נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

פטור ממס הכנסה – עשה ואל תעשה

מס הכנסה

את המאמר הבא החלטנו להקדיש לחלק המורכב יותר בהליך קבלת פטור ממס הכנסה והוא: הועדה הרפואית. רבים טועים בה או לא מתכוננים אליה ולאחר מכן צריכים לערער, לשלם עוד אגרה ולנסות להשיג את מבוקשם והוא הכרה באחוזי הנכות וקבלת הפטור. בשביל לחסוך כסף רב, כאב ראש ועצבים המשיכו לקרוא:

 

איך מתנהלת הועדה הרפואית בדרך לפטור ממס הכנסה?

כל מי שמגיש בקשה ל פטור ממס הכנסה מהמוסד לביטוח לאומי עקב הנכות שלו צריך להיבדק בוועדה רפואית. כחלק מחברי הוועדה נמצא רופא מומחה שתפקידו לקבוע את דרגת\ אחוזי הנכות שלך, מזכיר שתפקידו לרשום את פרוטוקול הועדה והדברים שנאמרו על ידך ולדאוג לשמירה על הזכויות שלך בהליך הועדה הרפואית.

 

הועדה הרפואית – שלב ראשון בהליך:

לפני כניסתך לחדר, רופא הוועדה יעיין במסמכים שצירפת לבקשה ובמסמכים שנמצאים בתיקך הרפואי. לאחר מכן המזכיר יכניס אותך לחדר הועדה ותתבקש להציג תעודה מזהה (תעודת זהות, דרכון, רישיון) עם תמונה.
הרופא יציג את עצמו מולך ומול המזכיר ויציין את תחום המומחיות שלו.

שים לב: אם ישנה היכרות מקדימה עם הרופא, כבעל מקצוע או בחייך האישיים, רופא זה אינו רשאי להשתתף בוועדה שמבצעת בדיקה עבור התיק הרפואי שלך ולכן עליך להודיע לוועדה ואתה תוזמן לוועדה אחרת עם רופא מומחה אחר. 

 

השלב השני בוועדה הרפואית: בדיקת המצב הרפואי של מבקש הבקשה:

הבדיקה שנערכת כחלק מהועדה הרפואית לקבלת פטור ממס הכנסה אינה מיועדת לצורך טיפול רפואי אלא לשם קביעת אחוזי הנכות, ולכן היא אינה מזכירה לבדיקות אשר מבצע רופא המשפחה שלכם או כל רופא מטפל אחר.
לרופא אין כל סמכות לייעץ או לדון בטיפול רפואי שאתה נזקק לו ולכן אין לבקש אבחנה או חוות דעת מהרופא הבודק.

אם יש בחזקתך מסמכים רפואיים שאינם מצויים בתיק או שנתבקשת לצרף מסמכים נוספים לוועדה –  זה השלב בו יש להגיש אותם לרופא.

הצגת עצמית: בשלב זה עליך לפרט על כל המחלות והליקויים שאתה סובל מהם וכיצד הם משבשים ומשפיעים על אורך חייך ותפקודך. מומלץ להגיע מוכנים מראש ולהציג דף בו מפורטים כל הדברים הנ"ל. את המסמך הזה יש לתת לרופא או מזכיר הועדה והוא יצורף לפרוטוקול הועדה. אם משהו לא יהיה ברור לרופא הוא ישאל אותך. אתה רשאי לצרף אליך אם אתה זקוק למתרגם או כל מלווה מתאים (עורך דין, קרוב משפחה, חבר וכו').

 

שלב שלישי ואחרון: סיכום הועדה וקביעת אחוזי נכות רפואית

לאחר עזיבתך הרופא יקריא למזכיר את הממצאים הרפואיים ויקבע את החלטתו על פי המסמכים והבדיקה שערך. הרופא קובע את אחוז הנכות על פי ספר הליקויים בו מופיעים ההגדרות של הליקויים. לאחר ההחלטה תשלח אליך הפרוטוקול הרפואי עם ההחלטה אותו יהיה אפשר לשלוח לצורך בקשת הפטור ממס הכנסה.

מס הכנסה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
השקעה
4 דרכים משתלמות לחסכון

כולנו רוצצים לחסוך לעתיד. גם בממשלה זיהו את הצורך בחיסכון מקדים והקימו את תוכנית חיסכון לכל ילד במסגרתה מידי