נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מסע חובק עולם

סיבוב עולמי

בואו נצא לטייל שוב, כמו פעם, כשכל העולם היה פתוח ולא חשבנו בכלל שמתישהו נחיה במציאות שונה. ובזמן שאנחנו מחכים שהעולם יסיר לאט לאט את ההגבלות שלו, זה בדיוק הזמן לתכנן טיול מושלם לחגוג בו את החופש ואת החיים.

למה התגעגענו הכי הרבה? איטליה? גרמניה? ואולי נלך על משהו אקזוטי יותר? מגיע לנו אקזוטי. אז הצטרפו אלינו למסע חובק עולם. כן, אנחנו יודעים שרציתם לבדוק טיסות למינכן או להתפרע עם טיסות לאיים האזוריים, אבל הם יצטרכו להמתין מעט, אנחנו נוסעים לאיטליה.

 

בחלום שלנו, נולדנו שם

טיסות לאיטליה תמיד היו ויישארו בין יעדי הטיסה המבוקשים ביותר. קפה אתם אוהבים? בטוח. פיצה זה מאכל לילה האולטימטיבי? ללא ספק. מזמינים לקינוח טירמיסו ומעריכים האם יש מספיק קפה שנספג בתוך עוגיות הבישקוטי? כן, גם אנחנו אוהבים לעשות את זה.

אבל רומא ומילאנו הן ערים כל כך מוכרות, שהגיע הזמן להכיר משהו שונה. שונה הפעם זו סיציליה. סיציליה שונה באופייה משאר איטליה, כמו שתל אביב שונה מכלל ארץ ישראל. ההשפעות היווניות, הערביות והאיטלקיות התערבבו בתוכה ומורגשות במנטליות של המקומיים.

 

דרכי הגעה

טרום עידן הקורונה, היו טיסות ישירות מהארץ לסיציליה, כרגע האופציות שעומדות לרשותכם זה לטוס לרומא ולקחת משם טיסה או רכב בשביל להגיע לסיציליה. בנוסף, יש את האופציה של נסיעה ברכבת ואנחנו נספר לכם שמדובר בנסיעה יפה במיוחד, שבחלקה עוברת בסמוך לשפת הים והנוף שיהיה לכם מהחלון שווה את זה לגמרי.

 

איפה מתאכסנים

סיציליה זולה בהשוואה לשאר איטליה והמחירים יפתיעו אותכם לטובה. תוכלו למצוא הוסטל תמורת סכום על גבול המצחיק, בית מלון במחיר סביר בהחלט של בסביבות ה – 30 – 40 יורו ללילה. ישנה גם אופציה נוספת, מציאת דירה שתעלה לכם ממש גרושים, אבל תספק לכם את החוויה האותנטית באמת.

 

מה אוכלים

הזכרנו כבר את ההשפעה החזקה של תרבויות השכנות באזור זה של איטליה. לכן אנחנו נמליץ לכם לטעום מאוכל הרחוב המגוון שיש פה. המאכלים המפורסמים באזור הם, ארנצ'יני – כדורי אורז מטוגנים במילויים שונים וטעימים בטירוף וקפונטה – מנה שעשויה מחצילים, סלרי, בצל, זיתים ועוד תוספת. הכל מוגש עם רוטב עגבניות עשיר וסמיך (טוב אנחנו באיטליה, לא ציפיתם למשהו אחר הרי) שיוצקים בנדיבות.

 

ולקינוח

קנולי שכולנו מכירים וגרניטות , שבניגוד למה שאנחנו מכירים מהארץ – אייס קפה פשוט, מדובר בקינוח של שברי קרח עם סוכר וסירופים למיניהם. אל תפספסו את האחד עם השוקולד – הוא הדובדבן שבקצפת.

 

איפה מבקרים?

פלרמו

עיר שמראה לנו מה זה פסיפס של תרבויות. תמצאו בה בערך את הכל, החל מרחובות שיזכירו לכם את הרחובות של העיר העתיקה, עד מסגדים, שאיכשהו חיים בשלום עם כנסיות קתוליות שכנות. מקום ראשון לבקר בו בפלרמו, זה את השוק, אחד שנחשב בין הישנים בסיציליה. איפה עוד תראו את האופי והמנטליות האמיתיים של המקומיים.

צועקים, מדברים עם הידיים. בנוסף לכל זה, גם השפה או יותר נכון הדיאלקט המקומי הולך לבלבל אותכם לא מעט. בכלל מדובר באיטלקית? כמובן שצריך לראות גם מקומות קלאסיים יותר, כמו את ארמון ב – Piazza Indipendenza, ארמון של מלכים.

 

אתנה

לא הגעתם לחלק הזה של איטליה בשביל לדלג על המקום הכי מפורסם שניתן למצוא פה. הר געש פעיל. כן כן, קראתם נכון, פעיל. על מנת להגיע לאזור, תצטרכו לנסוע לקטניה שהיא העיר הקרובה ביותר להר געש, משם יש אוטובוס שייקח אותכם למרגלות ההר.

 

רגוזה

עוד עיר יפהפייה בסיציליה. היא נחרבה כליל בעקבות רעידת אדמה לפני כמה שנים טובות (המון המון שנים, כן) ולכן כל הבניינים בה היו צריכים לעבור בנייה מחודשת ונבנו בסופו של דבר בסגנון דומה. כיום העיר מחולקת לעיר העתיקה ולעיר החדשה וכמובן שאתם צריכים לבקר בשני החלקים. בנוסף, תמצאו פה פארק מדהים, שממנו נשקף נוף שהוא לא פחות מקסום, על ההרים והנהר מסביב.

 

נ.ב

זהירות היא מילת מפתח, המנטליות הסיציליאנית איכשהו תורמת לאחוזי פשיעה גבוהים, בהשוואה לשאר איטליה ולכן תשומת לב מיוחדת נדרשת בביקורכם באזור. אל תסמכו על זה שתסתדרו פה רק עם אנגלית, תלמדו מילה או שתיים בדיאלקט מקומי.

סיבוב עולמי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תיירות