נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך אני יכול לדעת אם נפגעתי כתוצאה מרשלנות רפואית?

תביעת רשלנות רפואית

כולנו, צעירים ומבוגרים כאחד, פונים בשלב כזה או אחר בחיינו לקבלת טיפולים רפואיים שונים, כאשר רבים מאיתנו לוקחים בחשבון את הסיכונים השונים היכולים להתרחש במסגרת כל טיפול רפואי. אך היכן עובר הגבול בין סיכון רפואי לגיטימי לבין רשלנות רפואית? 

 

מהי רשלנות רפואית?

עידן הרפואה המודרני מאפשר לכולנו ליהנות ממגוון טיפולים רפואיים שונים, המצליחים לשפר את איכות חיינו ולהעלות את תוחלת החיים שלנו. הפנייה לקבלת טיפול רפואי כרוכה ביחסי אמון מיוחדים שאנו נותנים באנשי הצוות הרפואי, אך לעיתים, אותם הגורמים הרפואיים מתרשלים בתפקידם ובאופן העלול להוביל לנזקים שונים, חלקם בלתי הפיכים.

היות וכמעט בכל טיפול רפואי קיים סיכון מסוים, הרי שהגדרת מקרי רשלנות רפואית היא אינה מדויקת וברורה ולרוב, במסגרת תביעה על רשלנות רפואית, מקובל להגדיר את מקרה הרשלנות הרפואית באמצעות מבחן הרופא הסביר ובדיקה, האם התקיימה חריגה מנורמות הטיפול הסבירות והמקובלות שרופא אחר היה נוהג באותו מצב.

 

מהם מקרי הרשלנות הרפואית הנפוצים?

על אף שמומחיותם ומקצועיותם של גורמי הרפואה השונים אינה מוטלת בספק, הרי שלצערנו, מקרי הרשלנות הרפואית הם תופעה שכיחה למדי, היכולה להתרחש הן בשלבים שלפני ואחרי הטיפול והן בשלבי הפרוצדורה הרפואית עצמה. כך, בין המקרים השכיחים ביותר נכללים:

 

רשלנות רפואית במהלך הריון / לידה

תהליך ההריון הממושך וכן רגע הלידה הקריטי, כרוכים בלא מעט בדיקות רפואיות ובצורך לשמור על ערנות גבוהה, על מנת למנוע פגיעות שונות לאישה ההרה וליילוד עצמו. במסגרת רשלנות רפואית בהריון או לידה, ניתן להצביע על מקרים של אי אבחון מוקדם, בחירת שיטת לידה מוטעית, חיבור שגוי למוניטור ועוד.

 

רשלנות רפואית בניתוח

ניתוח הוא אחד הפרוצדורות הרפואיות המורכבות בעולם הרפואה ובמקרי רשלנות רפואית בניתוח, מתרחשים המקרים של אי גילוי מוקדם על השלכות הניתוח והחלופות האפשריות, ניתוח לא מדויק ועוד.

 

כך תדעו האם נפגעתם מרשלנות רפואית

על מנת להבחין האם המקרה שלכם נופל תחת ההגדרה של רשלנות רפואית, מומלץ לפנות לשירותיו של עו"ד רשלנות רפואית מומחה בתחום, אשר יבחן את המקרה שלכם לעומק וינסה לאתר את האלמנטים העיקריים המביאים לביסוס עילת התביעה: יסוד הרשלנות, הוכחת הנזק והקשר הסיבתי שביניהם.

 

כיצד ניתן להתכונן לתביעת רשלנות רפואית?

הוכחת יסוד הרשלנות היא משימה מאתגרת למדי ובכדי לצלוח אותה בצורה מיטבית, מומלץ לדאוג לאיסוף כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים וכן לפנות לקבלת חוות דעת מגורם מקצועי מומחה בתחומו, אשר יבסס את טענותינו בדבר מקרה הרשלנות.

 

לסיכום

העובדה כי כמעט בכל טיפול רפואי קיים סיכון מסוים, הופכת את האבחנה במקרה רשלנות רפואית למשימה מאתגרת, כאשר במסגרת תביעת הרשלנות הרפואית, עלינו יהיה להוכיח את יסוד הנזק, הרשלנות הרפואית והקשר הסיבתי ביניהם. בכדי להוכיח את האלמנטים הללו בצורה ברורה וחד משמעית, מומלץ לפנות בהקדם לעו"ד המתמחה ברשלנות רפואית.

תביעת רשלנות רפואית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין