, חיפוי עץ על אחד מהקירות או חידוש הרצפה בפרקט.

 

לעצב בצורה פרקטית

כאשר אתם מתכננים עיצוב כדאי שתחשבו איך הדברים ישרתו אתכם. למשל, התקנת מתלה מפתחות מעוצב ישמש אתכם לתליית מפתחות, ארון בסגנון עתיק או שידה עתיקה עם מגירה ישמשו כמקום לכל המכתבים והמסמכים שאתם משאירים על שולחן פינת האוכל או מעמד לשלטים דקורטיבי ישמש מקום מצוין לשלטים במקום השולחן בסלון. לסיכום, כל מעשה במחשבה תחילה.

עיצוב בית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עיצוב