נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תג נכה לילד נכה – איך מוציאים ומה המכשולים הצפויים בדרך?

ילד נכה

גידול ילד בעל נכות מלווה בקשיים רבים ובמציאות מורכבת הרבה יותר מאשר כל אחד אחר. ההורים נאבקים תחת הוצאות כספיות רבות, ניהול משק בית, ובעיקר דאגה אינסופית לילד בעל הצרכים המיוחדים. אחת ההטבות שניתן להשיג היא הוצאת תג נכה, ובמאמר זה ננסה להבין מה הדרך הטובה והמהירה ביותר לעשות זאת. 

 

משמעות התג

תג או תו נכה, הוא תג אשר ניתן מטעם משרד הרישוי, על מנת להקל על בעלי מוגבלות בניידות מטעמים בריאותיים ורפואיים. זכאים לתג הם בדרך כלל אלו הזקוקים לכיסא גלגלים לבעלי נכות בגפיים ולמי שקיבל אישור ממשרד הרישוי לזכאות לאחוזי נכות בוועדת נייחות.

מדובר בתהליך בירוקרטי מול הרשויות השונות, הכרוך בוועדות רפואיות והגשת מסמכים רבים. לכן, מומלץ לבצע זאת בליווי של ייעוץ מגורם מקצועי שיקל על התהליך. תוכלו למצוא פרטים נוספים באתר של עמותת קול הזכויות.

 

תהליך הנפקת תג נכה

תהליך הנפקת תג נכה מתחיל בהגשת פנייה למשרד הרישוי. יש לכלול בפנייה מספר מסמכים, כמו צילום תעודת זהות ורישיונות הרכב, מספרי הרכב המבקשים קבלת תג נכה (עד שני מספרים), ואישור ממשרד הבריאות או העתק של פרוטוקול הוועדה הרפואית בעניינו של הילד.

 

המכשולים הצפויים בדרך

כמו בכל תהליך הדורש התעסקות רבה בבירוקרטיה, ישנם מספר מכשולים בדרך להנפקת תג הנכה. הראשון שבהם הוא כמובן, אלמנט הזמן. הניידות עבור הורים לילד נכה אינה טריוויאלית כלל, ולכן הזמן דוחק. עד קבלת אישור ממשרד הרישוי עשויים לעבור שבועות ארוכים מה שיעכבו את קבלת התג בצורה משמעותית.

כמו כן, יש למלא טפסים רבים במידה והרכב אינו בבעלות ההורים. כך נערמים מסמכים דרושים רבים שנראה שבכל פעם מתווסף עוד אחד לרשימה. כמו כן, משרד הרישוי מקבל בקשות באמצעות הדואר בלבד, מה שמבטל אפשרות של מענה אנושי החשוב כל כך בתהליכים אלו, במיוחד עבור קבלת תג נכה לילד נכה.

 

מומלץ ביותר- סיוע בחברה או עמותה

ישנן חברות רבות המסייעות במימוש זכויות רפואיות, לרבות הנפקת תג נכה לילד נכה. בשל הקריטריונים הרבים של משרד הרישוי בתהליך הוצאת תג נכה, מומלץ להיעזר בחברה או עמותה שכזו, המחזיקה בניסיון רב בתהליכים בירוקרטיים אלה, שביכולתה להקל מעט מנטל ההורים ולבצע עבורם את העבודה הסיזיפית של התמודדות עם הרשויות.

משרד הרישוי מסתמך על המסמכים שהוגשו בלבד, ואינו בוחן כל מקרה לגופו באמצעות ועדה רפואית. לכן חשוב לבנות את התיק הרפואי בצורה מדויקת ויסודית לצורך הצלחה בהגשת התביעה לתג נכה.

 

חשיבות תג הנכה

תג הנכה מוריד עול רב מכתפיהם של הורים לילד נכה. בשל הצורך בניידות בלתי פוסקת, החל מבדיקות רפואיות תכופות ועד הסעות ממסגרות חינוך שונות ומגוון הטיפולים. בנוסף, התג מקנה פטור מתשלום אגרת רישוי, גם זה משמעותי ביותר. לכן, יש לעשות הכול על מנת לסיים את תהליך ההנפקה במהירות ובתקווה לקבלת התג הנכון שיסייע לכם.

תג נכה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין