נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתי חייבים לפנות לעו"ד בתחום התעבורה?

עורך דין לתעבורה

כאשר מדברים על מקרים בהם חייבים לפנות לעורך דין תעבורה, מדובר על מצבים שבהם אתם מרגישים שהחוק עומד נגדכם, ויש מצב שתיפגעו בגלל שעברתם עבירה מסוימת. אם מדובר על אירוע קטן שלא מסכן אתכם ואת מצבכם החוקי בצורה משמעותית, ייתכן ותוכלו לוותר על שירותיו של עורך דין העוסק בענייני תעבורה. עם זאת, אם מדובר על עבירה חמורה יחסית או על עבירה חוזרת, כדאי מאוד שתשקלו לפנות לעורך לענייני תעבורה.

 

למה לפנות לעורך דין?

משפט תעבורתי הוא תחום נרחב מאוד במשפט. מדובר על אוסף רחב מאוד של חוקים המסדירים עבירות תנועה שונות. אדם מן השורה לא יכול להתמודד אל מול מסת החוקים העצומה הזאת, ובטח שלא לעמוד אל מול שופט ולהוכיח את הטענה שלו בצורה מקצועית ומנומקת.

זאת בניגוד לעורך דין מקצועי המתמחה בענייני תעבורה, ולו יש ידע נרחב בתחום אותו הוא למד במהלך הכשרתו. בנוסף, לעורך דין מיומן יש גם יכולות ורבליות גבוהות והוא יודע להתנסח בבית המשפט בשפה משפטית ובצורה המדויקת ביותר כדי להעביר את המסר שנכון להעביר כדי להגן עליכם מהאיום המשפטי אשר מול אתם ניצבים.

 

מתי אפשר לוותר?

יש מקרים בהם רוב הנהגים יוותרו על פנייה לעורך דין בתחום התעבורה. לדוגמא, כאשר מדובר על דו"ח חניה על סכום נמוך יחסית, רוב האנשים לא יפנו לעורך דין ויעדיפו לשלם את הקנס, כדי לחסוך את כל הבירוקרטיה והזמן אשר נגזלים מבן אדם שפונה לבית המשפט ולא רוצה פשוט לשלם את הקנס שנקבע לו.

בנוסף, כאשר ביצעתם עבירת תנועה לא חמורה יחסית, ואין לכם עבר של עבירות פליליות בתחום התעבורה, ייתכן וגם במקרה כזה לא תרצו לפנות לעורך דין ותעדיפו לספוג כבר את הנזק הקטן הנובע מהעבירה אותה המשטרה טוענת שעברתם.

 

ייצוג עצמי

יש אנשים שלא רוצים להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה, ומתכננים להגיע לבית המשפט בלי לקבל עזרה משפטית. אם אתם נמצאים במצב שבו אתם מואשמים בעבירה כלשהיא, הגעה לבית המשפט ללא ייצוג משפטי ככל הנראה תפגע בכם במיוחד. בראש ובראשונה, בית המשפט רגיל להתנהל מול אנשי המערכת, דהיינו עורכי דין.

הוא ככל הנראה לא יראה בעין יפה את העובדה שאתם בוחרים שלא להיעזר בשום ייצוג משפטי. בנוסף, מכיוון ואתם לא אנשי משפט ואין לכם את הידע או הניסיון הדרושים, יש סיכוי סביר שתיפלו בלשונכם ותודו בעבירה שלא בהכרח ביצעתם.

 

האם עורכי דין גם צריכים ייצוג?

גם עורכי דין בעצמם צריכים לפנות לקבלת ייצוג משפטי כאשר מדובר על עבירות בתחום התעבורה. זאת משום שמדובר על תחום משפטי נפרד, עם חוקים פתלתלים שדורשים הכרה של הנושא מעבר להבנה אפורה של מה כתוב בחוק.

עורך דין לתעבורה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין