נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רשלנות רפואית בהרדמה במהלך ניתוח קיסרי – כיצד ואת מי תובעים?

רשלנות רפואית

ניתוח קיסרי ביולדת נעשה מסיבות שונות ורבות המחייבות זאת. למרות זאת, עלולים להיות סיבוכים עקב רשלנות רפואית. המאמר יעסוק ברשלנות רפואית בהרדמה של היולדת בעת ניתוח קיסרי וכיצד תובעים על כך פיצוי.

 

מהן הסיבות המובילות לניתוח קיסרי?

ניתוח קיסרי מתוכנן יהיה בדרך כלל אם כבר היה ניתוח קיסרי בלידה הקודמת או כאשר האבחון והבדיקות מראות על תופעות המחייבות ניתוח כמו: חסימת צוואר הרחם על ידי השלייה, פצעי הרפס בנרתיק, מומים מבניים ברחם, הערכה של משקל עובר גבוה, מצג עכוז או מצג אחר שאינו ראש, לידה של תאומים או מספר עוברים.

כאשר נוקטים בפתרון של ניתוח קיסרי כחירום הפעולה תהיה בעקבות צניחה של חבל הטבור, היפרדות מוקדמת של השלייה, לידת מלקחיים או ואקום כושלת, מצוקה עוברית וכד'. לניתוח הקיסרי המתוכנן יקבע מועד בשבוע ה-39 להיריון והניתוח הלא מתוכנן יקרה עקב אירועים פתאומיים.

 

כיצד מתבצע הניתוח הקיסרי?

בניתוח הקיסרי המנתח חותך בדופן הבטן כדי להוציא את התינוק ולא בדומה ללידה רגילה בה התינוק יוצא מהרחם בצורה קונבנציונאלית. הניתוח נעשה תחת הרדמה מקומית באמצעות אפידורל, חומר ספינאלי או בהרדמה כללית. לא משנה באיזו הרדמה בוחרים מי שמבצע אותה הוא מרדים מוסמך שיודע את המינון הדרוש ונערך לסוג ההרדמה ולחומרים בהתאם לתשאול אותו עוברת היולדת. כלומר, אם היא אלרגית לחומר מסוים והמרדים לא לקח זאת בחשבון בהחלט מדובר על רשלנות רפואית. למידע נוסף בקרו באתר https://.df-law.co.il.

 

רשלנות רפואית בהרדמה של ניתוח קיסרי

רשלנות רפואית בהרדמה של ניתוח קיסרי יכולה לבוא לידי ביטוי בחוסר התאמת סוג ההרדמה ליולדת ולמצבה הרפואי. בנוסף, יש לדייק בהזרקת החומר המרדים לדם או לגב אם מדובר באפידורל, במינון הנכון ובאופן תקין. כל סטייה מכך מהווה רשלנות רפואית. לאור עובדות אלו הרופא המרדים הוא האחראי העיקרי לכל מה שקורה במהלך ההרדמה, לתופעות הלוואי ולהשלכות של חומרים לא מותאמים.

על אחת כמה וכמה מינון לא מדויק, נמוך מדי או גבוה מדי, יכול להביא לנזק משמעותי של העובר והיולדת ולכן מדובר באחריות כבדה. לזה מתווסף הידע על הרקע הרפואי של היולדת שעם מעט חוסר תשומת לב יכול להביא לתוצאות בלתי הפיכות.

 

תפקיד המרדים בזמן הניתוח

גם בזמן הניתוח עלולה להתרחש רשלנות רפואית במידה והמרדים לא עוקב אחרי הסימנים החיוניים של היולדת. נכון שגם המנתח אחראי על לידה תקינה, אך סימני הדופק, לחץ הדם והחמצן קשורים לחומרי ההרדמה ולכן המרדים צריך להיות מודע אליהם ובמקביל להזריק את המידה המדויקת של החומרים. כשמדובר על זריקת אפידורל הדיוק במיקום הנכון חשוב ביותר על מנת שלא יתרחש נזק. לסיכום, ניתן לתבוע רשלנות רפואית בהרדמה של ניתוח קיסרי כאשר מוכיחים חוסר אחריות או מתן חומרים שגוי ליולדת.

בְּרִיאוּת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין