נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

נפגעת בשירות הצבאי – יש לך זכויות

נפצע בשירות צבאי

לצערנו, פגיעות כאלו ואחרות הן חלק מהשירות הצבאי. פציעות גופניות כחלק מפעילות מבצעית, תאונות דרכים, נפילות, חבלות ותאונות עבודה, לצד פגיעות נפשיות מחוויות טראומטיות, הן דבר שכיח במהלך השירות הצבאי. דעו כי אם נפגעתם בשירות הצבאי יש לכם זכויות. עוד על כך במאמר הבא.

 

פגיעות במהלך הצבא

ניתן לחלק לשני סוגים את הפגיעות אותן יכול לעבור חייל במהלך שירותו הצבאי. הפגיעות הראשונות מדברות על פגיעות פיזיות. פגיעות אלו כוללות בין היתר פציעות במהלך פעילות מבצעית, פציעות במהלך אימון, חבלות שונות, תאונות עבודה ופציעות במהלך חופשה ביתית. זהו הסוג הנפוץ יותר של פגיעות אותן עוברים חיילים במהלך השירות הצבאי.

הסוג השני הוא פגיעות נפשיות. אלו פגיעות שכוללות בין היתר תסמונות נפשיות שונות כתוצאה מחוויות מצערות, הכוללות פעילויות מבצעית, אופי השירות ותקיפות מיניות. עורך דין משרד הביטחון ידע להרחיב בפניכם את הסוגים השונים של פגיעות בצבא.

 

לתבוע את הצבא ומשרד הביטחון

אחת הזכויות המרכזיות של אלו שנפגעו בשירות הצבאי היא לתבוע את הצבא ומשרד הביטחון. במקרים מסוימים, התביעה תהיה כנגד הביטוח הלאומי. כך או כך, כל חייל, בשירות חובה או בשירות קבע, רשאי לתבוע בנוגע לפגיעה שעבר. את התביעה לרוב יהיה כדאי להגיש רק לאחר השחרור הצבאי, שכן הדיון בה צפוי להתחיל רק לאחר מכן.

חיילים בשירות קבע שמשרתים בשירות זה מעל לחצי שנה, יתבעו את המוסד לביטוח לאומי בעת פגיעה. הם יוכלו לתבוע את מערכת הביטחון רק במקרה של פגיעה במהלך פעילות מבצעית. כמו כן, חייל שנפגע במהלך חופשתו זכאי לתבוע את הצבא על פגיעה זו.

 

מש"קיות נפגעים

הצבא מכשיר מש"קיות (מפקד שאינו קצין) שמטרתן לעמוד לצד משרתים שנפגעו בצבא ועדיין משרתים בו. מש"קיות הנפגעים מייצגות את הצבא ואת היחידה הצבאית של הנפגע מולו. הן מלוות את החייל ומסייעות בטיפול בצרכים שלו במהלך תקופת האשפוז עקב הפגיעה.

 

פיצויים עקב פגיעה

חייל שנפגע במהלך שירותו ונקבעו לו אחוזי נכות בוועדה רפואית, יהיה זכאי לקבל פיצויים מהמדינה. החייל יהיה זכאי לקצבה חודשית במידה ונקבעו לו מעל 20% נכות, כולל. בנוסף, מי שנקבע לו מספר כזה של אחוזי נכות יהיה זכאי להטבות שונות בנוגע ללימודים, טיפול ושיקום רפואי. מי שנקבעו לו מעל 10% נכות, אך מתחת ל-19%, יהיה זכאי לקבל מענק כספי חד פעמי מטעם המדינה. במידה ונקבעו לחייל אחוזי נכות זמניים, הוא זכאי לקבל קצבה חודשית זמנית במידה ונקבעו לו 10% נכות ומעלה.

 

זכויות שונות לנפגעים

כל מי שנפגע במהלך שירותו הצבאי זכאי לזכויות מסוימות. תביעה כנגד גופי הביטחון או הביטוח הלאומי, וקביעה של אחוזי נכות בגין הפגיעה, תאפשר לנפגעים לממש את הזכויות שלהם בצורה המרבית באופן כספי.

נפצע בשירות צבאי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין