נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

4 עובדות שלא ידעתם על גורי הכלבים

כלבים אוכלים

כולנו אוהבים גורי כלבים. הם קטנים, חמודים, שובבים ובאופן כללי משפרים את מצב הרוח של כל מי שנמצא בחדר איתם. הרבה אנשים מאמצים כלבים בשלבים הצעירים של חייהם, ורואים אותם גדלים ומתבגרים. אך יחד עם זאת ישנן עובדות רבות עליהם שלא ידועות גם לאלה שגידלו מספר רב של גורים במהלך חייהם. הנה כמה מהמעניינות יותר שכנראה לא הכרתם לפני כן.

 

גורים יודעים להפעיל מניפולציות על בני אדם

המונח "עיני גור" הוא אמנם ידוע בעיקר בתור בדיחה שלפעמים מספרים אותה גם על ילדי בני אדם, אך לא מדובר במיתוס. הגורים יודעים לבצע תנועות גוף עם פניהם ועם עיניהם כדי לקבל את מה שהם רוצים. דווח בין היתר על שימוש בשיטה זו במהלך יום אימוץ במכלאה, כדי שמשפחות ייקחו אותם הביתה. שימו לב שלא תתפתו לחלק חטיפים עקב כך, והקפידו לתת להם אוכל לגורי כלבים.

 

גורים צריכים הרבה מאוד שעות שינה

בדומה לילדים, גורים זקוקים לכמות לא מבוטלת של שעות שינה ביממה. המחקרים המובילים בתחום ממליצים על טווח של 15 עד 20 שעות שינה ביממה עבור התפתחות תקינה של גורי כלבים. אלה השלבים החיוניים לגדילת הכלב, והם קריטיים להתפתחות המוח, המערכת החיסונית והשרירים. מומלץ לא להפריע להם בזמן תנומה ולארגן להם מקום נוח ושקט כדי לישון כמו שצריך.

 

לפעמים גורים נולדים בצבע ירוק

במקרים נדירים, גורים בעלי פרווה בהירה נולדים בגוון ירוק או ירקרק. ההסבר לתופעה הזו נובע ממצב שבו כלב עם פרווה בהירה בא במגע עם חומר שנקרא ביליברדין, שהוא פיגמנט ירוק. למרבה המזל, (או לא, תלוי את מי שואלים) הצבע הזה הוא זמני בלבד והוא נעלם בהדרגה בעצמו כמספר שבועות אחרי הלידה עצמה. אין צורך למהר לקרוא לכלב "שרק" על שם העוג הירוק האהוב מהסרט.

 

גורים נולדים ללא שיניים

זמן ההיריון הטיפוסי של כלבים הוא יחסית קצר מאוד, והוא נמשך כחודשיים בלבד. כתוצאה מכך, לעובר אין מספיק זמן להתפתח בצורה מלאה ולסיים את תהליך הגדילה. תופעה זו באה לידי ביטוי בעובדה שגורי כלבים נולדים חסרי שיניים לחלוטין. רק לאחר מספר שבועות השיניים צומחות. חשוב גם לשים לב לסוג האוכל שנותנים לגור בשלב זה. מונג גורים למשל מתאים לסוג של כלבים בינוניים.

 

לסיכום

אנשים רבים מאמצים גורי כלבים בגילאים צעירים, אבל גם המנוסים ביותר לא תמיד מכירים את כל הסודות המעניינים הטמונים בחיות אלה. הקפדה על שינה רבה ותקינה ומתן מזון תקין לכלבים הן רק חלק מהפעולות הנדרשות כדי לגדל כלב בריא ושמח. מדובר בחיות שעשויות ללוות אותנו במשך שנים רבות מחיינו, ועלינו להקפיד לשמור עליהן בצורה נאותה על ידי הענקת תנאי גדילה מיטביים.

גורים

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי חיים וטיפים