נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם יש מי שמבטיח מלגות ללימודים לחרדים?

רישום מלגות

הציבור החרדי מתחיל להיפתח לאטו לעולם הגדול ויותר ויותר בוחרים לשלב בין חיי תורה לתארים אקדמאיים. לימודים אקדמאיים הם לימודים יקרים. מעבר למחיר של הלימודים עצמם ישנה גם עצירה חלקית של היכולת להתפרנס יחד עם עלויות צדיות כמו אוכל, נסיעות, כלי כתיבה וכו'. על מנת להנגיש את הלימודים האקדמאיים לציבור החרדי ישנן מספר מלגות שיפורטו בהמשך

 

מה זה מלגות?

מלגות הן סכומי כסף הניתנים לסטודנטים על מנת לסייע להם בתשלום הלימודים. בדרך כלל הסטודנטים, בתמורה, מתנדבים או מסייעים לקהילה בדרך זו או אחרת. מלגות ניתנות בתחומים שונים ומגוונים ויכולות לכלול ביקור קשישים, חונכות לילדים, עזרה לסטודנטים אחרים שעברית אינה שפת האם שלהם, סיוע לבעלי חיים וכו'. ההבדל בין משכורת למלגה הוא שמלגה פטורה ממס וכן שהסטודנטים לא נחשבים מועסקים אל מול נותני המלגה ולכן אין פה יחסי עובד-מעביד, על כל המשמעויות המשפטיות.

 

מלגות לציבור החרדי

מלגות לחרדים מוצעות על ידי גופים שונים שמטרתם לשלב את הציבור החרדי בחיי החברה הישראלים ובוחרים לעשות זאת דרך הנגשת הלימודים הגבוהים לציבור זה כמו קרן קמ"ח ואגודת "ידידות טורונטו". אך ישנם גופים נוספים  המעניקים מלגות לכלל האוכלוסיה וכמובן גם למגזר החרדי כגון מלגות חונכות אישיות הנקראות מלגות פר"ח, מלגת נעמ"ת (לנשים), מלגת משרד החינוך, מלגת קרן שכ"ל ועוד.

 

קריטריונים

אמנם, לא כל המלגות יכולות להתאים לכל סטודנט או סטודנטית. לכל מלגה יש את הקריטריונים שלה. ישנן מלגות הניתנות על סמך מצב משפחתי, מספר ילדים ובהצגת תלושי משכורת ולעומתן יש מלגות שניתנות לאחר הצטיינות בסמסטר הראשון. קריטריונים נוספים יכולים להיות גיל, סוג התואר, היכרות המשפחה עם מערכת הרווחה, מין, אזרחות, ותק במוסד להשכלה גבוהה וכו'

 

הרשמה למלגות

ברוב המקרים הרשמה למלגות יכולה להיעשות דרך אתר האינטרנט הרלוונטי או דרך מזכירות הקורס. אם אתם רוצים להירשם למלגה, כדאי לברר מראש אילו מסמכים דרושים על מנת להצטייד בהם בזמן. חלק מהמסמכים תלויים בבירוקרטיה ממשלתית ולא ניתן להמציא אותם בתוך זמן קצר ולכן כדאי לברר מראש. כמו כן, כדאי לתייק במסודר את המסמכים על מנת שיהיו נגישים לבקשת המלגה הבאה. בחלק אחר מהמלגות ההרשמה תהיה בדואר רשום או בפקס.

כדאי מאוד לברר היטב את דרך הגשת הבקשה למלגה על מנת לא להמתין לתשובה בזמן שהבקשה לא הגיעה בכלל לייעודה. ניתן לחפש מלגות באתרי האינטרנט השונים, תחת קטגוריות שונות. בנוסף, למשרתים בצבא מגיעות מלגות בנוסף למענק ולפיקדון. דרך נוספת לברר על מילגות היא להתייעץ עם יועצי הלימודים במקום הלימוד. על מנת להגיע לייעוץ מוכן יש להביא תעודת זהות, תלושי שכר אם יש, אישור על שירות בצבא או בשירות הלאומי אם יש וכו'.

רישום מלגות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים