נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה עושים במקרה בו אחד מן הצדדים מפר את הסכם ההורות המשותפת?

הורות משותפת

משפחות רבות כיום מגדלות את ילדיהן במתכונת של הורות משותפת. מדובר בהסכם עליו חתומים שני הצדדים, וככזה תמיד יש חשש שצד אחד יפר אותו. מה אפשר לעשות במקרה בו אחד הצדדים מפר את הסכם ההורות המשותפת?

 

מה נכלל בהסכם הורות משותפת?

לפני שמדברים על השכלות ההפרה של הסכם ההורות המשותפת חשוב להבין מה הוא בעצם ההסכם הזה ואילו נושאים הוא מכסה. הסכם הורות משותפת בא לחלק את ההורות בין החתומים ולהסדיר את כל המחלוקות העתידיות שיכולות לצוץ בעת גידול הילדים. מדובר במסמך חשוב ביותר שכן עליו ניתן להתבסס בכל מקרה של אי הסכמה בין הצדדים.

גם פה, כמו בכל חוזה, קיים חשש שצד אחד יפר אותו, וחשוב להיות מודעים לכך בעת הכתיבה ובעצם לכתוב את ההסכם בצורה מקיפה ביותר שלא מתפשרת על הפרטים הקטנים ושלא משתמעת לשתי פנים. במקרים רבים הסכם ההורות המשותפת נעשה בין אנשים שלא בהכרח מכירים זה את זו ולכן יש חשיבות גדולה מאוד על ניסוחו בצורה שמקובלת על שני הצדדים ולא תהווה בעיה בעתיד.

 

כיצד ניתן לכתוב הסכם הורות משותפת שיגן עליי?

הדרך הכי טובה למנוע בעיות בעת כתיבת הסכם ההורות המשותפת היא להיעזר בעורך דין מומחה בתחום. כאשר אתם כותבים את החוזה ביחד עם עורך דין לדיני משפחה אתם יכולים להיות בטוחים שכל התחומים הרלוונטיים נרשמים במלואם. רק עורך דין שמבין בתחום ידע לוודא שההסכם הוגן ומגן על כל הצדדים, ולכן חשוב לא לוותר על עירוב עורך הדין בתהליך. שימו לב כי לא כל עורך דין מבין בהסכמי הורות משותפת, וחשוב לכתוב את ההסכם ביחד עם עורך דין לדיני משפחה או חוזים בלבד על מנת שהוא יהיה מקצועי.

 

מה אפשר לעשות אם צד אחד מפר את הסכם ההורות המשותפת?

בגלל שמדובר בחוזה בעל תוקף משפטי לכל דבר ועניין, ניתן לפנות לבית הדין לדיני משפחות במקרה ובו קיימת הפרה של ההסכם. כמובן שבהתאם לגודל ההפרה ניתן לבחור האם לערב את בית הדין, או לחלופין לפנות לגישור או לפתרון אחר על מנת להגיע להסכמות. בכל מקרה, שווה להתייעץ עם עורך הדין שעזר לכם לערוך את ההסכם, או עם עורך דין אחר העוסק בחוזים או בדיני משפחות.

 

על אילו נושאים כדאי לשים דגש בהסכם ההורות המשותפת?

בגלל שמדובר בנושא נרחב ביותר, חשוב מאוד לשים לב כי אתם מכניסים לתוך ההסכם את כל הפרטים החשובים שיכולים לצוץ בעת גידול הילדים. נושאים שתמיד כדאי לציין הם מגורים, חינוך והיקף המשמורת. כמו כן, ניתן לציין גם נושאים עתידיים שנראים לכם רלוונטיים בעת כתיבת ההסכם, שלפעמים נעשה עוד לפני הלידה.

הורות משותפת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין