למה בכלל צריך לפרוץ לתודעה דרך הרשתות החברתיות?
אם יש לכם עסק, מותג אישי, או אפילו חלום להפוך למשפיעני רשת – אתם צריכים שאנשים ידברו עליכם. בעולם שבו כולם צורכים תוכן בלי הפסקה, השאלה האמיתית היא לא "האם אפשר להתפרסם?" אלא "איך עושים את זה נכון?". החדשות הטובות הן שיש דרך להגיע לתודעה של הקהל שלכם – החדשות הפחות טובות? היא ממש לא קלה – אתם לא היחידים שמנסים.
השלב הראשון: תדעו מי הקהל שלכם
אתם יכולים ליצור את התוכן הכי טוב בעולם, אבל אם הוא לא מגיע לקהל הנכון – חבל על המאמץ. תחשבו: מי האנשים שאתם רוצים שידעו עליכם? איפה הם גולשים? מה מעניין אותם?
לדוגמה, אם הקהל שלכם זה בני נוער, תשכחו מפייסבוק – הם שם בערך כמו דיסקים בתא הכפפות במכונית שלכם. אם אתם מכוונים לקהל עסקי, לינקדאין זו הכתובת שלכם. רוצים להגיע לאנשים שמתים על טרנדים? טיקטוק ואינסטגרם זה הבית שלהם.
תוכן איכותי זה המלך – אבל המלך צריך שיווק
אנחנו חיים בעידן שבו כולם יוצרים תוכן. סרטונים, פוסטים, סטוריז – בכל רגע עולים מיליוני תכנים חדשים. השאלה היא איך לגרום לשלכם לבלוט?
כאן נכנסת היצירתיות. אל תסתפקו בלספר על המוצר שלכם – תראו אותו בפעולה, תשתמשו בהומור, תצרו סיפורים סביבו. אנשים אוהבים סיפורים, לא פרסומות יבשות.
אבל תוכן טוב לבד זה לא מספיק. הוא צריך להגיע לעיניים הנכונות. איך עושים את זה? שילוב של שיווק ממומן, שיתופי פעולה עם משפיענים, ואפילו קצת נועזות – כי מי שלא עושה גלים, נשאר מתחת לרדאר.
תהיו פעילים – אל תחכו שיבואו אליכם
אחד הדברים הכי קריטיים ברשתות זה לא רק לפרסם תוכן, אלא להיות פעילים. תענו לתגובות, תשתפו סטוריז, תעשו לייקים – בקיצור, תהיו שם. האלגוריתם אוהב אינטראקציה, והקהל שלכם יעריך את זה שאתם יוצרים שיח אמיתי.
ניצול נכון של טרנדים – בחוכמה
טרנדים הם דרך מעולה לקבל חשיפה, אבל צריך לדעת איך להשתמש בהם נכון. לא כל אתגר טיקטוק מתאים לכל עסק, ולא כל בדיחה שרצה ברשת תשב טוב עם המותג שלכם.
הטיפ פה הוא להיות מחוברים למה שקורה, אבל לא בכוח. אם אתם רואים טרנד שמתאים לכם – לכו על זה. אם לא – עדיף ליצור משהו ייחודי שיבדל אתכם מאחרים.
לסיכום – תודעה בונים עם אסטרטגיה (ובכסף)
כדי לפרוץ לתודעה ברשתות החברתיות, אתם צריכים שילוב של תוכן יצירתי, הבנה של הקהל שלכם, שימוש נכון בפרסום ובשיווק אורגני, והרבה התמדה. ואם זה פחות הקטע שלכם? קניית עוקבים לייקים וצפיות באינסטגרם וברשתות החברתיות יכולה לעזור לכם המון, אם תעשו זאת בטאקט.