נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מי הם הפטורים ממס ההכנסה לצמיתות?

מי פטור ממס הכנסה

יכול להיות שיצא לכם לשמוע על פטורים מסוימים והנחות שונות בכל הקשור למיסוי, אך בוודאי שלא שמעתם על פטור נחשק כמו פטור ממס הכנסה. פטור זה משמעותי מאוד, שכן הכנסה היא תשלום קבוע שממוסה על ידי המדינה. תוהים לעצמכם מי הם הפטורים ממס הכנסה לצמיתות? במאמר הבא נסביר את זה.

 

פטורים ממס הכנסה

החוק בישראל מאפשר לאנשים להיות פטורים ממס הכנסה. המדינה מפעילה באופן שותף מערכת שהמטרה שלה היא לגבות מיסים מהאזרח. רשות המיסים עושה זאת באמצעות אכיפה של פקודת המס, בה מפורטים המיסים השונים והצורה בה הם נגבים. אל מול פקודת המס, ניצבים מספר חוקים שנקבעו על ידי המחוקק, המעניקים פטורים או הנחות ממיסוי. אם אתם תוהים מי פטור ממס הכנסה דעו שקבלת הפטור היא לא דבר פשוט. כדי לקבל את הפטור יש לעמוד בתנאים הקשים שמציבה המדינה לכך.

מי פטור ממס הכנסה

קבלת פטור בעקבות לקות רפואית

החוק בישראל קובע שפטור ממס הכנסה יכול להינתן בעקבות לקות רפואית. לקויות רפואיות שונות יכולות לגרום למטופל להיות נכה, בצורה כזו או אחרת, באופן קבוע או באופן זמני. לקות שמסיבה לאדם כלשהו 90% נכות או יותר מכך, מאפשרת לו לקבל פטור ממס הכנסה.

 

קבלת פטור עקב מספר לקויות רפואיות

מה קורה במצב בו אדם מסוים סובל משתי לקויות רפואיות שגורמות לו לנכות, או יותר מכך? במצב הזה, כדי להבין האם הוא יהיה זכאי להפוך לאדם שפטור ממס הכנסה, יש לחשב את סך אחוזי הנכות שמסיבות לו הלקויות שלו. אם סך הלקויות מסיבות לו 90% נכות או יותר, כשאחת מהן עומדת על 40% נכות או יותר, הוא יהיה זכאי לפטור.

 

מי מוסמך לקבוע את אחוזי הנכות?

בישראל, וועדה רפואית של הביטוח הלאומי היא זאת שמוסמכת לקבוע אחוזי נכות. הוועדה הרפואית בוחנת את המטופל ואת המסמכים הרפואיים שהוא מגיש, ובאמצעות אלו קובעת אחוזי נכות מסוימים, אם בכלל.

מי פטור ממס הכנסה

לאיזה גוף מגישים את הבקשה?

כדי לקבל פטור ממס הכנסה יש להגיש בקשה לרשות המיסים. בתור הגוף שאחראי על גביית מיסים במדינה, רשות המיסים היא זאת שגם מקבלת את הבקשות לקבלת פטור ומאשרת אותן בסופו של דבר.

 

מה הפטור מעניק בפועל?

פטור ממס הכנסה מעניק, כפי שניתן להבין מהשם, פטור מתשלום מס ההכנסה. הפטור רלוונטי על כל סוג של הכנסה. הפטור הוא על כל מס ההכנסה, כל עוד מקבל הפטור הוא אינו בעל הכנסה שגבוהה מהתקרה שנקבעה בחוק.

 

פטורים ממס הכנסה לצמיתות

חשוב להבין שפטור ממס הכנסה לצמיתות הוא לא תמיד הפטור שניתן מרשות המיסים למבקש הפטור. אם מבקש הפטור סובל מלקות זמנית, שיש צפי להחלמה שלה, רשות המיסים לא תעניק לו פטור לצמיתות, אלא פטור לתקופה קצובה.

מי פטור ממס הכנסה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
השקעה
4 דרכים משתלמות לחסכון

כולנו רוצצים לחסוך לעתיד. גם בממשלה זיהו את הצורך בחיסכון מקדים והקימו את תוכנית חיסכון לכל ילד במסגרתה מידי