נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תביעת רשלנות רפואית: כל השלבים

תביעת רשלנות רפואית

נגרם לכם נזק במהלך טיפול רפואי? ייתכן ומדובר ברשלנות רפואית. נזק במהלך טיפול רפואי, או במהלך הליך רפואי כלשהו, הוא לא דבר נעים בלשון המעטה. ברקע של הנזק ניצבת העובדה שהגעתם להליך הרפואי בו נפגעתם בזמן שרציתם לפתור בעיה רפואית מסוימת, שבסופה יצאתם במצב גרוע עוד יותר.

הנזק מרשלנות רפואית לא פוגע רק בגוף שלכם, אלא גם במצב הנפשי שלכם ובמצב הכלכלי שלכם במקרים רבים. לכן, החוק מאפשר לנפגעי רשלנות רפואית להגיש תביעת פיצויים. אלו כל השלבים להגשת תביעת רשלנות רפואית.

 

יצירת קשר עם עורך דין רשלנות רפואית

לפני שאתם מגישים תביעת רשלנות רפואית תצטרכו ליצור קשר עם עורך דין רשלנות רפואית. עורך דין רשלנות רפואית יהיה מעתה והלאה איש המקצוע שייצג אתכם בבית המשפט, ויעשה הכל על מנת שתקבלו את הפיצוי המקסימלי שניתן לקבל. לעורך דין זה יש תפקיד נוסף ומשמעותי.

בסופו של דבר, הרופאים אינם מנסים להסב נזק למטופלים שלהם. למרות זאת, ישנם רופאים שאכן מסבים נזק כזה, אך לא כל נזק נחשב לאירוע של רשלנות רפואית. במידה והרופא נקט בנורמות הנהוגות ובכללי הבטיחות השונים, ייתכן ומדובר בשגיאה מקצועית מצערת, שלא ניתן להגיש עליה תביעה. עורך דין רשלנות רפואית ייבחן את המקרה שלכם באופן ספציפי ויידע אתכם האם יש בכלל קייס.

 

איסוף המסמכים הרפואיים

במידה ועורך הדין אכן ממליץ לכם להגיש תביעת רשלנות רפואית, תצטרכו להכין את התביעה ולגבש איתה, יחד עם עורך הדין שלכם. בעוד שעורך הדין שלכם יהיה אחראי על חלקים משפטיים שונים, כמו ניסוח כתב התביעה והגשת התביעה לבית המשפט, אתם תצטרכו לאסו, מסמכים רפואיים.

המסכים הרפואיים שתוכלו לאסוף הם מסמכים המעידים על אבחנות, טיפולים שונים או מרשמים לתרופות. בנוסף, תצטרכו לקבל חוות דעת מרופא מומחה, שיצביע שיש קשר ישיר בין הפעולה שביצע הרופא לבין הנזק שהתרחש.

 

הגשת התביעה

עורך הדין הוא מי שמגיש את התביעה בשמכם לבית המשפט. התביעה תוגש לבית משפט השלום או לבית המשפט המחוזי, לפי גובה הפיצויים שתתבעו. עורך הדין יגיש את התביעה רק לאחר שתצרפו אליה את כל המסמכים הדרושים וכן את חוות הדעת הרפואית, שהכרחית להגשת תביעות כאלו.

 

דיונים בבית המשפט

לאחר הגשת התביעה, יתחיל המשפט. הצדדים יגיעו לבית המשפט ויתייצבו מול שופט. השפט הוא מי שיכריע בתיק ויפסוק על גובה הפיצויים, אם הוא יחליט שהטענות שלכם מתקבלות. השופט יכריע את המשפט בהסתמך על הראיות שיוצגו בפניו והעדויות שיושמעו בפניו.

 

במידת הצורך – ערעורים

השופט קבע החלטה מסוימת שלא מקובלת עליכם או על המוסד הרפואי נגדו הגשתם את התביעה? במקרים הללו ניתן להגיש ערעור לערכאה גבוהה יותר, על מנת ששופט אחר ידון באירוע ויקבל הכרעה חדשה בתיק, שעשויה לרצות את הצד המערער.

תביעת רשלנות רפואית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין