נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתקינים מצלמה נסתרת – האם זה חוקי?

מצלמה נסתרת

שמתם לב לכסף או תכשיטים שנעלמו בהפתעה מהמגירה שלכם? אזור שאתם אחראים עליו מועד לוונדליזם? התקנת מצלמה נסתרת עשויה להיות הפתרון הטוב ביותר עבורכם. מצלמה כזאת יכולה לספק את התיעוד הרלוונטי, מבלי שתצטרכו לנקוט ביותר מדי מאמץ. האם מדובר על פעולה חוקית? הסבר במאמר שלפניכם.

 

התקנת מצלמה נסתרת

מצלמה נסתרת, כפי שניתן להבין מהשם שלה, היא מצלמה אותה נוהגים להתקין במקום שאינו גלוי לעין, או במקום שמאפשר לעדשת המצלמה להסתוות עם סביבתה. התקנת המצלמה, פעולה שמומלצת במקרים רבים על ידי משרד חקירות פרטי שמסייע ללקוחותיו השונים, היא לא דבר מסובך כל כך.

באמצעות ההתקדמות הטכנולוגית של השנים האחרונות נוצרו מצלמות נסתרות זעירות במיוחד, שניתן למקם ללא בעיה במגוון אזורים בחלל נתון.

מצלמה נסתרת

מה ניתן להשיג באמצעות מצלמה כזאת?

מצלמה נסתרת מסייעת כמעט לכל חוקר פרטי לבצע את העבודה שבעבורה שכר אותו הלקוח. למשל, כאשר בעלים של בית פרטי חושד בעובד משק קבוע כי האחרון גונב ממנו, עקב היעלמות של כסף או פריטים שונים בעלי ערך, הוא יכול להתקין את המצלמה בביתו ובכך לשפוך אור על המקרה.

בנוסף, אדם שמתוקף עבודתו אמון על שטח מסוים בו מתבצעות עבירות כלשהן, כמו השחתות רכוש לדוגמא, יכול לגלות מי אחראי לכך באמצעות מצלמה נסתרת.

 

התקנת מצלמה בבית הפרטי שלכם

אם מסיבה כזאת או אחרת החלטתם שאתם רוצים להתקין מצלמה בבית הפרטי שלכם, החוק מאפשר לכם לעשות זאת. התקנת המצלמה בבית הפרטי שלכם לא מצריכה אישור מיוחד מגורם מוסמך, מכיוון שמדובר על נכס שבבעלותכם. חוק הפרטיות מאפשר את הצבת המצלמה והפעלתה ברוב המוחלט של החללים בבית.

 

איפה בכל זאת אסור להתקין?

למרות שמדובר בבית הפרטי שלכם, המחוקק יצר הגבלות מסוימות להצבת המצלמה הנסתרת. אם תרצו להציב את המצלמה שלכם בשירותים או במקלחת, לא תוכלו לעשות זאת מבחינה חוקית. צילום של אנשים במקומות אלו ללא ידיעתם או הסכמתם מהווה הפרה משמעותית של זכותם לפרטיות.

מצלמה נסתרת

התקנה במקום ציבורי

מי שאמון על אזור ציבורי, מתוקף תפקידו למשל, יכול להחליט גם כן על התקנת מצלמה נסתרת. החוק קובע שגם בשטח ציבורי ניתן להתקין מצלמות נסתרות ולהשתמש לאחר מכן בתיעוד שלהן.

 

חשוב לדעת

כמו במקרה של התקנת מצלמה נסתרת בבית פרטי, גם פה בחר המחוקק ליצור הגבלה מסוימת. בנוסף לעובדה שאסור למקם את המצלמה במקום שפוגע בפרטיות, כמו שירותים ציבוריים, יש ליידע באמצעות שילוט ברור כי פועלת במקום המיועד מצלמה נסתרת.

 

הסתייעות במקצוענים

מצלמה נסתרת היא אמצעי שאמור לסייע לכם להגיע אל חקר האמת בכוחות עצמכם, על מנת שתוכלו לדעת אילו החלטות לקבל בהתאם. מומלץ להסתייע בחוקרים פרטיים מיומנים לפני שבוחרים את מיקום המצלמה או את סוג המצלמה הנסתרת.

מצלמה נסתרת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
יועץ עסקי
יועץ עסקי ארגוני

ישנם סוגים רבים של יועצים ארגוניים, אולם בסופו של דבר כולם נושאים באחריות דומה ביחס לחלק מהדברים. המכנה המשותף

איש תחזוקה
איך לתקן ניאגרות סמויות

התחדשתם בניאגרה סמויה לשירותים? תתחדש! סביר להניח שאתם מקבלים שורה ארוכה של מחמאות בכל פעם שאתם מארחים ואתם נהנים