נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שערוך בהסכמי גירושין

pexels-cottonbro-4098230

בהסכמי הגירושין, מפורטת למעשה באופן מחייב וחוקי החלוקה בין בני הזוג והאופן בו כל המשאבים והציוד המשותף שלהם הולך להתחלק בין השניים. בית המשפט מעוניין לרוב לחלק את כל המשאבים באופן שווה, ולשם כך מתקיים שערוך בהסכמי גירושין. כחלק מהשערוך, נמדד השווי של כל משאב ורכוש ששייך לבני הזוג המתגרש, וכך באמצעות השערוך יהיה אפשר לחלק שווה בשווה לא רק את הכספים שזה בהחלט קל למדידה ולחלוקה שווה, אך גם את הציוד ואת כלל הרכוש ששייך לבני הזוג המתגרש. לכן דברים כמו רכבים, נדל"ן ועוד רבים, יעברו שערוך למען חלוקת שווה בהסכם.

 

מה הוא בדיוק תהליך של שערוך בהסכם גירושין?

הסכמי הגירושין הם מסמך מחייב וחוקתי שמציין איך הולכת להראות החלוקה בין בני הזוג, כאשר בית המשפט מנסה לבצע את החלוקה שווה בשווה ככל הניתן. מלבד חלוקה הכספים באופן שוויוני, שזה משימה בהחלט פשוטה – יש צורך בחלוקת כל הרכוש והמשאבים, הקניין ששייך לבני הזוג. מאחר ורכב, ונדל"ן למשל, הם עניינים שלא פשוט להעריך את שווים – מתבצע בתהליך הגירושין שערוך, שמטרתו לבצע את ההערכות שווי הקניין והרכוש של בני הזוג, למען חלוקה שוויונית בהמשך. לעוד מידע על התהליך ולייעוץ וליווי של עורכת דין מומחית בתחום, היכנסו אל – https://www.helenasimhi.co.il.

 

מי מבצע את השערוך?

השערוך יכול להתבצע על ידי מספר גורמים, כאשר בני הזוג יכולים לבחור בניהם מי המשערך שהם מעוניינים בו עבור שערוך הקניין שלהם. ניתן להזמין שמאי שיבדוק את שני הצדדים, או בעל מקצוע לכל צד. ניתן גם להזמין שמאי מומחה ברכב לרכבים, ושמאי אחר לנדל"ן, הכל נתון להחלטת ההסכם והזוג המתגרש.

 

מדוע תהליך השערוך הוא חשוב וקריטי?

גורלי מבחינה כלכלית

תהליך השערוך נחשב לתהליך גורלי וחשוב מאד בכל תהליך הסכמי הגירושין. מאחר ומדובר בהערכות כספיות של הנכסים ושל הרכוש של בני הזוג, אלה הן גורליות ויכולות להבין להפסדים של ממש אצל אחד מבני הזוג. מדובר בהחלטות שהולכות להשפיע עמוקות כלכלית, ושאחד הצדדים עלול להיפגע בהם ולהפסיד מהם. לכן על תהליך השערוך להתבצע על ידי המקצוענים בתחום, שיוודאו כי אף אחד לא יוצא מופסד והשערוך הוא מהימן, מקצועי ומספק את שני בני הזוג.

 

קריטי בבחינת עתיד יחסי הזוג הגרוש

מעבר לכך שהתהליך חשוב כמובן במובן הכלכלי, ושהוא עומד להשפיע עמוקות על בני הזוג כלכלית – מדובר בתהליך בו תחושות של הפסד ואי סיפוק מאחד הצדדים, עלולות לבוא בהמשך לרעה ביחסי בני הזוג, ולעמוד בניהם כאבן שאין לה הופכין לאורך כל השנים הקרובות. כולם מעוניינים לשמור על יחסים טובים לאחר הגירושין, כדי שיהיה אפשר לתקשר ולהפסיק את הכאב והכעס ככל הניתן בין בני הזוג. כששני בני הזוג יחושו כי התהליך היה הוגן והגיוני, הם גם יוכלו להשתקם יותר טוב בעתיד ולא יהיה את החוצץ הזה בניהם.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין